B205e tasapainoakselin ketju poikki
B205e tasapainoakselin ketju poikki
Elikkä auto levisi kesken ajon, tuntui nykäisy ja kuului kilahdus sen jälkeen päästiin pari sataa metriä kunnes kone sammu. Noh eikun hinurilla korjaamolle.
Kaveri oli ottanut venakopan auki ja tp akselin ketju siellä oli poikki, oli särkeny öljypumpun kotelon (?) ja itse jakopään kotelon.
Lisäksi sano että aika paljon oli metallisilppua näkyvissä. Jakopään ketju oli kuulemma ehjä.
Oljypohjaa ei ole vielä kerenny irrottamaan joten ei vielä osaa sanoa onko ite moottori kaput.
Mitäpä on foorumilaiset mieltä, kannattaako tosta vielä tehdä kalua?
Ja jos näin, mitäpä mahtaa kustantaa? Ja saako noita osia mistään esim. Jakopään koppa?
Saab 9-3 vm. 2001 ajettu 310tkm
Kaveri oli ottanut venakopan auki ja tp akselin ketju siellä oli poikki, oli särkeny öljypumpun kotelon (?) ja itse jakopään kotelon.
Lisäksi sano että aika paljon oli metallisilppua näkyvissä. Jakopään ketju oli kuulemma ehjä.
Oljypohjaa ei ole vielä kerenny irrottamaan joten ei vielä osaa sanoa onko ite moottori kaput.
Mitäpä on foorumilaiset mieltä, kannattaako tosta vielä tehdä kalua?
Ja jos näin, mitäpä mahtaa kustantaa? Ja saako noita osia mistään esim. Jakopään koppa?
Saab 9-3 vm. 2001 ajettu 310tkm
Re: B205e tasapainoakselin ketju poikki
Inhorealistinen ennuste: jakopään kopassa oleva öljykanava on kulunut puhki ja olet ajanut kunnes kone on leikannut kiini -> metalliromua. Metallisilppu ja koneen sammuminen viittää tähän. Ajokilometrit viittaa siihen ettei koneelle ole tehty matkalla mitään jakopään suhteen ja siksi tasapainoketju ja luistit olivat jo niin venyneitä että ketju hinkkasi tuon reiän kotelooon.
Jakopään ketju voi olla ehjä mutta aivan takuulla loppuun kulunut rattaiden ja luistien osalta myös.
Jos purku ja tarkastustyöt ei maksa mitään niin anna mennä vaan mutta mikäli niistäkin työvaihesta joutuu jotain maksamaan niin tutustu ehjien vaihtomoottorien valikoimaan.
Uusia saa alle kahteen tonniin ja kaikki sen alta löytyvät ovat enemmän tai vähemmän käytettyjä.
Yhtään tarkistamatonta tai osittain kunnostettua moottoria en omaan autooni laittaisi enkä edes kaverillekaan ellei ole varsin jääräpäistä sorttia.
Jakopään ketju voi olla ehjä mutta aivan takuulla loppuun kulunut rattaiden ja luistien osalta myös.
Jos purku ja tarkastustyöt ei maksa mitään niin anna mennä vaan mutta mikäli niistäkin työvaihesta joutuu jotain maksamaan niin tutustu ehjien vaihtomoottorien valikoimaan.
Uusia saa alle kahteen tonniin ja kaikki sen alta löytyvät ovat enemmän tai vähemmän käytettyjä.
Yhtään tarkistamatonta tai osittain kunnostettua moottoria en omaan autooni laittaisi enkä edes kaverillekaan ellei ole varsin jääräpäistä sorttia.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-5 Vector 2.3tA BP -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2026
- Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
- Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
- Viesti:
Re: B205e tasapainoakselin ketju poikki
Ettei nyt vaan olisi JAKOketju joka on poikki. Tää ihan vaan pääteltynä siitä että tasapainoketjua sä et juurikaan ilman skooppia näe venakoppaa avaamalla.
Vesa jo kertoikin että sen tehdasuuden koneen saa alta kahden tonnin ja vielä lisäksi on 2.3 kone niin saa vähän vääntöä enemmän.
Ja siis jos tosiaan jakoketju on poikki (kuva ois kiva) niin ei kannata kyl mun mielestä tolle koneelle enää muuta tehdä kun viedä romumetalliin. Männät lyönneet ylös ja tod näk vähintään 4 venttiiliä poikki, vähän riippuen mihin asentoon jääneet kun ketju katkennut.
Edit
Ja vaikka oliskin "vaan" TP-Ketju joka on poikki ja kone täynnä metallisilppua niin se silppu on myös käynny koko runkolinjan läpi ja kaulat ovat enemmän kuin naarmuilla.
Vesa jo kertoikin että sen tehdasuuden koneen saa alta kahden tonnin ja vielä lisäksi on 2.3 kone niin saa vähän vääntöä enemmän.
Ja siis jos tosiaan jakoketju on poikki (kuva ois kiva) niin ei kannata kyl mun mielestä tolle koneelle enää muuta tehdä kun viedä romumetalliin. Männät lyönneet ylös ja tod näk vähintään 4 venttiiliä poikki, vähän riippuen mihin asentoon jääneet kun ketju katkennut.
Edit
Ja vaikka oliskin "vaan" TP-Ketju joka on poikki ja kone täynnä metallisilppua niin se silppu on myös käynny koko runkolinjan läpi ja kaulat ovat enemmän kuin naarmuilla.
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Re: B205e tasapainoakselin ketju poikki
[quote="nugge"]Ettei nyt vaan olisi JAKOketju joka on poikki. Tää ihan vaan pääteltynä siitä että tasapainoketjua sä et juurikaan ilman skooppia näe venakoppaa avaamalla.
Vesa jo kertoikin että sen tehdasuuden koneen saa alta kahden tonnin ja vielä lisäksi on 2.3 kone niin saa vähän vääntöä enemmän.
Mistäs tuollaisen 2.3 sais kolkkiin 2 litrasen tilalle?Mahtaneeko olla esim.kaasuläppä paketissa mukana?
Vesa jo kertoikin että sen tehdasuuden koneen saa alta kahden tonnin ja vielä lisäksi on 2.3 kone niin saa vähän vääntöä enemmän.
Mistäs tuollaisen 2.3 sais kolkkiin 2 litrasen tilalle?Mahtaneeko olla esim.kaasuläppä paketissa mukana?
puh.050-3748237
#3078
#3078
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2026
- Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
- Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
- Viesti:
Re: B205e tasapainoakselin ketju poikki
Sama pata se on lukuunottamatta huohotusta joka on 2004-> mallia.
Ainut ero 2.0 ja 2.3 on iskun pituus. (männät,kiertokanget,veivi)
Menee kyl ihan vanhal kaasuläppäkotelolla. Kaasuläppää ei siis tule mukana. Paketissa valmiin imusarja,pakosarja,tulpat, Calix elementti. Vauhtipyörä/vetolevy myös mutta pitää sulla sit vaihtaa kolkista vanha kun on isompi 9-5ses.
Moottorin saat NeoBrossilta. http://www.neobros.co.uk
Ainut ero 2.0 ja 2.3 on iskun pituus. (männät,kiertokanget,veivi)
Menee kyl ihan vanhal kaasuläppäkotelolla. Kaasuläppää ei siis tule mukana. Paketissa valmiin imusarja,pakosarja,tulpat, Calix elementti. Vauhtipyörä/vetolevy myös mutta pitää sulla sit vaihtaa kolkista vanha kun on isompi 9-5ses.
Moottorin saat NeoBrossilta. http://www.neobros.co.uk
Viimeksi muokannut nugge, La Maalis 29, 2014 21:32. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Re: B205e tasapainoakselin ketju poikki
Sitä saa mitä tilaa ja maksaa. Tuossa vajaan kahden tonnin paketissa on mukana alakerta, yläkerta täydellisinä, imu- ja pakosarjat ja 2004-> huohotinjärjestelmä.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-5 Vector 2.3tA BP -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2026
- Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
- Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
- Viesti:
Re: B205e tasapainoakselin ketju poikki
Niin ja se calixin elementti Vesa
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Re: Vs: B205e tasapainoakselin ketju poikki
Joojoo, pilkunviilausta mutta toimiva linkki on www.neobrothers.co.uk/index.phpnugge kirjoitti:Sama pata se on lukuunottamatta huohotusta joka on 2004-> mallia.
Ainut ero 2.0 ja 2.3 on iskun pituus. (männät,kiertokanget,veivi)
Menee kyl ihan vanhal kaasuläppäkotelolla. Kaasuläppää ei siis tule mukana. Paketissa valmiin imusarja,pakosarja,tulpat, Calix elementti. Vauhtipyörä/vetolevy myös mutta pitää sulla sit vaihtaa kolkista vanha kun on isompi 9-5ses.
Moottorin saat NeoBrossilta. http://www.neobros.co.uk
Lähetetty minun GT-I9105P laitteesta Tapatalkilla
Saab 9-3 SC TTID vector man MY 08
ex:Saab 9-3 SC TTID vector aut MY 08
ex:Saab 9-5 2.3t Vector Wagon MY 02
ex:Saab 900 2.0T MY 94
ex:Saab 9-3 2.0t SE MY 01
Re: B205e tasapainoakselin ketju poikki
Mites noi neobrothersin käytetyt moottorit, onko niihin tehty mitään tarkistuksia, onko ees toimivia?
Re: B205e tasapainoakselin ketju poikki
Ei ne kiinnileikanneita ole jos myyvät x kuukauden takuulla. Mutta käytetty on käytetty ja hinnassa ottaa vastaan sen ettei se yhtä pitkään laula kuin uusi tai kunnostettu kone.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-5 Vector 2.3tA BP -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
Re: B205e tasapainoakselin ketju poikki
Nojoo, eihän ne uusia ole, mutta eihän tuo korikaan ikuisuutta kestä. Osaako kukaan sanoo paljonko postikulut olisi tommoseen tilaukseen?
Sitten huolettaa tuo turbo, meniköhän sekin samassa rytäkässä?
Yheltä suomalaiselta moottoreita maahantuovalta firmalta käytetty ei läpikäyty kone oli 1400 €
Sitten huolettaa tuo turbo, meniköhän sekin samassa rytäkässä?
Yheltä suomalaiselta moottoreita maahantuovalta firmalta käytetty ei läpikäyty kone oli 1400 €
Re: B205e tasapainoakselin ketju poikki
Täällä napsahti justii 01 OG:n pakoventtiili ajossa.. Tänää saatiin kansi auki ja todettiin, että kaikki muu näyttää säästyneen, mutta venttiilistä puuttuu 1/8 osa palanen. Mitähän tuolle padalle olis järkevää tehdä tässä kohtaa kun yläkerta on auki. Jakoketjussa oli vielä kiristimessä 3 naksua jäljellä ilmeisesti kannattaisi vaihtaa. koneella on nyt rullattu 250tkm ja uusittu ei ole kun venttiilivarren kumit ja tbo + syttykasetti ja huohotin setti joskua aikoinaan.
Voimaa sinne ei ole tarvetta lisätä, toki aeron tomaattiloota olisi saatavilla jollei ole vielä mennyt.
Voimaa sinne ei ole tarvetta lisätä, toki aeron tomaattiloota olisi saatavilla jollei ole vielä mennyt.
9-3 SE 2.0t vm-01 tomaatti BioPowered
Re: B205e tasapainoakselin ketju poikki
Kannelle peruskunnostus, öpohja auki ja männät ylös, hoonaus ja uudet männänrenkaat putsattuihin uriin ja se jakopää. Siinähän sitä askaresta hetkeksi aikaa.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-5 Vector 2.3tA BP -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
Re: B205e tasapainoakselin ketju poikki
Kansi on koneistuksessa parhaillaan. Tuo jakopää remppa oli kyllä mielessä, muttei taida onnistua koneen ollessa paikoillaan vai ?
9-3 SE 2.0t vm-01 tomaatti BioPowered
Re: B205e tasapainoakselin ketju poikki
Kai se onnistuu mutta huvittavan ahdasta siellä on kun vertaa miten naurettavan helppoa jakopään osat on vaihtaa kone ulkona.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-5 Vector 2.3tA BP -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko