Öljynpaine!
Re: Öljynpaine!
Pajan nimi vaan talteen, joka tuollaisia neuvoja jakelee?
Eero Tiainen #2185 O4O7481428
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
Re: Öljynpaine!
Auto oli vantaan Gewatilla. Eilen hain pois ja tosiaan valo syttyi taas heti kun kone lämpeni ja päästi joutokäynnille vaikka paineet mukamas kohillaan . Toimii kyllä ihan hienosti eikä mitään ihmeellisiä ääniä/savuja. Ja runkolaakerit olivat olleet kunnossa. Sanoivat että jos alkaa oireilemaan jotenkin nii ottaa vaan yhteyttä sitten, epäilivät että kansipahvi saattaisi falskata vähän jostain tai ketjun kiristimessä jtn ongelmaa. mutta niitä ei alettu oletuksen vuoksi tutkimaan
9-3 Aero -01
LehtoPerformance@hotmail.com
Renkaat, ilmastointihuollot ja muut ropaamiset turun alueella
LehtoPerformance@hotmail.com
Renkaat, ilmastointihuollot ja muut ropaamiset turun alueella
Re: Öljynpaine!
Jos kansipahvi falskaa niin että öljynpaineet putoaa, niin sen kyllä huomaa muustakin kuin öljynpainevalosta.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Öljynpaine!
Ehkä kannattaisi kiertää kaukaa tuon tasoiset korjaamot.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2026
- Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
- Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
- Viesti:
Re: Öljynpaine!
Kannteen ei mene kun yksi hepponen öljykanava jakopään puolella. Ja jos tämä vuotaisi niin paljon että öljypaineet tippuis sinne 0.3-0.5bar niin pitäsi olla kannen pultit sormitiukkuudella(ei varmaan edes riittäis) tai sitten kansipahvi aivan halki just siitä kohtaa minkä pidän _ERITTÄIN_ epätodennäköisenä. Peltitiiviste ku harvemmin halkee.(vaikka onhan niitäkin nähty)
Kiertokangelaakerit vaihdettiin varmaan syystäkin ja jos ne kerran ovat olleet säpäleinä niin se laakerimuju mikä niistä on irronnut on menny öljypumppuun. Sielä pyöriessään ovat taasen naarmuttaneet pumpun rattaita ja pumpun kantta. Ja tämähän ei ole hyvä juttu. Pumpunkannen välys saa olla muistaakseni 6/100.
Sitten vielä sellainen juttu että jos ne kiertokangelaakerit on ollu säpäleinä niin on varmaan ollu kampiakselin kaulatkin naarmuilla. Onko näitä hiottu? Niitä saa hiottuu kampiakselin olles paikallaan vaikka se ei ihan suotavaa tai paras tapa olekaan mutta parempi se on ku lyödä uudet laakerit naarmuiseen kampiakseliin.
Minä en lähtisi autolla ajaa. Sitä sanotaan että jos öljypainevalo palaa niin se on rikki...
Ja noi öljypainekellot hajoaa "aina" sillä tavalla että ne menee jumiin (Toimivat maadoittamalla lohkoon) ja silloin ei vala pala vaikka olisi auto sammuksiskaa. On olemas tiettyjä tarvike kelloja jotka sytyttää valon jo 0.5-0.8bar mutta tämäkin on liian vähän varsinki jos kaikki kunnos enkä ole nähnyt että tarvikeanturtikaan ehjässä moottorissa vilkuttaisivat öljyvaloa.
Kiertokangelaakerit vaihdettiin varmaan syystäkin ja jos ne kerran ovat olleet säpäleinä niin se laakerimuju mikä niistä on irronnut on menny öljypumppuun. Sielä pyöriessään ovat taasen naarmuttaneet pumpun rattaita ja pumpun kantta. Ja tämähän ei ole hyvä juttu. Pumpunkannen välys saa olla muistaakseni 6/100.
Sitten vielä sellainen juttu että jos ne kiertokangelaakerit on ollu säpäleinä niin on varmaan ollu kampiakselin kaulatkin naarmuilla. Onko näitä hiottu? Niitä saa hiottuu kampiakselin olles paikallaan vaikka se ei ihan suotavaa tai paras tapa olekaan mutta parempi se on ku lyödä uudet laakerit naarmuiseen kampiakseliin.
Minä en lähtisi autolla ajaa. Sitä sanotaan että jos öljypainevalo palaa niin se on rikki...
Ja noi öljypainekellot hajoaa "aina" sillä tavalla että ne menee jumiin (Toimivat maadoittamalla lohkoon) ja silloin ei vala pala vaikka olisi auto sammuksiskaa. On olemas tiettyjä tarvike kelloja jotka sytyttää valon jo 0.5-0.8bar mutta tämäkin on liian vähän varsinki jos kaikki kunnos enkä ole nähnyt että tarvikeanturtikaan ehjässä moottorissa vilkuttaisivat öljyvaloa.
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Re: Öljynpaine!
Mulla on pari öljykelloa hajonnut sillain, että vilkuttaa öljyvaloa tyhjiksellä. Toinen og900sesta ja toinen bemarista.
Näitä T5/T7 öljykelloja ei tosin ole tullu vastaan tuollain hajonneina.
Näitä T5/T7 öljykelloja ei tosin ole tullu vastaan tuollain hajonneina.
Eero Tiainen #2185 O4O7481428
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
Re: Öljynpaine!
Mulla hajos aikoinaan myös kello niin että syttyi tyhjäkäynnillä ja sammu kierroksilla, merkki oli kylläkin toyota mutta tuskin se merkistä kiinni on...
onkohan ne mitanneet ne paineet siellä korjaamolla kos uskaltavat sanoa valosta huolimatta et paineet on hyvät, jos on niin ehkä lisäisin painemittarin ja poistaisin valon käytöstä(jos vaikka johto poikki väliltä tai jotain...)
onkohan ne mitanneet ne paineet siellä korjaamolla kos uskaltavat sanoa valosta huolimatta et paineet on hyvät, jos on niin ehkä lisäisin painemittarin ja poistaisin valon käytöstä(jos vaikka johto poikki väliltä tai jotain...)
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2026
- Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
- Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
- Viesti:
Re: Öljynpaine!
Rahikainen kirjoitti:Näyttää laakerointi olevan aika huonossa hapessa.Lehto kirjoitti:Mulla oli sama ongelma ja öljypohjasta löytyi mukava yllätys. http://lehto.kuvat.fi/kuvat/9-3+Aero/SAM_0104.JPG
pepper kirjoitti:Mulla hajos aikoinaan myös kello niin että syttyi tyhjäkäynnillä ja sammu kierroksilla, merkki oli kylläkin toyota mutta tuskin se merkistä kiinni on...
onkohan ne mitanneet ne paineet siellä korjaamolla kos uskaltavat sanoa valosta huolimatta et paineet on hyvät, jos on niin ehkä lisäisin painemittarin ja poistaisin valon käytöstä(jos vaikka johto poikki väliltä tai jotain...)
Johto suoraan lohkoon niin ei pala valo.
Vissii menny jäykäks jännästin se mikä sul hajonu Toyotas....
Sent from my SGP321 using Tapatalk
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Re: Öljynpaine!
Kiitoksia neuvoista taas Nyt sitten selvisi että runkolaakereita ei oltukkaan katsottu Öljypohjan kautta varmaan pääsee niitä suht helpolla tarkistelemaan?. Ja kyllä ne olivat tuota kampiakselia kuulemma mittailleet ennen uusien kk-laakereiden laittoa ja oli ollut ihan ok.
Ja oonki tota ö-painemittaria jo kaavaillu tonne tuhkakupin paikalle. Biltemasta kattelin että saa sen laipan siihe suodattimen jalkaan halvalla ja sit vaa mittarii perää.
Ja jos korjaamolta sanotaan että voi ajaa älä valosta välitä niin eikös he sit oo vähän niinko vastuussa sitten jos sieltä nyt tahtoo jotain lohkon läpi tulla?
Ja oonki tota ö-painemittaria jo kaavaillu tonne tuhkakupin paikalle. Biltemasta kattelin että saa sen laipan siihe suodattimen jalkaan halvalla ja sit vaa mittarii perää.
Ja jos korjaamolta sanotaan että voi ajaa älä valosta välitä niin eikös he sit oo vähän niinko vastuussa sitten jos sieltä nyt tahtoo jotain lohkon läpi tulla?
9-3 Aero -01
LehtoPerformance@hotmail.com
Renkaat, ilmastointihuollot ja muut ropaamiset turun alueella
LehtoPerformance@hotmail.com
Renkaat, ilmastointihuollot ja muut ropaamiset turun alueella
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2026
- Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
- Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
- Viesti:
Re: Öljynpaine!
Käytetty xxx TKM ajettu auto niin ei varmasti mene korjaamon piikkiin jos sieltä tulee kiertokanki pihalle.
Herää kysymys että miksi ne ei ole runkolaakereita katsonut.
Herää kysymys että miksi ne ei ole runkolaakereita katsonut.
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Re: Öljynpaine!
Niimpä niin Kai sitä pitää taas ostaa koppa olutta ja kiskaista haalarit niskaan...
9-3 Aero -01
LehtoPerformance@hotmail.com
Renkaat, ilmastointihuollot ja muut ropaamiset turun alueella
LehtoPerformance@hotmail.com
Renkaat, ilmastointihuollot ja muut ropaamiset turun alueella