sopiva antenni ( ei sähköinen)

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
Jukkis
"Saabisti"
Viestit: 319
Liittynyt: Pe Touko 28, 2004 23:46
Paikkakunta: Oulun seutu

sopiva antenni ( ei sähköinen)

Viesti Kirjoittaja Jukkis »

Mikähän ois toimiva antenni tuon nykyisen piiskan tilalle, tuommonen n. metrinen metallipiiska on tuo orkkis. Olen kokeillut lyhyemmillä tarvikepiiskoilla (vaihtanut siis vain piiskan, en jalustaa ym) ja kaikilla lyhyillä on tuo radion kuuntelu melkoista rätinää.
Sitten kun laittaa pulunraiskaajapiiskan takaisin kuuluvuus on taas ok. Onko tuossa alkuperäisessä eri impedanssi(?) kuin tarvikkeissa, joissa se näyttää järjestään olevan 75ohm. Hämärästi muistan voorumin syövereistä moista lukeneeni?


Ja miksi tarvis vaihtaa antennin kysymykseen; silloin kun saan autoa ahtaaseen talliin, niin nosto-ovi ottaa kiinni antenniin kun sulkee ko. ovea. (taittuva ovi, typerä keksintö)
#2418
9-5 -05 2.2Tid, Stage 1 "Power" Traktori.
-Fly low, stay off the radar-
alajpa
"Turbo"
Viestit: 217
Liittynyt: Ma Syys 27, 2004 17:11
Paikkakunta: Pohjois-savo

Re: sopiva antenni ( ei sähköinen)

Viesti Kirjoittaja alajpa »

Semmonen lasiin sisäpuolelle kiinnitettävä antenni on minulla ollut jo useamman vuoden kolkissa, ja radio kuuluu sillä ihan hyvin.
Mutta jos tarkoitat sellaista ihan perus antennia ilman mitään sähköistystä, niin sitten tämä postaus ei tuo sinulle apuja.
Tuon linkin takaa löytyy kuitenkin minun käyttämä versio: http://www.motonet.fi/fi/tuote/471240/L ... stin-cm23m
#2163
9-5 2.3T -07
900i 16 2.1 -92
90 -87
Vastaa Viestiin