Nopeat kysymykset

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 7371
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja tetammi »

Nassek kirjoitti:Saab NG900 2.0i -96 96kW


Ja mites saako niille diskanttipaikoille minkä kokosia kaiuttimia asennettua? ainakin ne jotka siä valmiiks oli erittäin pienet. 1,5"?

Tackk.. :)
ng:hen ei taida mennä johtoi valmiiksi
tuolla juttuu enempi http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=13&t=146278
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
humanoidi
"Kaasari"
Viestit: 9
Liittynyt: La Syys 21, 2013 20:19

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja humanoidi »

Tuota tuota... onkohan tässä tullut itsellekkin aiheelliseksi bensapumpun vaihto 9-3:een.

Oireina yön yli tai pidemmän seisonnan jälkeen voimakas surraava rutina jostain takaa muutaman sekunnin ajan kun laittaa virrat päälle. Pitää tosiaan vain kerran tuon äänen ja päivän mittaan useammin starttaillessa ei kuulu mitään. Aluksi luulin moottoriantennin pitävän omaa mekkalaa, mutta verhoilua raotettuani huomasin että siitä on jo virrat otettu pois joskus.

Mikään muu takana tuskin voi tuota ääntä päästä? Auto lähtee hyvin käyntiin ja bensapumppu korkeintaan pitää pientä ininää käydessä. Kilometrit (223tkm) tosin passaisi hyvin kokemuksiin hajoamishetkestä.

Paljonko tuon vaihtaminen suurinpiirtein maksasi? Nopeasti katsoin niin ei ole leikattu luukkua penkkien alle ja kerrostalon pihalla en sitä itsekkään ala tekemään.
Spol
"Tuplakaasari"
Viestit: 98
Liittynyt: Su Maalis 04, 2012 16:45
Paikkakunta: Tre

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja Spol »

Sen kyllä kuuluisikin surista mutta ei rutista. Surisee koska luo paineen järjestelmään. Jos pistät virrat pois ja heti uudestaan päälle niin ei kuulukkaan surista koska teki jo ensimmäisellä kerralla sen paineen. Itsellä surissu alusta asti bensalla ja e85.
Leon Cupra -08. Ex Audi A6 -05. Ex 9-3 Aero -00 e85. Ex 9-5 -98 2.3t.
humanoidi
"Kaasari"
Viestit: 9
Liittynyt: La Syys 21, 2013 20:19

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja humanoidi »

Spol kirjoitti:Sen kyllä kuuluisikin surista mutta ei rutista. Surisee koska luo paineen järjestelmään. Jos pistät virrat pois ja heti uudestaan päälle niin ei kuulukkaan surista koska teki jo ensimmäisellä kerralla sen paineen. Itsellä surissu alusta asti bensalla ja e85.
Joo näin ajattelinkin. Ääni on tosiaan melko kova ja siksi luulinkin sitä tuon antennin ääneksi jos se pakolla yrittäisi liikuttaa piiskaa. Taitaa tosiaan olla pumppu menossa jumiin ja pidemmän seisomisen jälkeen säikäyttää aina kuskin kun yrittää päästä pyörimään. Parin tunnin seisomisen jälkeenkään ei pidä mitään mekkalaa ja varmistin sen käymällä äsken kokeilemassa uudestaan.

Tähänhän tämä menee sopivasti konkurssin jatkoksi kun alatukivarret menee keskiviikkona vaihtoon...

Edittiä: selvennykseksi että tietenkin tuo pitää toki sen normaalin surinan kun nostaa paineet jos on virrat olleet tarpeeksi kauan pois päältä. Mutta yön yli oltuaan jurisee oikein kunnolla.
RiikkaK
"Hirsch"
Viestit: 948
Liittynyt: Su Elo 11, 2013 08:47
Paikkakunta: Joroinen

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja RiikkaK »

Tääl pitäs olla erikseen myös tyhmät kysymykset-osio, mutta kai n e tänne mahtuu :)

Mutta, onk jotai valmista tököttiä tai kotikonsti millä vois "käsitellä/suojata" uudet aluvanteet, ennen ku laittaa ne alle?
Nro 6180
9-3 1999 2.0/R.I.P. 900 1983 2.0/9-3 1999 2.0T
GMSAAB
"Kaasari"
Viestit: 17
Liittynyt: Ke Marras 14, 2012 16:36
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja GMSAAB »

Itse olen vanteet huollellisesti vahaillut ennen alle laittoa. Sisäpuolelta useampaankin kertaan. Kyllä markkinoilta löytyy erilaisia suoja-aineita pinnan käsittelyyn, mutta itselle kunnon vahaus on tähän asti riittänyt.
#5774
Volvo S40 D2 Classic
Seat Leon ST FR TDI 184, Ex: Saab 9-3 2.0t Business -01 RE85 Stage 5
nugge
"Hölösuu"
Viestit: 2026
Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
Viesti:

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja nugge »

Hyvä vaha / pinnoite. Esim Meguiars sarjaa olen ite käyttäny. 2-3kerrosta niin irtoaa lika tosi helposti koko kesän ajan.
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
RiikkaK
"Hirsch"
Viestit: 948
Liittynyt: Su Elo 11, 2013 08:47
Paikkakunta: Joroinen

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja RiikkaK »

No vahausta mäkin ajattelin, että toimisko se..Ei ku vahaamaan, wax on, wax off :lol:
Nro 6180
9-3 1999 2.0/R.I.P. 900 1983 2.0/9-3 1999 2.0T
Mikko.92
Matalapaineturbo
Viestit: 174
Liittynyt: Ti Huhti 24, 2012 08:17
Paikkakunta: Varkaus

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja Mikko.92 »

Eilen illalla huomasin, että tyhjäkäynnillä jarrua pumpatessa lambda nousee tappiinsa eli jarrutehostin vuotaa(?). Mikä siellä yleensä on vikana ja mitä tehtävissä? Letkut/putket vai koko p*ska tehostin? Muut kaikki alipaineletkut on vaihdeltu jo. Ja etsimällä en löytänyt tietoa, enkä vielä ole perehtynyt, joten ajattelin kysyä.
nugge
"Hölösuu"
Viestit: 2026
Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
Viesti:

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja nugge »

Uusi tehostin.

Tietääkseni ei ole kukaan lähteny niitä availemaan ja tutkiin. Ilmeisesti se kalvo sieltä repee ja sitä myötä vuotaa. En usko että kalvoa saa erikseen.
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Mikko.92
Matalapaineturbo
Viestit: 174
Liittynyt: Ti Huhti 24, 2012 08:17
Paikkakunta: Varkaus

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja Mikko.92 »

nugge kirjoitti:Uusi tehostin.

Tietääkseni ei ole kukaan lähteny niitä availemaan ja tutkiin. Ilmeisesti se kalvo sieltä repee ja sitä myötä vuotaa. En usko että kalvoa saa erikseen.
Okei kiitti tiedosta. Ei siinä sit muu auta, hintaa varmaan käikäleellä on silleen sopivasti? :) (Se sulta ostettu turbo on muuten hyvin palvellut ainakin tähän päivään asti) :saab:
aero t7
"Aero"
Viestit: 413
Liittynyt: Ke Heinä 04, 2007 14:35
Paikkakunta: vantaa

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja aero t7 »

Mikko.92 kirjoitti:Eilen illalla huomasin, että tyhjäkäynnillä jarrua pumpatessa lambda nousee tappiinsa eli jarrutehostin vuotaa(?). Mikä siellä yleensä on vikana ja mitä tehtävissä? Letkut/putket vai koko p*ska tehostin? Muut kaikki alipaineletkut on vaihdeltu jo. Ja etsimällä en löytänyt tietoa, enkä vielä ole perehtynyt, joten ajattelin kysyä.
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... mppaamalla
v###u onneks on Saab (taas on saabistilla saab)
-03 95 aero A steg3
Ex-206 rc
ex-05 93 ss aero
#ssk-4707#
ex-99viggen e85 nappe st3,2
ex -00 93aero
Mikko.92
Matalapaineturbo
Viestit: 174
Liittynyt: Ti Huhti 24, 2012 08:17
Paikkakunta: Varkaus

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja Mikko.92 »

Katsos, tuo selvensi asiaa. Kiitti linkistä! :D
valtra12
"Koeajolla"
Viestit: 2
Liittynyt: Su Maalis 23, 2014 15:21

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja valtra12 »

Onko ng900 2.0 bensa -97:ssa elektroninen ajonesto?
karg
"Hölösuu"
Viestit: 3835
Liittynyt: La Touko 10, 2003 06:57
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja karg »

Jos NG900:ssa on ajonesto (VSS), niin moottorinohjaimen softassa on ajonestokoodi ja softasta voi säätää ajoneston pois/päälle. Tämän yhteydessä pitää olla alkuperäinen varashäly, missä on mukana ko. ominaisuus.
Vastaa Viestiin