Toinen takavalo kateissa
-
- "Turbo"
- Viestit: 239
- Liittynyt: La Touko 08, 2004 17:37
- Paikkakunta: Helsinki
Toinen takavalo kateissa
Oikeanpuoleinen takavalo lopetti yhteistyön. Polttimot tarkistettu/vaihdettu - ei auttanut. Sitten katsoin sulakkeita. En ole löytänyt takavalon sulaketta, mutta sulake nro. 29, "oikeanpuoleinen parkkivalo" oli sökö. Kun laitoin uuden toimii, mutta nyt palaa myös oikeanpuoleinen jarruvalo.
Kummalista. Onko kellään vastaavia kokemuksia ja ratkaisua?
Haulla löysin kyllä yhden samantapaisen tapauksen, mutta ei siitä ollut apua.
Kummalista. Onko kellään vastaavia kokemuksia ja ratkaisua?
Haulla löysin kyllä yhden samantapaisen tapauksen, mutta ei siitä ollut apua.
Famous last words...famus sista ord
eX: 900 -86, 900i -87, 90 -84, 900 -89, 900 16v 2.1 -92
Nyt: 9-3, -99
Jäsennumero 4687
eX: 900 -86, 900i -87, 90 -84, 900 -89, 900 16v 2.1 -92
Nyt: 9-3, -99
Jäsennumero 4687
Re: Toinen takavalo kateissa
Vääränlainen polttimo tai oikeanlainen väärässä asennossa.
Re: Toinen takavalo kateissa
Kuuluu olla 2-lankainen polttimo. Onko molemmat oikeanpuolen polttimoista pimeänä?
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
-
- "Turbo"
- Viestit: 239
- Liittynyt: La Touko 08, 2004 17:37
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Toinen takavalo kateissa
Kumpikin polttimo ehjä ja kaksilankainen. Siis molemmat toimii jos yllämainittu sulake ehjä (paitsi että jarruvalo palaa koko ajan) jos laitan rikkinäisen sulakkeen sinne toimii jarruvalot, mutta ei oikea takavalo.
Pitäiskö toisen lampun kuitenkin olla yksilankainen? Vaikka pdf - ohjekirjassa lukee (en jaksa nyt mennä autosta hakemaan suomenkielistä):
5 21/5 BAY 15d Bromsljus/bakljus (jarruvalot/takavalot).
Asennot pitää tarkistaa nyt kolmannen kerran.
Kiitokset joka tapauksessa vastauksista.
Pitäiskö toisen lampun kuitenkin olla yksilankainen? Vaikka pdf - ohjekirjassa lukee (en jaksa nyt mennä autosta hakemaan suomenkielistä):
5 21/5 BAY 15d Bromsljus/bakljus (jarruvalot/takavalot).
Asennot pitää tarkistaa nyt kolmannen kerran.
Kiitokset joka tapauksessa vastauksista.
Famous last words...famus sista ord
eX: 900 -86, 900i -87, 90 -84, 900 -89, 900 16v 2.1 -92
Nyt: 9-3, -99
Jäsennumero 4687
eX: 900 -86, 900i -87, 90 -84, 900 -89, 900 16v 2.1 -92
Nyt: 9-3, -99
Jäsennumero 4687
Re: Toinen takavalo kateissa
Jos polttimot on oikeat ja oikeissa asennoissa voi kyse olla maadoitusviasta. Se on hyvin yleinen vika automerkistä ja -mallista riippumatta. Monesti maadoituspiste on jossain takalokasuojan sisäosassa / takapellissä.
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
Re: Toinen takavalo kateissa
Takavalolle tulevan johdon liittimet kannattaa katsoa läpi, muistaakseni valopohjan ja johtosarjan välissä on melko lyhyt johto ja sen molemmista päistä kun puhdistaa liittimet, niin valotkin voivat taas toimia hetken, jos maajohdon liitos on pahasti hapettunut, niin sitten lampunpohjan ja korin väliin voi tehdä lisäjohdon.
#5417 OG9-5Aero_03 OG9-3_02
-
- "Turbo"
- Viestit: 239
- Liittynyt: La Touko 08, 2004 17:37
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Toinen takavalo kateissa
No oli se vika sitten lampun ja kämmenen välissä (jossa keskellä peukalo). Eli toinen polttimo oli väärin päin. Näköjään sen saa niinkin aika helposti laitettua. Nyt toimii, kun vielä ehjä sulake tuli paikoilleen. Molemmat taka/jarru valo -polttimothan ovat 21/5, niinkuin aikaisemmin täällä mainittu. Nyt tyhmempikin ymmärtää logiikan; toisessa lampunpohjan polttimopaikassa on vain yksi liitin pohjassa, joten vain toinen lanka palaa siinä polttimossa.
Famous last words...famus sista ord
eX: 900 -86, 900i -87, 90 -84, 900 -89, 900 16v 2.1 -92
Nyt: 9-3, -99
Jäsennumero 4687
eX: 900 -86, 900i -87, 90 -84, 900 -89, 900 16v 2.1 -92
Nyt: 9-3, -99
Jäsennumero 4687
Re: Toinen takavalo kateissa
Vastaanpa minäkin tähän ketjuun, koska oli ajankohtainen omassa 900:ssa. Ja jospa olisi jollekulle muulle joskus apua myös.
Pelkääjänpuolen jarruvalo oli palanut, toinen lanka poikki ja lamppu musta. Vaihdoin uuden (ohjekirjan mukaisen) ja sepäs jäi palamaan jatkuvasti kirkkaana, ei pelkästään jarrua painaessa. Etsin jo täältä ohjeita, kunnes törmäsin tähän ketjuun. Ei olisi muutoin tullut mieleenikään, että kyse voisi olla väärin päin olemisesta.
Eli tosiaankin näppärä kykenee laittamaan lampun väärään asentoon, jolloin jää palamaan koko ajan täysillä. Kääntö 180 astetta, ja jopas korjaantui.
Joskus on niin pienestä kiinni.
Pelkääjänpuolen jarruvalo oli palanut, toinen lanka poikki ja lamppu musta. Vaihdoin uuden (ohjekirjan mukaisen) ja sepäs jäi palamaan jatkuvasti kirkkaana, ei pelkästään jarrua painaessa. Etsin jo täältä ohjeita, kunnes törmäsin tähän ketjuun. Ei olisi muutoin tullut mieleenikään, että kyse voisi olla väärin päin olemisesta.
Eli tosiaankin näppärä kykenee laittamaan lampun väärään asentoon, jolloin jää palamaan koko ajan täysillä. Kääntö 180 astetta, ja jopas korjaantui.
Joskus on niin pienestä kiinni.