Nopeat kysymykset

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
Jonenii
"Hirsch"
Viestit: 808
Liittynyt: Pe Heinä 03, 2009 19:00
Paikkakunta: Pirkkala

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja Jonenii »

karesto kirjoitti:Myykö joku liike, tai sorvaako joku itse pk-seudulla 93:n tolpan korjausholkkeja? Muualta löytyy kyllä, mutta menee postitteluks ja olisi vähän kiire. Ei ainakaan noita tolppakeskusteluja läpi käymällä tullut vastaan.
Matkahuollossa tulee nopeasti. http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=19&t=145988
900 -88
9-3 cab re85 -00
9-3 sc ttid -10
#4260
jmkk
"Tuplakaasari"
Viestit: 64
Liittynyt: Pe Elo 31, 2012 22:32

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja jmkk »

mikä mahtanee olla apparin puolella etu kaaren alla se pönttö? tekniikan päivitystä tulossa ja mietin että heivaanko sen aholle samalla vai mitenkä. ja saako mistä jäykkyys säädettäviä tolppia ng900 ja coilover jousisarjoja vai pitääkö ite pajottaa nekin..?
BMW 535D e61,honda cbr 900rr turbo
hitsaus hommia pohjois-savossa. (aluminiini, rst... jne) yv tavoittaa
omavalmiste pakosarjoja saabeihin ja muun merkkisiin.
Avatar
ValPe
"Turbo"
Viestit: 228
Liittynyt: Ti Loka 16, 2012 11:02
Paikkakunta: Nurmes / Mikkeli

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja ValPe »

Taitaapi olla hiilisäiliö, johon tulee tankilta bensahöyryt. Säiliöstä ajetaan höyryt imusarjaan, jotta saadaan haitalliset päästöt vähenemään.
Saab 9³ SC 1.9TiDS A -08 | Saab 9⁵ 4D 2.0t -99
Ex - Saab 9⁵ 2.3tA -08 | Saab 9³ 2.3t SE -00 | Saab 9³ 2.2TiD SE -o1 | #6173
like_a_glove
"Hirsch"
Viestit: 944
Liittynyt: Pe Huhti 28, 2006 01:07
Paikkakunta: Vantaa

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja like_a_glove »

jäykkyys säädettävät konit löytyy esim spedeltä tms.

korkeus säätöä ei ole.

joskus kelailin että josko soveltais calibran/A vectran tolpista. niihin kun niitä saa (coilovereita siis).

coilit joudut käytännössä kumminkin enempi tai vähempi väsäilee itte. esim B- omegasta käy taakse korkeuden säätö ainakin KW:n sarjasta. sit vaan tarttis löytää oikeen mittanen jousi.

Opeleissa on siis samaa etu tolppaa... A-vectra, F-astra, ja Calibra. napa on eri useimmissa koska 4-pulttinen. iso moottorisissa 5- pulttinen.

taka akseli about sama Opeleissa(ei 4-veto) paitti että esim astrassa akseliväli pari senttiä pienempi, tosin jouset ovat samassa kohdassa.
900 2.3T -95 RE85, BMW 335da -07
NF Metals ,Tech Line kitka- ja lämmönhallinta pinnoiteet. esim.pakosarjat, männät, palotilat, laakerit jne.
S.O
Matalapaineturbo
Viestit: 168
Liittynyt: Ti Kesä 24, 2008 14:58
Paikkakunta: Helsinki

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja S.O »

Kaverin ng900 lainassa. Kytkin pitää suhinaa, arvelen että ääni tulee kytkimen painelaakerista. Kysymys onkin että mites tuolla uskaltaa ajella, ettei vaan jätä tienpäälle?
#4032 9-5 Wagon 60th Anniversary edition -07
"Im in love with my car
gotta feel for my automobile"
RiikkaK
"Hirsch"
Viestit: 948
Liittynyt: Su Elo 11, 2013 08:47
Paikkakunta: Joroinen

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja RiikkaK »

Onkos noi 9-3 jarrusatulat yhellä vai kahella sylinterillä? :roll:

Edit: Lisäkysymys :) Löytyy ng900:n -93-98 mallin korjauskirja, onko siittä mitään "hyötyä" joissakin kohin tuohon 9-3??
Nro 6180
9-3 1999 2.0/R.I.P. 900 1983 2.0/9-3 1999 2.0T
nugge
"Hölösuu"
Viestit: 2026
Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
Viesti:

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja nugge »

RiikkaK kirjoitti:Onkos noi 9-3 jarrusatulat yhellä vai kahella sylinterillä? :roll:

Edit: Lisäkysymys :) Löytyy ng900:n -93-98 mallin korjauskirja, onko siittä mitään "hyötyä" joissakin kohin tuohon 9-3??
Edessä yhdellä männällä. Takana kahdella männällä.

Aika pitkälti menee toi ng900n korjausopas kyl. Tietenkin etutukivarret eroaa, jarrut, moottori jos T7 og9-3, kytkin vaijeritoiminen, ja ne muut 1000 parannusta mitä saab mainosti...
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Eryo
"Kaasari"
Viestit: 7
Liittynyt: Ti Joulu 17, 2013 20:49
Paikkakunta: Oulu

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja Eryo »

Sopiiko tämä ABS-sensori, Saab 9-3 2.2 TiD, vm.2000 oik.eteen.

Bosch part number 0265006331
RiikkaK
"Hirsch"
Viestit: 948
Liittynyt: Su Elo 11, 2013 08:47
Paikkakunta: Joroinen

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja RiikkaK »

NYT HELP 8O

Jäi sitten avain kuskin oveen, ns. aukausu asentoon..saako purkamalla sen pois???
Nro 6180
9-3 1999 2.0/R.I.P. 900 1983 2.0/9-3 1999 2.0T
baasenar
"Hölösuu"
Viestit: 2145
Liittynyt: Ma Loka 24, 2005 11:16
Paikkakunta: Kittee

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja baasenar »

RiikkaK kirjoitti:NYT HELP 8O

Jäi sitten avain kuskin oveen, ns. aukausu asentoon..saako purkamalla sen pois???
Irrotusöljyä sumuttelet sinne ja sitten vaan nitkuttelet ja hämmentelet kevyesti edestakaisin kärsivällisesti, niin kyllä se sieltä irtoaa, toivottavasti... ellei sitten ole poikki menossa.
Saab mennen tullen
#3873
-Rane-
RiikkaK
"Hirsch"
Viestit: 948
Liittynyt: Su Elo 11, 2013 08:47
Paikkakunta: Joroinen

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja RiikkaK »

baasenar kirjoitti:
RiikkaK kirjoitti:NYT HELP 8O

Jäi sitten avain kuskin oveen, ns. aukausu asentoon..saako purkamalla sen pois???
Irrotusöljyä sumuttelet sinne ja sitten vaan nitkuttelet ja hämmentelet kevyesti edestakaisin kärsivällisesti, niin kyllä se sieltä irtoaa, toivottavasti... ellei sitten ole poikki menossa.
Se on nyt muutenki ollu jäykkä, joten sinne on ruiskuteltu öljyä jo aikaisemmin litra kaupalla. Sittenkin välillä tehnyt tuota, mutta väkisin vääntämällä saanut takas keskiasentoon, jolloin myös ovet menny takas lukkoon...Mutta nyt ei kääntynyt takas, vaikka kui runkattiin sitä :lol:
Nro 6180
9-3 1999 2.0/R.I.P. 900 1983 2.0/9-3 1999 2.0T
RiikkaK
"Hirsch"
Viestit: 948
Liittynyt: Su Elo 11, 2013 08:47
Paikkakunta: Joroinen

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja RiikkaK »

RiikkaK kirjoitti:NYT HELP 8O

Jäi sitten avain kuskin oveen, ns. aukausu asentoon..saako purkamalla sen pois???
Homma hoidettu, purettiin kahva irti ja annettiin lukolle paineilma/öljy hoitoa...Tällä hetkellä ainakin toimii :lol:
Nro 6180
9-3 1999 2.0/R.I.P. 900 1983 2.0/9-3 1999 2.0T
RiikkaK
"Hirsch"
Viestit: 948
Liittynyt: Su Elo 11, 2013 08:47
Paikkakunta: Joroinen

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja RiikkaK »

Tuli tossa eilen katteltua niitä avaimia, ni saakos teetettyä uuden ihan lukkoliikkeessä?
Nro 6180
9-3 1999 2.0/R.I.P. 900 1983 2.0/9-3 1999 2.0T
Hook
"Hölösuu"
Viestit: 2221
Liittynyt: Ti Kesä 08, 2004 21:25
Paikkakunta: Helsinki/Tuusula/Somero

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja Hook »

Saa teetettyä, mutta avain on mekaaninen kopio, kopioidulla sirulla ilman kaukosäädintä.

~75 eurolla saat saabin merkkiliikkeestä avaimen, joka on mekaanisesti samanlainen kuin alkuperäinen, mutta uudella sirukoodilla, joten tarvitaan techiä liittämiseen. Samoin tuossa 75 euron avaimessa on kaukosäädin integroitu avaimeen. - joka tietysti myös tarvitsee koodauksen techillä.
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
RiikkaK
"Hirsch"
Viestit: 948
Liittynyt: Su Elo 11, 2013 08:47
Paikkakunta: Joroinen

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja RiikkaK »

Hook kirjoitti:Saa teetettyä, mutta avain on mekaaninen kopio, kopioidulla sirulla ilman kaukosäädintä.

~75 eurolla saat saabin merkkiliikkeestä avaimen, joka on mekaanisesti samanlainen kuin alkuperäinen, mutta uudella sirukoodilla, joten tarvitaan techiä liittämiseen. Samoin tuossa 75 euron avaimessa on kaukosäädin integroitu avaimeen. - joka tietysti myös tarvitsee koodauksen techillä.
Ei ole kaukkaria mulla, joten käympä lukkoliikkessä ku kaupunkiin eksyn :lol:
Nro 6180
9-3 1999 2.0/R.I.P. 900 1983 2.0/9-3 1999 2.0T
Vastaa Viestiin