Rötää ja P1300

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4578
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: Rötää ja P1300

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

No sitten mnä vaan en edelleenkään osaa lukea rivien välistä enkä ajatuksia mutta ainakin pääset pykälän eteenpäin jos tällä kertaa yksi todellinen vikalähde on läppäkotelo.
Muista että järjestelmä voi ajaa läppiuksen lippiin moninaisista syistä ilman että läppis itse on viallinen.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Zebe
"Viggen"
Viestit: 632
Liittynyt: Ti Marras 02, 2004 21:58
Paikkakunta: Joensuu

Re: Rötää ja P1300

Viesti Kirjoittaja Zebe »

Koitan vielä löytää lähiseudulta kotelon testiin, mutta alkaa tässä vaihtoehdot käydä kovin vähiin. Suoran vikakoodin saaminen helpottaisi asiaa paljonkin, mutta kun sellaista ei vaan tule.
marg3
"Aero"
Viestit: 417
Liittynyt: Pe Kesä 20, 2003 13:44

Re: Rötää ja P1300

Viesti Kirjoittaja marg3 »

Jos Kiina-Tech2 ei näytä vikoja niin pitäiskö kokeilla aitoa? :roll:
Zebe
"Viggen"
Viestit: 632
Liittynyt: Ti Marras 02, 2004 21:58
Paikkakunta: Joensuu

Re: Rötää ja P1300

Viesti Kirjoittaja Zebe »

vesa67 kirjoitti: Muista että järjestelmä voi ajaa läppiuksen lippiin moninaisista syistä ilman että läppis itse on viallinen.

Esimerkkejä?
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4578
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: Rötää ja P1300

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

Wissin syövereistä lainattu (tekninen selostus/läppäsäätö)

Kuva
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
009baas
"Viggen"
Viestit: 551
Liittynyt: Ke Marras 12, 2008 12:28
Paikkakunta: Helsinki

Re: Rötää ja P1300

Viesti Kirjoittaja 009baas »

Auton nykyisenä omistajana oli tää sama vika isoissa vedoissa ,eli rupes rötäämään.Vaihdettiin kaikki alipaineletkut parempiin, koska nämä letkut mitkä siinä oli, oli hapertuvaa mallia eli niistä halkeili puolet kesällä normiajossa.Alipainepumpulta jarrutehostimelle menneen letkukiinnityksen vuotokohta tilkitty (toimii jarrutehostuskin vähän eritavalla).Sen lisäks huomattiin että suutintukin kiinnitysmutteri oli jossain hävyksissä "pelkääjänpuolelta" Eli siis roikkui vapaana.. Mietittiin nuggen kanssa että tämäkin voisi olla mahdollinen syypää tai osasyyllinen edellisiin ongelmiin.Nyt toimii niinkuin pitää, toistaiseksi..
Saab 9-5 Aero 2000 (Saab 9-5 vector 2003 900 2.0 -89 9000 2.0tA -89 9000 2.3iA -90 9000 2.0t -98 9-3seA 2001 9000 Aero -96 9000 2.0t -97 9000 2.0t -96)
Vastaa Viestiin