Nopeat kysymykset

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
erska
"Ruisku"
Viestit: 128
Liittynyt: Su Helmi 23, 2014 20:25
Paikkakunta: Espoo

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja erska »

On sama jako og 9-5, ja toki myös ng 9-3 et:t ovat samoilla suunnilla, joten kaikki kyseiset 5*110orkkisvanteet käyvät hyvin og kolkkiin

Lähetetty minun GT-I9105P laitteesta Tapatalkilla

Saab 9-3 SC TTID vector man MY 08
ex:Saab 9-3 SC TTID vector aut MY 08
ex:Saab 9-5 2.3t Vector Wagon MY 02
ex:Saab 900 2.0T MY 94
ex:Saab 9-3 2.0t SE MY 01
jakkeri
"Kaasari"
Viestit: 7
Liittynyt: Ke Maalis 14, 2012 20:36

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja jakkeri »

900 -97 turbo paskana, mikä olis helpoin kohtuuhintanen korvaavaks? marmorilla on melko suolanen hinta uudesta
Markku84
"Kaasari"
Viestit: 28
Liittynyt: Ti Helmi 25, 2014 19:57
Paikkakunta: Kaustinen

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja Markku84 »

Onko b206 moottorissa öljysuihkut männille? Muutenhan kaikki b204l tavarat sopii paikalle, eikös?
Opel Tigra (Saara) B204
OG 93 t5 stage jotain.
900 Talladega 2.0 T stage3.5 -97 EX
9000 turbo -86
#6290
nugge
"Hölösuu"
Viestit: 2026
Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
Viesti:

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja nugge »

jakkeri kirjoitti:900 -97 turbo paskana, mikä olis helpoin kohtuuhintanen korvaavaks? marmorilla on melko suolanen hinta uudesta
Katso myyntipalstaa. Itse sain vaihtokaupalla T25 keskiosan tonnariin.
Markku84 kirjoitti:Onko b206 moottorissa öljysuihkut männille? Muutenhan kaikki b204l tavarat sopii paikalle, eikös?
Ei ole öljysuuttimia b206'sessa
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
saabi90
"Aero"
Viestit: 346
Liittynyt: Ke Tammi 12, 2011 19:21
Paikkakunta: Tampere

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja saabi90 »

Moro,
mulla olis hyllyssä säädettävä b-painesäädin, ja aattelin et sen vois jossain vaiheessa asennella. Mites se käytännössä menee, mihin kohtaan se laitetaan, mitä tehdään alkuperäiselle säätimelle? Pitääkö mun tehdä softalle jotain sen jälkeen?
Markku84
"Kaasari"
Viestit: 28
Liittynyt: Ti Helmi 25, 2014 19:57
Paikkakunta: Kaustinen

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja Markku84 »

Time to service..SID pyytää viemään huoltoon. Kuinka saan kuitattua huollon tehdyksi?
ng 900 -97 turpo
Opel Tigra (Saara) B204
OG 93 t5 stage jotain.
900 Talladega 2.0 T stage3.5 -97 EX
9000 turbo -86
#6290
Markku84
"Kaasari"
Viestit: 28
Liittynyt: Ti Helmi 25, 2014 19:57
Paikkakunta: Kaustinen

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja Markku84 »

saabi90 kirjoitti:Moro,
mulla olis hyllyssä säädettävä b-painesäädin, ja aattelin et sen vois jossain vaiheessa asennella. Mites se käytännössä menee, mihin kohtaan se laitetaan, mitä tehdään alkuperäiselle säätimelle? Pitääkö mun tehdä softalle jotain sen jälkeen?
Bensakiskon paluupuolelle. Vanha säädin pitää poistaa.
Onko siitä mitään hyötyä jos vanha toimii? En tiedä.
Opel Tigra (Saara) B204
OG 93 t5 stage jotain.
900 Talladega 2.0 T stage3.5 -97 EX
9000 turbo -86
#6290
nugge
"Hölösuu"
Viestit: 2026
Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
Viesti:

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja nugge »

Markku84 kirjoitti:Time to service..SID pyytää viemään huoltoon. Kuinka saan kuitattua huollon tehdyksi?
ng 900 -97 turpo
CLR kerran, CLR Pohjas jonku 8 Sekuntia kunnes näyttöön tulee "SERVICE"
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
nugge
"Hölösuu"
Viestit: 2026
Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
Viesti:

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja nugge »

Markku84 kirjoitti: Bensakiskon paluupuolelle. Vanha säädin pitää poistaa.
Onko siitä mitään hyötyä jos vanha toimii? En tiedä.
Sit otetaan kans huomioon se että pitää softaa säätää että saadaan sitä jotain hyötyä (mikä on marginaalinen muutenki). Isommat suuttimet näihin vessoihin on se oikea tie.
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Tumppi_13
"Tuplakaasari"
Viestit: 54
Liittynyt: Ke Touko 22, 2013 06:54
Paikkakunta: Vantaa

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja Tumppi_13 »

Varmaan löytyis vastaus muualtakin jos osais käyttää tätä....
Eli mistä saa ton 3bar mapin... Ja osa numerohan oli?
Ng900s

Kiitti hei!!
Ng900sRe85 stage jotai... SS 9-3 vector.
like_a_glove
"Hirsch"
Viestit: 944
Liittynyt: Pe Huhti 28, 2006 01:07
Paikkakunta: Vantaa

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja like_a_glove »

Markku84 kirjoitti:
saabi90 kirjoitti:Moro,
mulla olis hyllyssä säädettävä b-painesäädin, ja aattelin et sen vois jossain vaiheessa asennella. Mites se käytännössä menee, mihin kohtaan se laitetaan, mitä tehdään alkuperäiselle säätimelle? Pitääkö mun tehdä softalle jotain sen jälkeen?
Bensakiskon paluupuolelle. Vanha säädin pitää poistaa.
Onko siitä mitään hyötyä jos vanha toimii? En tiedä.
miksi vanha tasaaja pitäisi poistaa?
900 2.3T -95 RE85, BMW 335da -07
NF Metals ,Tech Line kitka- ja lämmönhallinta pinnoiteet. esim.pakosarjat, männät, palotilat, laakerit jne.
piva
"Ruisku"
Viestit: 131
Liittynyt: Pe Elo 13, 2010 17:23
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja piva »

Mitä ne on nimeltään nuo siniset konehuoneella kulkevat kovaa muovia olevat putket.. PRKL 1 meni poikki koneen kanssa nujutessa.. siis OG-93:Ssa
9-3 SE 2.0t vm-01 tomaatti BioPowered
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13340
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja AZP »

Ei siellä mielestäni tehtaan asussa mitään sinisiä putkia ole. Kaikki pitäisi olla mustaa. Kerro tarkemmat koordinaatit, niin apua varmaan löytyy.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
piva
"Ruisku"
Viestit: 131
Liittynyt: Pe Elo 13, 2010 17:23
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja piva »

http://www.partsforsaabs.com/product_in ... fc0a8d9622

Noita haeskelin ja löysinkin. No mites nyt kun tätä saman näköistä putkea kulkee useampi tuolla patahuoneella niin onko ne kaikki "samoja" kunhan vaan putkessa on mukana tuo venttiili mutikka.?
9-3 SE 2.0t vm-01 tomaatti BioPowered
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13340
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja AZP »

Tuo on alipaineletku, ja se takaiskuventtiili siinä on tarpeellinen. Liittyy moottorin huohotukseen, joka muutenkin näissä on koneen heikko puoli.

Samaa alipaineletkua menee koneen vasemmalla puolella (ratin takaa katsottuna) bypass-venttiililtä bypassin ohjausventtiilille (tulipellissä) ja siitä venttiilistä lähtee lisäksi pari vetoa samaa letkua, toinen kaasuläpälle ja toinen imusarjalle.

Letkua löytyy mistä tahansa autotarvikeliikkeestä, 2-3 metriä riittää kaikkien noiden uusintaan. Nyt en muista ulkoa mikä letkun sisähalkaisija on oikea, mutta mittaamallahan se selviää. Jos se takaiskuventtiili meni rikki, niin uuden saa merkkiliikkeestä tai vaikka tuon laittamasi linkin takaa.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Vastaa Viestiin