
SAAB 9-3 -01 LAAKERIVIKA
SAAB 9-3 -01 LAAKERIVIKA
juu eli meni alakerrasta runkolaakerit vaihtoon niin olis semmonen kysymys että voiko ne vaihtaa kohtuu helposti alakautta ja mistä ne kannattaa hommata tuossa aineella tuskin on halvimmastapäästä 

Mikko Väärälä #6224
Re: SAAB 9-3 -01 LAAKERIVIKA
Vaihto onnistuu öljypohjan avauksen jälkeen vaihtamalla yksitellen ujuttamalla ylempi laakeriliuska paikalleen. Millin joutuu hiomaan vaihdelaatikon ja lohkon välistä päätylaippaa, jotta saa 5. pukin puotettua irti.
Mistä tiedät, että laakerit meni vaihtoon?.. - ja ainostaan laakerit? Useasti kampura kiero ja lohkokin entinen, jos päässyt laakerit korkkaa.
Runkolaakerisarja maksaa jotain 50..60 euron nurkilla, kun valmistaja glyco.
Samalla sitten jos laakereita lähtee "hennon kuluman" vuoksi vaihtamaan, niin vaihtaa samalla kiertokangen laakerit sekä päittäis liuskat, eli koko setti sitten 120..140e.
Mistä tiedät, että laakerit meni vaihtoon?.. - ja ainostaan laakerit? Useasti kampura kiero ja lohkokin entinen, jos päässyt laakerit korkkaa.
Runkolaakerisarja maksaa jotain 50..60 euron nurkilla, kun valmistaja glyco.
Samalla sitten jos laakereita lähtee "hennon kuluman" vuoksi vaihtamaan, niin vaihtaa samalla kiertokangen laakerit sekä päittäis liuskat, eli koko setti sitten 120..140e.
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
Re: SAAB 9-3 -01 LAAKERIVIKA
Älä suotta hio sitä päätykoppaa.
Kampuran päittäislaakerin keskipukista poistamalla, kampuraa saa siirrettyä sen verran sivuun, että saa sen vitoslaakeripukinkin irti.
Mutta tosiaan ensin syy selville, miksi laakerit on vaihtokunnossa...
Kampuran päittäislaakerin keskipukista poistamalla, kampuraa saa siirrettyä sen verran sivuun, että saa sen vitoslaakeripukinkin irti.
Mutta tosiaan ensin syy selville, miksi laakerit on vaihtokunnossa...
Eero Tiainen
T7 & T8 JC performance.
Kysy!
T7 & T8 JC performance.
Kysy!
Re: SAAB 9-3 -01 LAAKERIVIKA
no joo...otin veivit auki niin kappas vain 2 pyöriny mukana ja sillä selvä koko paska ja oli niin väljä että en ihmettelis vaikka kannessaki sanomista..jännä kun ne on numeroitu ne pukit niin nro 3 oli 2 kappaletta liekkö joskus auottu??kone onneksi löytyy vesa67 kohtuu hintaan jos vain ei lähempää löydy?tietääkö kukaan kun tuo b205e levis että käykö sinne b204l hilut sisään eli kampura veivit ja männät? kun olis varaosina semmonen auto missä kyseinen kone?
Mikko Väärälä #6224
-
- "Hirsch"
- Viestit: 944
- Liittynyt: Pe Huhti 28, 2006 01:07
- Paikkakunta: Vantaa
Re: SAAB 9-3 -01 LAAKERIVIKA
kyllä jokainen pukki on eri numerolla, eli joskus aiemminkin porsinu.
käy B204:set sinne tilalle.
ja tuskin on mäntä kanteen ottanu kiinni jos sitä pelkäät.
niitä B204 (T5) sisuskalujahan noihin just vaihdetaan kun halutaan enemmän tehoa kestävä moottori tehdä. T7 moottorihan on aikalailla kipurajoilla jo stage3 tehoilla.
käy B204:set sinne tilalle.
ja tuskin on mäntä kanteen ottanu kiinni jos sitä pelkäät.
niitä B204 (T5) sisuskalujahan noihin just vaihdetaan kun halutaan enemmän tehoa kestävä moottori tehdä. T7 moottorihan on aikalailla kipurajoilla jo stage3 tehoilla.
900 2.3T -95 RE85, BMW 335da -07
NF Metals ,Tech Line kitka- ja lämmönhallinta pinnoiteet. esim.pakosarjat, männät, palotilat, laakerit jne.
NF Metals ,Tech Line kitka- ja lämmönhallinta pinnoiteet. esim.pakosarjat, männät, palotilat, laakerit jne.
Re: SAAB 9-3 -01 LAAKERIVIKA
no niin..tämähän helpotti oloa paljonkin
ei muuta kuin purkamaan moottori irti varaosa vehkeestä ja sunnittelemaan...täytyy tutkia minkä takia on nuo laakerit sitte alunperin mennyt?imusihdin putsailin 3tkm sitten ja oli ihan tukossa kuin kauan lienee sitten ollut kun autolla en ole ajanu kuin n 5tkm..etanolilla 4tkm. ja on siitä 1 turboki menny 


Mikko Väärälä #6224
Re: SAAB 9-3 -01 LAAKERIVIKA
Uutta myllyä vaan suoraan, ei varmaan kannata tuota vanhaa alkaa enää fiksaamaan
Saab 9-3 Cabriolet 2.0t Vector A MY07
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Re: SAAB 9-3 -01 LAAKERIVIKA
no niin nyt on kone haettu..matkassa tosin oli mutkia ihan riittävästi...paljon kiitoksia vesa67 avusta että päästiin kuitenkin autolla sieltä poiskin ja mystinen häiriö selvisi
nyt vain odotellaan että asentaja ehtii moottorin vaihtamaan meinas että viikko ainakin menee että ehtii toinen projekti alta pois 


Mikko Väärälä #6224
Re: SAAB 9-3 -01 LAAKERIVIKA
no niin nyt on savut otettu saabista..rempattukone käy tosi nätisti vaikka onkin isot suuttimet paikallaan..ja parinpäivän ajelun tuloksena laitoin tilaukseen viggen rescue kitin kopion speed partsilta.aivan järkyttävä ajettava 225/40-18 renkailla..ja kiitokset viel vesa67 moottorista ja ohjelmasta ja penalle joka teki moottorinvaihdon ja samalla korjas kaikkea muuta leviämispisteessä olevaa 

Mikko Väärälä #6224