Saab 9-3 & tyyppi viat

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
nerola
"Turbo"
Viestit: 248
Liittynyt: Ma Joulu 27, 2004 22:45
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja nerola »

ai niin esim s40 vanha malli
2.0t :llä vetelee ihan pirusti kiihdytyksessä ja jarrutuksessa :lol:
eki saabi 9-3s -00 2.0t
tevisu
"Hölösuu"
Viestit: 1880
Liittynyt: Ma Syys 22, 2003 19:47
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja tevisu »

Lisätäänpäs yksi tyyppivika listalle. PCS:n mukaan useita korjattu ja useita diagnosoitu...
Eli vaihdelaatikon öljyvuoto vetoakselin juuresta, kuskin puolelta. Lääkkeenä jokin holkki ja uusi stefa.
karote
"Tuplakaasari"
Viestit: 63
Liittynyt: Su Joulu 11, 2005 14:34
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja karote »

9-5T kirjoitti:Syy oli tiedoitteen mukaan suunnilleen seuraava: Kun kulutus nousee uudenmallisella säätäjällä kestää hiukan kauemmin nostaa tehoa joka näkyy valojen himmentymisenä.

Mä olen ainakin huomannut, että jos startatessaan auton käyntiin painaa kaasua ja antaa kierroten pudota tyhjäkäynnille, niin valot himmenee, MUTTA ehkä sekunnin viiveellä kirkastuvat samalle tasolle kuin korkeammillakin kierroksilla. Eli tää ainakin tukis sitä että tää jännitteensäätäjä on "hidas" Näin ainakin mulla

9-3 LPT vm2000
kallo
"Kaasari"
Viestit: 13
Liittynyt: Pe Joulu 02, 2005 12:57
Paikkakunta: Tsad

Viesti Kirjoittaja kallo »

:arrow: etupään narina, kolina sun muu pauke
:arrow: vetely/ heikko suuntavakavuus, kiitos ohjausräkin tuen

Samaa löytyy mullakin. Tuo suuntavakaus on vähän kuin veneellä, menee vahvasti suoraan mutta hiukan samalla vetelee... Tosin pitää mukavasti kuskin hereillä. Kokonaisuutena on ollut hyvä maantieajettava.

Muita vikoja:
-sisäpuolen oven kahvan murtuminen
-puhalluksen suuntauksen namiskan murtuminen/jäykkyys
-antennin jumitus
-sivutuulialttius

Muuten olen ollut täysin tyytyväinen suhteellisen uuteen autooni. Keskikulutuskin pysynyt 8,3:ssa :) . Vaikka kaupungissa jonkin verran jurnuttelenkin. (Palstakin vaikuttaa toimivalta).
9-3 2.0 vm.99
Grendel
"Ruisku"
Viestit: 124
Liittynyt: Ke Tammi 12, 2005 15:35

Viesti Kirjoittaja Grendel »

Takarekisterivalon kosteus/maadoitusvika. Menee koko kahvaosa vaihtoon.
"Tant Lybia" 9-3 TiD SE -00
scania-vabis
"Turbo"
Viestit: 239
Liittynyt: La Touko 08, 2004 17:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: Saab 9-3 & tyyppi viat

Viesti Kirjoittaja scania-vabis »

Hieman vetelee tämä, verrattuna og 900. Varsinkin jos painaa kaasua liikaa. Pitää katsoa miltä tuntuu, kunhan saan kesätossut alle (ostin eilen tämän).
Famous last words...famus sista ord
eX: 900 -86, 900i -87, 90 -84, 900 -89, 900 16v 2.1 -92
Nyt: 9-3, -99
Jäsennumero 4687
tturku
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 5668
Liittynyt: To Heinä 21, 2005 16:21
Paikkakunta: Espoo

Re: Saab 9-3 & tyyppi viat

Viesti Kirjoittaja tturku »

Jos vetely jatkuu niin puslia vaihtamalla saat sen vetelyn loppumaan.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
scania-vabis
"Turbo"
Viestit: 239
Liittynyt: La Touko 08, 2004 17:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: Saab 9-3 & tyyppi viat

Viesti Kirjoittaja scania-vabis »

Nyt kesäkumit alla. Enpä tiedä, pitääkö tästä vetely-asiasta ottaa ongelma. No, kohtapuolin asiantuntija tulee ansaitulta lomaltaan, silloin asia selviää.
Jotenkin vain og900 oli tasaisempi ja jämäkämpi ohjaukseltaan.
Toisaalta kävin säädättämässä sen ohjauskulmat, mikä paransi huomattavasti fiilistä. Eihän sitä tarvitse kuin kerran vetää kanttikivetykseen (en minä, joku muu), niin kaikki ohjaukseen liittyvä voi olla useamman hivenen ikävämpää.
Famous last words...famus sista ord
eX: 900 -86, 900i -87, 90 -84, 900 -89, 900 16v 2.1 -92
Nyt: 9-3, -99
Jäsennumero 4687
saab9393
"Kaasari"
Viestit: 20
Liittynyt: La Tammi 19, 2013 09:55
Paikkakunta: Raahe

Re: Saab 9-3 & tyyppi viat

Viesti Kirjoittaja saab9393 »

mulla 9-3 tid liki 500tkm.nuista tyyppivioista oikeestaan ainoona pokse ja pauke sekä narina keulasta.varsinki oikeelle käännettäessä kuulu 3 poksahdusta ja sama ku takas kääntää. pakkasilla narinaa keulasta.mitään kummempaa vetelyä en oo huomannu mutta sivutuuliherkkyyttä kyllä on.
scania-vabis
"Turbo"
Viestit: 239
Liittynyt: La Touko 08, 2004 17:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: Saab 9-3 & tyyppi viat

Viesti Kirjoittaja scania-vabis »

Tänään ajoin hieman pidemmälle. Vaikuttaa nyt siltä, että ei se nyt niin hirveästi vetele. Epäilen että kysymyksessä on teiden kaltevuudet yhdistettynä ohjauskulmien säädön tarpeeseen. Olen ehkä hieman paranoidi kulmien suhteen. Entisessä parani ohjaustuntuma huomattavasti kun säädätin kulmat.
Famous last words...famus sista ord
eX: 900 -86, 900i -87, 90 -84, 900 -89, 900 16v 2.1 -92
Nyt: 9-3, -99
Jäsennumero 4687
nugge
"Hölösuu"
Viestit: 2026
Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
Viesti:

Re: Saab 9-3 & tyyppi viat

Viesti Kirjoittaja nugge »

Auto ylös ja sorkkarauta käteen ja käy puslat läpi niin ei tarvii speksailla :)
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Vastaa Viestiin