Kertokaahn virittäjä velhot!

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
Make76
Matalapaineturbo
Viestit: 154
Liittynyt: Ke Elo 25, 2010 19:32
Paikkakunta: Hyvinkää

Kertokaahn virittäjä velhot!

Viesti Kirjoittaja Make76 »

Nälkä alkanut kasvaa tässä pikkuhiljaa ja halua irrotella enemmän tehoa T5 koneesta. Kohta 250tkm ajettu kolkki on kyseessä. Stage1 laitettu ja T7 mankkuvena moodaus. Putki on vaihdettu 3" mossemiehen rööriin, kun alla ollut putki ruostu puhki.
Täällä tuli luettua alkuperäisen bensapumpun ja turbon turbon heikkudesta. Sattui täältä sitten löytymään boch 044 pumppu pakattua ostin sen ja laitettin paikoilleen.
Kun vielä täällä orkkis turbostakin on varoitettu tarpeeksi on mitsun turbo varattuna. Siitähän se n.300 humman irrtoittelu idea sitten lähti.
Suuttimia olen tässä nyt sitten metsästänyt.
Boch ev14 on alkaneet kiinnostamaan eniten, mutta ei ole vielä löytyneet.
Toiset ruiskut vaatii sitten 4baarin paineen.
Mikäs näissä kolkeissa on vakiona bensan paine ja pitääkös muuta vaihtaa kuin säädin paineen nostoon?
Saa antaa toki vinkkejä paremmista suuttimista ja muutenkin tohon nostoon liittyvistä asioista jne. Onko esim. tonnareissa sopivia ja permpia suuttimi 300 humman irroittamisee?
Saa heittää yv:llä tarjouksi jos suuttimia löytyy tms.
Kiitos etukäteen
Saab 93 S, vm. 2000, stage3, t5 moottori t7 mv
pamppu
"Viggen"
Viestit: 559
Liittynyt: Pe Tammi 06, 2006 16:45
Paikkakunta: Espoo

Re: Kertokaahn virittäjä velhot!

Viesti Kirjoittaja pamppu »

EV14 suuttimista T5 + T7 -malleihin tällä hetkellä Finjectorin "kimppa" menossa: http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=16&t=146265
ex - 9-3 Aero Coupe 2.3 -01
ex - 9-3 Stage Holset 2.3 +500hp -00
ex - 9000 2.3 19T -97
ex - 9-5 Aero Wagon -00
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4621
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: Kertokaahn virittäjä velhot!

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

Putkisto, 15T+kingkobra, ev14 670cc suuttimet finjectorilta jolloin bensapaineisiin ei tarvi koskea, isompi välijäähdytin, viggenin kytkin. Ja tietenkin softa.
Ilmamassamittari kuntoon ja jos kone on kovin huohottava niin unohda koko homma.

Ajettavuuteen sitten apurunko tiukemmaksi/alustasarja ja jarrut kuntoon.

On näistä juteltu aika monta kertaa ennemminkin
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
Make76
Matalapaineturbo
Viestit: 154
Liittynyt: Ke Elo 25, 2010 19:32
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: Kertokaahn virittäjä velhot!

Viesti Kirjoittaja Make76 »

vesa67 kirjoitti:Putkisto, 15T+kingkobra, ev14 670cc suuttimet finjectorilta jolloin bensapaineisiin ei tarvi koskea, isompi välijäähdytin, viggenin kytkin. Ja tietenkin softa.
Ilmamassamittari kuntoon ja jos kone on kovin huohottava niin unohda koko homma.

Ajettavuuteen sitten apurunko tiukemmaksi/alustasarja ja jarrut kuntoon.

On näistä juteltu aika monta kertaa ennemminkin
on toki mutta tuosta virittämisestä juttua täällä.
bensan paineesta ei ole löytänyt juuri mitään ja suuttimiin en ole vielä perehtynyt.
en vaan noista yhteen sopivuuksista osien kesken tiedä eri mallien välillä. ajattelin että säästän rahaa jos esim. puretusta tonnarista löytys paremmat suuttimet, kuin vakiot.
mulla on viggen kytkin, aeron jouset odottamassa että uusien iskareiden kanssa asentamistaa. sitten powerflexi jne. kun eläke antaa myöten.
Saab 93 S, vm. 2000, stage3, t5 moottori t7 mv
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4621
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: Kertokaahn virittäjä velhot!

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

Ei löydy tonnarista eikä muustakaan vakiosaabin suutinsarjasta tuota 350cc suurempaa mitkä sulla on jo paikallaan.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
like_a_glove
"Hirsch"
Viestit: 944
Liittynyt: Pe Huhti 28, 2006 01:07
Paikkakunta: Vantaa

Re: Kertokaahn virittäjä velhot!

Viesti Kirjoittaja like_a_glove »

perus putsaus pataan sisälle ja laakerointi ainakin alkuun.
900 2.3T -95 RE85, BMW 335da -07
NF Metals ,Tech Line kitka- ja lämmönhallinta pinnoiteet. esim.pakosarjat, männät, palotilat, laakerit jne.
Vastaa Viestiin