Nälkä alkanut kasvaa tässä pikkuhiljaa ja halua irrotella enemmän tehoa T5 koneesta. Kohta 250tkm ajettu kolkki on kyseessä. Stage1 laitettu ja T7 mankkuvena moodaus. Putki on vaihdettu 3" mossemiehen rööriin, kun alla ollut putki ruostu puhki.
Täällä tuli luettua alkuperäisen bensapumpun ja turbon turbon heikkudesta. Sattui täältä sitten löytymään boch 044 pumppu pakattua ostin sen ja laitettin paikoilleen.
Kun vielä täällä orkkis turbostakin on varoitettu tarpeeksi on mitsun turbo varattuna. Siitähän se n.300 humman irrtoittelu idea sitten lähti.
Suuttimia olen tässä nyt sitten metsästänyt.
Boch ev14 on alkaneet kiinnostamaan eniten, mutta ei ole vielä löytyneet.
Toiset ruiskut vaatii sitten 4baarin paineen.
Mikäs näissä kolkeissa on vakiona bensan paine ja pitääkös muuta vaihtaa kuin säädin paineen nostoon?
Saa antaa toki vinkkejä paremmista suuttimista ja muutenkin tohon nostoon liittyvistä asioista jne. Onko esim. tonnareissa sopivia ja permpia suuttimi 300 humman irroittamisee?
Saa heittää yv:llä tarjouksi jos suuttimia löytyy tms.
Kiitos etukäteen
Kertokaahn virittäjä velhot!
Kertokaahn virittäjä velhot!
Saab 93 S, vm. 2000, stage3, t5 moottori t7 mv
Re: Kertokaahn virittäjä velhot!
EV14 suuttimista T5 + T7 -malleihin tällä hetkellä Finjectorin "kimppa" menossa: http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=16&t=146265
ex - 9-3 Aero Coupe 2.3 -01
ex - 9-3 Stage Holset 2.3 +500hp -00
ex - 9000 2.3 19T -97
ex - 9-5 Aero Wagon -00
ex - 9-3 Stage Holset 2.3 +500hp -00
ex - 9000 2.3 19T -97
ex - 9-5 Aero Wagon -00
Re: Kertokaahn virittäjä velhot!
Putkisto, 15T+kingkobra, ev14 670cc suuttimet finjectorilta jolloin bensapaineisiin ei tarvi koskea, isompi välijäähdytin, viggenin kytkin. Ja tietenkin softa.
Ilmamassamittari kuntoon ja jos kone on kovin huohottava niin unohda koko homma.
Ajettavuuteen sitten apurunko tiukemmaksi/alustasarja ja jarrut kuntoon.
On näistä juteltu aika monta kertaa ennemminkin
Ilmamassamittari kuntoon ja jos kone on kovin huohottava niin unohda koko homma.
Ajettavuuteen sitten apurunko tiukemmaksi/alustasarja ja jarrut kuntoon.
On näistä juteltu aika monta kertaa ennemminkin
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
Re: Kertokaahn virittäjä velhot!
on toki mutta tuosta virittämisestä juttua täällä.vesa67 kirjoitti:Putkisto, 15T+kingkobra, ev14 670cc suuttimet finjectorilta jolloin bensapaineisiin ei tarvi koskea, isompi välijäähdytin, viggenin kytkin. Ja tietenkin softa.
Ilmamassamittari kuntoon ja jos kone on kovin huohottava niin unohda koko homma.
Ajettavuuteen sitten apurunko tiukemmaksi/alustasarja ja jarrut kuntoon.
On näistä juteltu aika monta kertaa ennemminkin
bensan paineesta ei ole löytänyt juuri mitään ja suuttimiin en ole vielä perehtynyt.
en vaan noista yhteen sopivuuksista osien kesken tiedä eri mallien välillä. ajattelin että säästän rahaa jos esim. puretusta tonnarista löytys paremmat suuttimet, kuin vakiot.
mulla on viggen kytkin, aeron jouset odottamassa että uusien iskareiden kanssa asentamistaa. sitten powerflexi jne. kun eläke antaa myöten.
Saab 93 S, vm. 2000, stage3, t5 moottori t7 mv
Re: Kertokaahn virittäjä velhot!
Ei löydy tonnarista eikä muustakaan vakiosaabin suutinsarjasta tuota 350cc suurempaa mitkä sulla on jo paikallaan.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
-
- "Hirsch"
- Viestit: 944
- Liittynyt: Pe Huhti 28, 2006 01:07
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Kertokaahn virittäjä velhot!
perus putsaus pataan sisälle ja laakerointi ainakin alkuun.
900 2.3T -95 RE85, BMW 335da -07
NF Metals ,Tech Line kitka- ja lämmönhallinta pinnoiteet. esim.pakosarjat, männät, palotilat, laakerit jne.
NF Metals ,Tech Line kitka- ja lämmönhallinta pinnoiteet. esim.pakosarjat, männät, palotilat, laakerit jne.