turbosta kysymys.
turbosta kysymys.
Eli alkaa olemaan tuo aeron turbo kohta vaihtokunnossa, kun kylmänä pölläyttää sinistä.
mitsuhan siellä sihisee, mutta kysymys kuuluu.
mitsuja on montaa mallia, td04-15t 19t jne jne
mistä tiedän mikä mulla on ja minkä tilaan.
autossa on alkosofta, 3" rst putki turbolta taakse asti ja kohta 630cc suuttimet.
tietty vois isomman turbiinin laittaa jos vaihtoehtoja on bolt-on versiona.
mitsuhan siellä sihisee, mutta kysymys kuuluu.
mitsuja on montaa mallia, td04-15t 19t jne jne
mistä tiedän mikä mulla on ja minkä tilaan.
autossa on alkosofta, 3" rst putki turbolta taakse asti ja kohta 630cc suuttimet.
tietty vois isomman turbiinin laittaa jos vaihtoehtoja on bolt-on versiona.
Re: turbosta kysymys.
Aerossa vakiona 15T.
Re: turbosta kysymys.
käviskö sinne joku isompi ihan bolt-on tyyppisesti?
-
- "Viggen"
- Viestit: 587
- Liittynyt: Ma Marras 16, 2009 21:29
- Paikkakunta: Vantaa
Re: turbosta kysymys.
Käy. Esim. td04hl-19t#6jamboy kirjoitti:käviskö sinne joku isompi ihan bolt-on tyyppisesti?
En sitten tiedä valmistaako itse mitsubishi näitä saabin laipoille sopivia, tuntuu kaikki 19T olevan joko kiinakuraa tai sitten volvon vinolle laipalle.
Re: turbosta kysymys.
Eiköhän noita 19T saa Ruotsista Saabiin ihan suoraan käypäsenä (Speedparts, Turbomeck jne)..
Olikos sulla T7-Aero vai? T7 vakiomännät kestää sen mitä tuo vakio 15T työntää, 19T:n kanssa männät alkaa saamaan uutta muotoa aika nopeasti...
Fin-injector myy EV14 670cc suuttimia Saab-klubi alennuksella about samaan hintaan kuin noita 630cc Dekoja, kannattaa ennemmin investoida ne...
Olikos sulla T7-Aero vai? T7 vakiomännät kestää sen mitä tuo vakio 15T työntää, 19T:n kanssa männät alkaa saamaan uutta muotoa aika nopeasti...
Fin-injector myy EV14 670cc suuttimia Saab-klubi alennuksella about samaan hintaan kuin noita 630cc Dekoja, kannattaa ennemmin investoida ne...
9-5 B235iR MY98 Biopower
9-3 Aero Cab MY02
T5/T7 ohjelmointi + yleinen vianhaku.
9-3 Aero Cab MY02
T5/T7 ohjelmointi + yleinen vianhaku.
-
- "Viggen"
- Viestit: 587
- Liittynyt: Ma Marras 16, 2009 21:29
- Paikkakunta: Vantaa
Re: turbosta kysymys.
Saa varmasti mutta eivät taida olla aitoja mitsubishejä vaan kiinakuraa. Kopio turboihin en koskis.TTH kirjoitti:Eiköhän noita 19T saa Ruotsista Saabiin ihan suoraan käypäsenä (Speedparts, Turbomeck jne)..
Re: turbosta kysymys.
Turbomeckiltä aikonaan tullu mitsun orkkis kaverille.. mut itelle tilaama 19T kyllä oli joku kopio.
Suomenpäässä sit käytin tasapainotuksessa jne.
Suomenpäässä sit käytin tasapainotuksessa jne.
OG9-3 5d Aero -01
Opel A-Omega 3.0 24V -93
#5427
Opel A-Omega 3.0 24V -93
#5427
Re: turbosta kysymys.
Eikös tuo Turbomeck myy Mellettin keskiöillä varustettuja turboja? Onhan ne toki kopioita mutta hyviä sellaisia. Eikä oo edes Kiinassa tehty, ymmärtääkseni Englannissa on tuo Mellettin pääpaikka..
Tässä päästäänkin dilemmaan että mikä sitten on kopioturbo? Masterpower, Turbobandit jne. ovat pieniä turbotoimittajia, luultavasti suurinosa mitoista kopioitu jostain merkkituotteesta. Silti äijät kiskoo kauheita tehoja noilla ja vieläpä nuo kestävät hyvin. Yhtä hyvin se aito merkkiturbo saattaa levitä jo muutaman tonnin jälkeen valmistusvian takia. Molemmat on ihmisten tekemiä vehkeitä ja laatu voi heitellä, tosin näillä pienemmillä toimittajilla ei ole varaa myydä yhtään paskaa. Isommilla volyymimerkeillä taas kun on niitä ostajia jo valmiiksi tarpeeksi.. Esimerkkinä vaikkapa Saabin GT17 ja T25 ahtimet, molemmat aitoja Garretteja
Toki ne aidot kiinalaiset kopiot on oikeasti kamalaa tuubaa, turbon valmistus on tarkkaa puuhaa ja samalla tavalla se tarkka työ maksaa Kiinassa kuin Euroopassakin. Euroopassa vaan ymmärretään että tavaran on oltava oikeasti hyvää, kolhoosi-Kiinassa tärkeintä on vaan suuri valmistusmäärä.
Tässä päästäänkin dilemmaan että mikä sitten on kopioturbo? Masterpower, Turbobandit jne. ovat pieniä turbotoimittajia, luultavasti suurinosa mitoista kopioitu jostain merkkituotteesta. Silti äijät kiskoo kauheita tehoja noilla ja vieläpä nuo kestävät hyvin. Yhtä hyvin se aito merkkiturbo saattaa levitä jo muutaman tonnin jälkeen valmistusvian takia. Molemmat on ihmisten tekemiä vehkeitä ja laatu voi heitellä, tosin näillä pienemmillä toimittajilla ei ole varaa myydä yhtään paskaa. Isommilla volyymimerkeillä taas kun on niitä ostajia jo valmiiksi tarpeeksi.. Esimerkkinä vaikkapa Saabin GT17 ja T25 ahtimet, molemmat aitoja Garretteja
Toki ne aidot kiinalaiset kopiot on oikeasti kamalaa tuubaa, turbon valmistus on tarkkaa puuhaa ja samalla tavalla se tarkka työ maksaa Kiinassa kuin Euroopassakin. Euroopassa vaan ymmärretään että tavaran on oltava oikeasti hyvää, kolhoosi-Kiinassa tärkeintä on vaan suuri valmistusmäärä.
Viimeksi muokannut TTH, Ma Maalis 10, 2014 00:54. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
9-5 B235iR MY98 Biopower
9-3 Aero Cab MY02
T5/T7 ohjelmointi + yleinen vianhaku.
9-3 Aero Cab MY02
T5/T7 ohjelmointi + yleinen vianhaku.
Re: turbosta kysymys.
Kauanko turbon pitäisi kestää? Eihän se ikuinen ole ikinä.
Mutta mulla on noita t25:ia jokunen pyörinyt, ja on ne sen 200tkm kait kestäneet stage1-3 peleissä (ikinä ei ole vakiota ollut, ovat olleet jo valmiiksi ohjelmalla).
Mutta mulla on noita t25:ia jokunen pyörinyt, ja on ne sen 200tkm kait kestäneet stage1-3 peleissä (ikinä ei ole vakiota ollut, ovat olleet jo valmiiksi ohjelmalla).
ng900T 3d SE -94 (kr), ng9-3 sedan 1.8t A Linear -07 (vaimon), Jumpy l2h1 2.0Hdi -07 (vaihdetaan leveämpään pakuun)
Serkku: Insignia 2.0 ttid 4wd combi
#2742 (muistaakseni)
Serkku: Insignia 2.0 ttid 4wd combi
#2742 (muistaakseni)
Re: turbosta kysymys.
Kyllä tuo mellettikin kyseenalainen on laadun suhteen, en tarkastamatta autoon laittaisi. Kaverilta meni akseli poikki 1kk sisällä käyttöönotosta ja hukkaportin tappikin jumitteli ahtimella mihin tulee hukkiksen tanko kiinni. Turbomeckiltä siis tämä ahdin.
OG9-3 5d Aero -01
Opel A-Omega 3.0 24V -93
#5427
Opel A-Omega 3.0 24V -93
#5427
-
- "Viggen"
- Viestit: 587
- Liittynyt: Ma Marras 16, 2009 21:29
- Paikkakunta: Vantaa
Re: turbosta kysymys.
Eikä Garret GT17 turbojen elinikää ainakaan yhtään parantanut T7 moottoreiden huohotusongelmat ja siitä johtuva öljynlaadun nopea heikkeneminen. Montakohan GT17 lie kulunut ennenaikaisesti tämän takia....
Re: turbosta kysymys.
Turbo vaihdossa on myös muistettava putsata imusiivilä ja uusia samalla moottorin sisällä olevan paineputken O-renkaat.Eikä Garret GT17 turbojen elinikää ainakaan yhtään parantanut T7 moottoreiden huohotusongelmat ja siitä johtuva öljynlaadun nopea heikkeneminen. Montakohan GT17 lie kulunut ennenaikaisesti tämän takia....
Eli öljypohja on myös käytettävä irti... ei riitä, että ruuvaa uuden turbon vanhan tilalle.
9-3 2,0t (185hv) 5D jubilee vm.2002
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2026
- Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
- Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
- Viesti:
Re: turbosta kysymys.
Ei.saabeli kirjoitti:
Turbo vaihdossa on myös muistettava putsata imusiivilä ja uusia samalla moottorin sisällä olevan paineputken O-renkaat.
Eli öljypohja on myös käytettävä irti... ei riitä, että ruuvaa uuden turbon vanhan tilalle.
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Re: turbosta kysymys.
öljy pohja käytettiin irti ja putsattiin se sihti, sekä sen imuputken o-rengas vaihdettiin. oli se o-rengas ihan murtunut ja kovettunut.
samalla laitoin sen 3" putken ja sen jälkeen alkanut päästämään kunnon startti savut.
ajaessa en ole sinistä savua vielä huomannut, vain kylmänä startatessa.
samalla laitoin sen 3" putken ja sen jälkeen alkanut päästämään kunnon startti savut.
ajaessa en ole sinistä savua vielä huomannut, vain kylmänä startatessa.
Re: turbosta kysymys.
joo ja seuraavana huomaat, että öljynkulutus on kasvanut.sen jälkeen alkanut päästämään kunnon startti savut.
ajaessa en ole sinistä savua vielä huomannut, vain kylmänä startatessa.
9-3 2,0t (185hv) 5D jubilee vm.2002