Nopeat kysymykset

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
jmkk
"Tuplakaasari"
Viestit: 64
Liittynyt: Pe Elo 31, 2012 22:32

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja jmkk »

mitä eroa on B204 ja B205 alakerroilla? käykö jakopään osat yms ristiin vai?
BMW 535D e61,honda cbr 900rr turbo
hitsaus hommia pohjois-savossa. (aluminiini, rst... jne) yv tavoittaa
omavalmiste pakosarjoja saabeihin ja muun merkkisiin.
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4585
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

B204 on T5 alakerta ja B205 T7 alakerta. Lohko, veivit, männät ja öljypohja on erilaisia niissä. Jakopäät on samoilla osilla jostain viimeisimmistä kolkin T5 vuosimalleista lähtien. Aiemmissa ng900 B204 koneissa jakopäät eroaa ovat tasapainoakselien rattaiden osalta, mutta tp-akselit voi vaihtaa lohkotyypistä toiseen. Eli vanhoissa T5 koneissa on erilaiset tp-akselit ja rattaat kuin t7 koneissa.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
jmkk
"Tuplakaasari"
Viestit: 64
Liittynyt: Pe Elo 31, 2012 22:32

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja jmkk »

kiitoksia vesa67 vastauksesta. valaisi asiaa kummasti :D t5 koneeseen ei alkuperäistä jakopäätä saa niin pitänee ottaa t7. mitenkäs t5 mäntien kanssa, ostaakko uudet renkaat niihin vai tilata genuinesaabilta JE:n männät? mitäs mieltä oletta acl laakereista? onko rahan hukkaa???

koneella ajettu kumminkin 355 tonnia ja nyt ois kone purettuna uusia osia odottamassa.
35 kuulalaakeri garretti tulossa, kannen muokkausta yms, tarkotus ois yli 400 mennä...
BMW 535D e61,honda cbr 900rr turbo
hitsaus hommia pohjois-savossa. (aluminiini, rst... jne) yv tavoittaa
omavalmiste pakosarjoja saabeihin ja muun merkkisiin.
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4585
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

T5 vakio-osilla 400hp ei ole vielä mikään ongelma.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
nugge
"Hölösuu"
Viestit: 2026
Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
Viesti:

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja nugge »

jmkk kirjoitti:mitäs mieltä oletta acl laakereista? onko rahan hukkaa???
Kysyin maptunin FB-Sivulla näistä kun lanseerasivat niitä että miks mun pitäisi tollaiset laittaa kun kert normi glycoilla on vedetty yli 700hp näistä vessoista.

Ihme kyllä niin eivät ikinä vastanneet mitään...

Öljypaine ja tuotto on isompi ongelma kuin itse laakeri. Mikäli öljykalvo häviää laakerista niin on kyl moikka hoikka vaikka ois mistä avaruusmetallista tehty se laakeri.
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Koskimaa
"Aero"
Viestit: 360
Liittynyt: La Elo 18, 2012 19:18
Paikkakunta: Lahti

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja Koskimaa »

Paljonko öljynlämmöt on kylmästartin jälkeen siinä vaiheessa kun vesi saavuttaa ensimmäisen kerran 89c? Tietysti ulkolämpötila vaikuttaa asiaan eli kuinka kylmää öljy on startissa.
T7 vm. 2001 9-3
nugge
"Hölösuu"
Viestit: 2026
Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
Viesti:

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja nugge »

Jotain 60C sanoisin että öljy siinä kohtaa kun vesi käyntilämmös. 82C siis.

Näin ainakin AutoMeterin öljylämpö näyttää. Öljytermostaatti aukeaa @ 105C +-2% tjsp
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Koskimaa
"Aero"
Viestit: 360
Liittynyt: La Elo 18, 2012 19:18
Paikkakunta: Lahti

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja Koskimaa »

Eli kaasua ei tarvi enää siinä vaiheessa hirveesti säästää esim. ohituksissa jos öljy on jo noinkin lämmintä. Mistä toi 82C? Kyllä mun termari aukeaa siinä 88-89C kohdalla ja sulkeutuu heti kun mennään sen ali.
T7 vm. 2001 9-3
nugge
"Hölösuu"
Viestit: 2026
Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
Viesti:

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja nugge »

Puhuin sit nyt käyntilämpötilasta en termarin aukeamispisteestä. 80-90C "Operating Temperature"...

Kun viisari vaaterissa niin voit imho antaa laulaa

Edit

Viel sen verran että öljyn viskositeettihän muuttu vielä jonkun verran siinä matkal 105C astii...
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Affliction
"Kaasari"
Viestit: 28
Liittynyt: Pe Marras 04, 2011 09:28
Paikkakunta: Espoo

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja Affliction »

Terve!

Tuosta omasta 9-3:sta vm.2000 otti katti vähän lommoa ja pitäisi uusi saada tilalle. Autossa 3" downpipe (BSR?) ja katti siinä perässä. Onko mahdollista jostain saada uutta kattia autoon, vai tulevatko aina downpipen kanssa könttänä? Jatkona tuossa tietääkseni BSR:n 2,5" tai 3" putki.
OG 9-3 2,0T stage 3
Ex-9000 CSE 2,0t vm.-97
nugge
"Hölösuu"
Viestit: 2026
Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
Viesti:

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja nugge »

Paikasta X tai Y ostat 3" Race tai Sport Catin ja leikkaat vanhan pois ja hitsaat paikoilleen.
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
KKB1
"Tuplakaasari"
Viestit: 62
Liittynyt: Pe Touko 24, 2013 13:18
Paikkakunta: Espoo

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja KKB1 »

Lähti tänään 01 9-3:sta ilmastointi puhaltamaan täysillä eikä sammu muuta kuin ottamalla kengän irti akusta. Reagoi kyllä lämmönsäätimiin mutta ei puhallusnopeuteen eikä siis sammu. Rele ja sulake vaikutti olevan ok. Olisko jollain ideoita tai suoraa linkkiä aikaisempiin keskusteluihin samasta aiheesta. En oikein haulla löytänyt vastauksia.
Avatar
ValPe
"Turbo"
Viestit: 229
Liittynyt: Ti Loka 16, 2012 11:02
Paikkakunta: Nurmes / Mikkeli

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja ValPe »

KKB1 kirjoitti:Lähti tänään 01 9-3:sta ilmastointi puhaltamaan täysillä eikä sammu muuta kuin ottamalla kengän irti akusta. Reagoi kyllä lämmönsäätimiin mutta ei puhallusnopeuteen eikä siis sammu. Rele ja sulake vaikutti olevan ok. Olisko jollain ideoita tai suoraa linkkiä aikaisempiin keskusteluihin samasta aiheesta. En oikein haulla löytänyt vastauksia.
Ilmeisesti ilmastoinnin säätöyksiköstä fetti hajonnut.
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... ti#p930057
Saab 9³ SC 1.9TiDS A -08 | Saab 9⁵ 4D 2.0t -99
Ex - Saab 9⁵ 2.3tA -08 | Saab 9³ 2.3t SE -00 | Saab 9³ 2.2TiD SE -o1 | #6173
Avatar
ippe
"Hölösuu"
Viestit: 1468
Liittynyt: Pe Tammi 12, 2007 13:30
Paikkakunta: Hki 91

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja ippe »

Muistaaksen automaatti-ilmastoitujen säätöyksikkö operoi maan (-) puolella, mikä kannattaa ottaa huomioon kun mittailee puhaltimen moottorille tulevia johtoja...
#5417 OG9-5Aero_03 OG9-3_02
nugge
"Hölösuu"
Viestit: 2026
Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
Viesti:

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja nugge »

Fetti siel on rikki, hyvällä tavalla tosin eli puhaltaa :P Kun vois poksahtaa sillai ettei puhalla ollenkaan ^^

Fettejä saa esim Partcosta eikä montaa euroa maksa.
Fetin numero IRFP064N

Tässä viel kuva fetistä -> https://www.dropbox.com/s/62otmo08oldwe ... 204300.jpg
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Vastaa Viestiin