Nopeat kysymykset

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
piva
"Ruisku"
Viestit: 131
Liittynyt: Pe Elo 13, 2010 17:23
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja piva »

ok. kyseessä siis tuollainen liki saman näköinen mutta se on kovaa, jäykkää muovia. Eli voin rakentaa samaiset tarvittaessa elastisemmasta materiaalista.?
9-3 SE 2.0t vm-01 tomaatti BioPowered
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13340
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja AZP »

Oliko se putki ja takaiskuventtiili siinä venttiilikopan takapuolella? Muistaakseni pitäisi kyllä olla alkuperäinenkin ihan taipuisaa letkua. Tuo kova putki herättää itsessä epäilyksiä, että puhutaanko samasta osasta. Kuvat auttaisi tässä tilanteessa aika paljon.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
nugge
"Hölösuu"
Viestit: 2026
Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
Viesti:

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja nugge »

Kova muoviputki ja siniset takaiskut = evap linja.
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13340
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja AZP »

Joo, eli siis musta kova putki, jossa kaksi sinistä mokkulaa. Putki kulkee koneen oikealta puolelta (kuskinpenkiltä katsottuna) venttiilikopan viertä?

Jos kysyjä tarkoitti tätä putkea, niin unohda mitä selitin alipaineletkuista. Ja tuo linkitetyn kuvan vehje ei myöskään liity tähän EVAP-putkeen.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
piva
"Ruisku"
Viestit: 131
Liittynyt: Pe Elo 13, 2010 17:23
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja piva »

Saman tyypinen ohuempi ja kulkee oikealla puolella edestä katsottuna. Otan kuvan kun ei tää muuten etene.
9-3 SE 2.0t vm-01 tomaatti BioPowered
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13340
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja AZP »

Arvailu jatkuu...

Puhutaanko putkista, jotka kulkevat jarrutehostimen, imusarjan ja alipainepumpun välillä?

Kuvassa alipainepumppu venttiilikopan sivussa ahtoputken alla (pyöreä alumiinin värinen vehje) ja siitä lähtevä putki näkyy:

Kuva

(kuva lainattu muualta foorumilta)
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
humanoidi
"Kaasari"
Viestit: 9
Liittynyt: La Syys 21, 2013 20:19

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja humanoidi »

Edellisellä sivulla olikin jo vannekysymyksiä, mutta jatketaan niillä ihan varmistuksenomaisesti.

Sopiiko 9-5:n 16" peltivanteet OG9-3:een? Entä onko näissä sama systeemi kuin joissain muissa merkeissä, että alut ja peltivanteet menee samoilla pulteilla?

Auton mukana kesäksi tulleista AEZ:n roskavanteista tuntuu ainakin yksi olevan pahasti kiero joten tässä on vakavan harkinnan alla hommata ensi talveksi vain peltivanteet jostain...
KAPU2
"Hölösuu"
Viestit: 1338
Liittynyt: Su Touko 18, 2008 09:35
Paikkakunta: PKS

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja KAPU2 »

Sopii ja on.
EX: ]9-5 Aero Combi, 93SC 1.8t 2008 243tkm, 9-3 2.0T SE 1998 264tkm, 9000 CSE 2.3i 1994 300tkm
RiikkaK
"Hirsch"
Viestit: 948
Liittynyt: Su Elo 11, 2013 08:47
Paikkakunta: Joroinen

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja RiikkaK »

Pissapoika, etu- ja takalasilla sama moottori ja säiliö?
Takalasin pissis ihan mykkä... :roll:
Nro 6180
9-3 1999 2.0/R.I.P. 900 1983 2.0/9-3 1999 2.0T
paralogiX
"Aero"
Viestit: 487
Liittynyt: Su Syys 23, 2012 12:31
Paikkakunta: Lohja

Re: Vs: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja paralogiX »

RiikkaK kirjoitti:Pissapoika, etu- ja takalasilla sama moottori ja säiliö?
Takalasin pissis ihan mykkä... :roll:
Varmaan pissiksen putki tukossa takana :D

Lähetetty minun GT-I9300 laitteesta Tapatalkilla
#5824
93 B204
nugge
"Hölösuu"
Viestit: 2026
Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
Viesti:

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja nugge »

Tai takaisku rikki....
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
piva
"Ruisku"
Viestit: 131
Liittynyt: Pe Elo 13, 2010 17:23
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja piva »

väri mätsää ja takaiskut on oikeen värisiä.
Vahva kyllä.
:D
AZP kirjoitti:Arvailu jatkuu...

Puhutaanko putkista, jotka kulkevat jarrutehostimen, imusarjan ja alipainepumpun välillä?

Kuvassa alipainepumppu venttiilikopan sivussa ahtoputken alla (pyöreä alumiinin värinen vehje) ja siitä lähtevä putki näkyy:

Kuva

(kuva lainattu muualta foorumilta)
9-3 SE 2.0t vm-01 tomaatti BioPowered
Jusaba
"Tuplakaasari"
Viestit: 63
Liittynyt: Ti Joulu 22, 2009 16:13

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja Jusaba »

Voiko totaalisen tehon puutteeseen olla joku helppo rakaisu.
Auto on -99 2,0 SE Automaatti matalapaine Turbo.
Autossa tuntuu olevan 100 nukkuvaa hevosta.
0-100 mee 12 sekuntia +
Auto kävi metroautolla huollossa ja ahtopaineet olivat 0,3 bar joten turbo vissiin pyörii.
Auto ei ole omani, mutta aina kun sitä lainaan niin meinaan tulla hulluksi sen verran laiska ja p*skasti vaihdelaatikkokin vaihtaa.
Kilometrejä autolla on takanaan vain 140tkm joten konekin pitäisi olla iskussaan.
piva
"Ruisku"
Viestit: 131
Liittynyt: Pe Elo 13, 2010 17:23
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja piva »

Itseläni 01 SE tomaatti ja kyllä se loota on pidettävä "sport" asetuksella jotta mitään tapahtuu ja loota vaihtaa edes siedettävästi.
9-3 SE 2.0t vm-01 tomaatti BioPowered
nugge
"Hölösuu"
Viestit: 2026
Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
Viesti:

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja nugge »

0,3 bar on liian vähän imho. 0,4bar on peruspaineet ja LPT pitäs vissiinki sen verran ahtaa...

Kattoo jos hukkaportinvarsi liikkuu niinku pitää, dp irti ja kattoo jos turbon akseli heiluu ku patonki jäähallis.
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Vastaa Viestiin