Saab 9-3 & tyyppi viat
9-5T kirjoitti:Syy oli tiedoitteen mukaan suunnilleen seuraava: Kun kulutus nousee uudenmallisella säätäjällä kestää hiukan kauemmin nostaa tehoa joka näkyy valojen himmentymisenä.
Mä olen ainakin huomannut, että jos startatessaan auton käyntiin painaa kaasua ja antaa kierroten pudota tyhjäkäynnille, niin valot himmenee, MUTTA ehkä sekunnin viiveellä kirkastuvat samalle tasolle kuin korkeammillakin kierroksilla. Eli tää ainakin tukis sitä että tää jännitteensäätäjä on "hidas" Näin ainakin mulla
9-3 LPT vm2000
etupään narina, kolina sun muu pauke
vetely/ heikko suuntavakavuus, kiitos ohjausräkin tuen
Samaa löytyy mullakin. Tuo suuntavakaus on vähän kuin veneellä, menee vahvasti suoraan mutta hiukan samalla vetelee... Tosin pitää mukavasti kuskin hereillä. Kokonaisuutena on ollut hyvä maantieajettava.
Muita vikoja:
-sisäpuolen oven kahvan murtuminen
-puhalluksen suuntauksen namiskan murtuminen/jäykkyys
-antennin jumitus
-sivutuulialttius
Muuten olen ollut täysin tyytyväinen suhteellisen uuteen autooni. Keskikulutuskin pysynyt 8,3:ssa . Vaikka kaupungissa jonkin verran jurnuttelenkin. (Palstakin vaikuttaa toimivalta).
vetely/ heikko suuntavakavuus, kiitos ohjausräkin tuen
Samaa löytyy mullakin. Tuo suuntavakaus on vähän kuin veneellä, menee vahvasti suoraan mutta hiukan samalla vetelee... Tosin pitää mukavasti kuskin hereillä. Kokonaisuutena on ollut hyvä maantieajettava.
Muita vikoja:
-sisäpuolen oven kahvan murtuminen
-puhalluksen suuntauksen namiskan murtuminen/jäykkyys
-antennin jumitus
-sivutuulialttius
Muuten olen ollut täysin tyytyväinen suhteellisen uuteen autooni. Keskikulutuskin pysynyt 8,3:ssa . Vaikka kaupungissa jonkin verran jurnuttelenkin. (Palstakin vaikuttaa toimivalta).
9-3 2.0 vm.99
-
- "Turbo"
- Viestit: 239
- Liittynyt: La Touko 08, 2004 17:37
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Saab 9-3 & tyyppi viat
Hieman vetelee tämä, verrattuna og 900. Varsinkin jos painaa kaasua liikaa. Pitää katsoa miltä tuntuu, kunhan saan kesätossut alle (ostin eilen tämän).
Famous last words...famus sista ord
eX: 900 -86, 900i -87, 90 -84, 900 -89, 900 16v 2.1 -92
Nyt: 9-3, -99
Jäsennumero 4687
eX: 900 -86, 900i -87, 90 -84, 900 -89, 900 16v 2.1 -92
Nyt: 9-3, -99
Jäsennumero 4687
Re: Saab 9-3 & tyyppi viat
Jos vetely jatkuu niin puslia vaihtamalla saat sen vetelyn loppumaan.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
-
- "Turbo"
- Viestit: 239
- Liittynyt: La Touko 08, 2004 17:37
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Saab 9-3 & tyyppi viat
Nyt kesäkumit alla. Enpä tiedä, pitääkö tästä vetely-asiasta ottaa ongelma. No, kohtapuolin asiantuntija tulee ansaitulta lomaltaan, silloin asia selviää.
Jotenkin vain og900 oli tasaisempi ja jämäkämpi ohjaukseltaan.
Toisaalta kävin säädättämässä sen ohjauskulmat, mikä paransi huomattavasti fiilistä. Eihän sitä tarvitse kuin kerran vetää kanttikivetykseen (en minä, joku muu), niin kaikki ohjaukseen liittyvä voi olla useamman hivenen ikävämpää.
Jotenkin vain og900 oli tasaisempi ja jämäkämpi ohjaukseltaan.
Toisaalta kävin säädättämässä sen ohjauskulmat, mikä paransi huomattavasti fiilistä. Eihän sitä tarvitse kuin kerran vetää kanttikivetykseen (en minä, joku muu), niin kaikki ohjaukseen liittyvä voi olla useamman hivenen ikävämpää.
Famous last words...famus sista ord
eX: 900 -86, 900i -87, 90 -84, 900 -89, 900 16v 2.1 -92
Nyt: 9-3, -99
Jäsennumero 4687
eX: 900 -86, 900i -87, 90 -84, 900 -89, 900 16v 2.1 -92
Nyt: 9-3, -99
Jäsennumero 4687
Re: Saab 9-3 & tyyppi viat
mulla 9-3 tid liki 500tkm.nuista tyyppivioista oikeestaan ainoona pokse ja pauke sekä narina keulasta.varsinki oikeelle käännettäessä kuulu 3 poksahdusta ja sama ku takas kääntää. pakkasilla narinaa keulasta.mitään kummempaa vetelyä en oo huomannu mutta sivutuuliherkkyyttä kyllä on.
-
- "Turbo"
- Viestit: 239
- Liittynyt: La Touko 08, 2004 17:37
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Saab 9-3 & tyyppi viat
Tänään ajoin hieman pidemmälle. Vaikuttaa nyt siltä, että ei se nyt niin hirveästi vetele. Epäilen että kysymyksessä on teiden kaltevuudet yhdistettynä ohjauskulmien säädön tarpeeseen. Olen ehkä hieman paranoidi kulmien suhteen. Entisessä parani ohjaustuntuma huomattavasti kun säädätin kulmat.
Famous last words...famus sista ord
eX: 900 -86, 900i -87, 90 -84, 900 -89, 900 16v 2.1 -92
Nyt: 9-3, -99
Jäsennumero 4687
eX: 900 -86, 900i -87, 90 -84, 900 -89, 900 16v 2.1 -92
Nyt: 9-3, -99
Jäsennumero 4687
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2026
- Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
- Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
- Viesti:
Re: Saab 9-3 & tyyppi viat
Auto ylös ja sorkkarauta käteen ja käy puslat läpi niin ei tarvii speksailla
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ