Onko todellakin niin, jos haluu puskurin pois ni koko keula pitää purkaa?
![Shocked 8O](./images/smilies/icon_eek.gif)
Voi helekutti, kyllä on taas ollu miesinsinöörit asialla..nugge kirjoitti:Ylhäältä eka vilkut pois 1 ruuvi Torx kanta molemmin puolin. kääntää vilkun ulospäin niin lähtee. Umpiot kaksi ylhäältä lukkopellissä ja yksi sivulla.
Maski tietenkin myös pois.
Alhaalta pois suojamuovit, lokarista ruuvit jotka kiinni puskurissa jos ne viel on jäljellä.
Umpioden alta paljastuu kaks pitkää pulttia oisko ollu 18mm kanta(?)
Tän jälkeen nitkuttaa koko puskuria irti. Kannattaa sinne kolaripuomin väliin työntää ruuvari tai joku sellainen niin lähtee suht helposti irti. (puomi tulee siis puskurin mukana)
Kiinni laittaes tarvii joko neljä kättä tai kaks ihmistä että saa ne klipsut urilleen puskurin sisäkyljis.
Niinpä. Pultteja ja ruuvejakin yhteensä alle 20 mukaanlaskien alustamuovienduuduu kirjoitti:^Siis mistä kohtaa tuo nyt on vaikeaa?
Ihan yksin oon laittanu pari kertaa paikoilleen, eikä ole edes vaikeaa.nugge kirjoitti: Kiinni laittaes tarvii joko neljä kättä tai kaks ihmistä että saa ne klipsut urilleen puskurin sisäkyljis.
No on kyllä ollu varsinainen aivoriihi koolla.."Hei pojat, pistetääs ekaks puskurit kii ja koota loput autosta siihen päälle"AZP kirjoitti:kaikki minkä miesinsinöörit on suunnitelleet on vaikeaa![]()
ainakin naisten mielestä
Juu niin olen minäkin mutta menee 10 sekuntia kun on kaks nostamas sen siiheamu kirjoitti:[
Ihan yksin oon laittanu pari kertaa paikoilleen, eikä ole edes vaikeaa.
Apurungon ja alatukivarsien puslat nyt ensiksi tarkastukseen ja raidetangon nivelet. Sen jälkeen kun ne on kunnossa voi suuntauksesta olla hyötyäkin.Nassek kirjoitti:Mul olis pieni ongelma tai oikeestaa pariki. Autona toimii NG 900 -96 2.0i 96kW koneel.
Eli ongelmana on, että moottoritievauhdissa (+100km/h) alkaa auton ratti tärisemään ja jos ratista päästäisi irti, niin liikkuu tärinän mukaan itsestään. Tekee samaa talvi ja kesärenkailla. (kesärenkailla huomasin kunnolla tämän ongelman) eli epätodennäköistä, että tasapainotuksessa olisi vikaa? Mikähän mahtais olla ongelmana? Jotenkin myös tuntuu, että ohjautuu herkästi uriin yms jos tällä merkitystä. Itse auto ei sinänsä sen enenpää täristä.
Lisäksi kun ostin auton niin suoraan ajettaessa raatti on melko paljonkin vasemmalle kääntyneenä vaikka renkaat ovat suoraan. Kannattaako käyttää varmuuden vuoksi nelipyöräsuuntauksessa vai onko todennäköisempää, että jonkun huollon yhteydessä ei olla vain keskitetty rattia? Mitenkäs ratin keskittäminen tapahtuu helpoiten. Sinänsä se nyt ei mikään iso juttu ole mut olisha se rattiki kiva saada suoraan
Joo näinhän se oli että ilmastoinnin säätöyksikkö oli kärähtänyt. Kiitos ValPe, Ippe ja Nugge kommenteista. Niin kiireellä aamulla lähdin että hain sen koko yksikön länsiautostaKKB1 kirjoitti:Lähti tänään 01 9-3:sta ilmastointi puhaltamaan täysillä eikä sammu muuta kuin ottamalla kengän irti akusta. Reagoi kyllä lämmönsäätimiin mutta ei puhallusnopeuteen eikä siis sammu. Rele ja sulake vaikutti olevan ok. Olisko jollain ideoita tai suoraa linkkiä aikaisempiin keskusteluihin samasta aiheesta. En oikein haulla löytänyt vastauksia.
Puskuria irroitellaan suhteellisen harvoin, joten sen helppoon irroitettavuuteen ei tehtaan yksinkertaisesti kannata panostaa. Sen sijaan puskurin kiinnityksessä kannattaa miettiä kolaritilanteen energioiden suuntautumista (turvallisuuden takia) sekä ulkonäköä eli että puskurin kiinnikkeet ei näy (ostajien houkuttelemiseksi).RiikkaK kirjoitti:No on kyllä ollu varsinainen aivoriihi koolla.."Hei pojat, pistetääs ekaks puskurit kii ja koota loput autosta siihen päälle"![]()
![]()