OG9-3 takakaarien hitsauskorjauksesta kokemuksia?
Re: OG9-3 takakaarien hitsauskorjauksesta kokemuksia?
Joo tottakai pitää puhdistaa. Tarkoitin kaaren siis päällekkäin tulevia peltejä, ( kaaren ja sisälokasuojan välinen liitos, listan alla oleva liitos sekä oviaukon reunassa oleva sauma) niihin liima on paras vaihtoehto.
Re: OG9-3 takakaarien hitsauskorjauksesta kokemuksia?
Aivan
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
Re: OG9-3 takakaarien hitsauskorjauksesta kokemuksia?
Meikäläisen kolkin ruosteläntistä saikin ruuvarin läpi, elikkä paikkaamaan pääsi.
Tuli tässä pari kuvaakin räpsittyä operaatiosta. Työnjälki nyt on mitä on, kun ei varsinainen ammattilainen ole asialla
Happamat pellit ja peltien välistä ruosteet veke ja hitsattavaa happopohjaa välliin.
Paikka siihen ja täppi kerrallaan kiinni.
Hitsit vedellään rälläkällä sileeksi ja sitten vaan kittiä jiiriin
Hiottavan happopohjan siihen viellä ruikkasin suojaksi ja maalataan sitten kun kerkiää.
Muutaman tunnin sai nyt ensikertalainen tuossakin kulumaan.
Tuli tässä pari kuvaakin räpsittyä operaatiosta. Työnjälki nyt on mitä on, kun ei varsinainen ammattilainen ole asialla
Happamat pellit ja peltien välistä ruosteet veke ja hitsattavaa happopohjaa välliin.
Paikka siihen ja täppi kerrallaan kiinni.
Hitsit vedellään rälläkällä sileeksi ja sitten vaan kittiä jiiriin
Hiottavan happopohjan siihen viellä ruikkasin suojaksi ja maalataan sitten kun kerkiää.
Muutaman tunnin sai nyt ensikertalainen tuossakin kulumaan.
Re: OG9-3 takakaarien hitsauskorjauksesta kokemuksia?
Ihan hyvännäköistä puuhastelua. Näyttäisi siltä, että hitsisauma on sen verran järeää, että kestää. Tuonne kun vielä peltien väliin saisi ruosteensuoja-aineet suihkittua oikein kunnolla niin kestänee auton lopun käyttöiän.
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
Re: OG9-3 takakaarien hitsauskorjauksesta kokemuksia?
Ruoste oli siis sisäpuoleltakin rajoittunut vain tuohon peltisauman kohdalle? Eli tarvetta koko kaaren uusimiseen ei ollut? Tuohan ei nyt olisi teetettynäkään mikään kovin kallis korjaus, jos vertaa siihen että uusii koko kaaren.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: OG9-3 takakaarien hitsauskorjauksesta kokemuksia?
Vaikuttaisi, että ongelma on vain nimenomaan se listan alla olevan peltisaumojen alue. Voisi hyvin kuvitella, että sisäpellitkin ovat vahvasti ruosteessa, mutta ainakaan tässä tapauksessa niin ei ole ollut?!AZP kirjoitti:Ruoste oli siis sisäpuoleltakin rajoittunut vain tuohon peltisauman kohdalle? Eli tarvetta koko kaaren uusimiseen ei ollut? Tuohan ei nyt olisi teetettynäkään mikään kovin kallis korjaus, jos vertaa siihen että uusii koko kaaren.
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
Re: OG9-3 takakaarien hitsauskorjauksesta kokemuksia?
Jos kaari on mätä tuosta kylkilistan alta, niin on myös 99% todennäköisyydellä kaari mätä tuosta kulmasta missä se kohtaa helman. Ei välttämättä näy ennen helman irroitusta.
Leon Cupra -08. Ex Audi A6 -05. Ex 9-3 Aero -00 e85. Ex 9-5 -98 2.3t.
Re: OG9-3 takakaarien hitsauskorjauksesta kokemuksia?
Huomasin itseasiassa tuon juuri kun paikkailin maalikynän voimin oven reunasta löytyneitä happamia länttejä. Poistin ruosteesta minkä sain ja töpttelin maalit sinnekkin.
Ei kauaa siinä pidä ellei bilteman maalikynästä löytyvä primeri sitten ole samanlaista ihmeainetta kuin mastonin k1.
Ja jotka noita kaaren sisäpeltejä pohti, niin ainakin tässä tapauksessa oli ruostuminen rajoittunut tuohon limittymiskohtaan. Kotelonsuojat viellä ujuttelen sinne niin saattaapi tuo hetken pitääkkin
Ei kauaa siinä pidä ellei bilteman maalikynästä löytyvä primeri sitten ole samanlaista ihmeainetta kuin mastonin k1.
Ja jotka noita kaaren sisäpeltejä pohti, niin ainakin tässä tapauksessa oli ruostuminen rajoittunut tuohon limittymiskohtaan. Kotelonsuojat viellä ujuttelen sinne niin saattaapi tuo hetken pitääkkin
Re: OG9-3 takakaarien hitsauskorjauksesta kokemuksia?
Ruosteinen minunkin NG-900:n takalokasuojan kaari, taas on paklaus ja maalaus menossa katsastajien iloksi. Perussyy kai on pieni takakulmakolari, jonka takia oli vaikeuksia vetokoukun asennuksessa. Ostin jo pari vuotta sitten sen täysmittaisen korjauspellin, mutta en ole löytänyt sopivaa hitsaria. Yksi ehdokas pyysi hommasta 700,00, oli kuulemma alennettu hinta vakuutusyhtiöiden taksoista. Etsintä jatkuu.
Re: OG9-3 takakaarien hitsauskorjauksesta kokemuksia?
Sisälsikö tarjous maalauksen? Ei kait tuota koko siipeä kannata huvin vuoksi vaihtaa vaan tehdä hitsisaumat siihen helmalevikkeen alle ja kaaren yläosaan. Ei se kolari pitäisi kauheasti ruostumiseen vaikuttaa ellei ole oiottu itse kaarta ja jätetty ruostesuojaamatta kotelon puolelta. Vetokoukun istumattomuus voi johtua siitä, että toinen runkoaisa on hieman taipunut kolarissa ---> reiät ei ole kohdallaan. Tällöin ei toki puskurikaan yleensä istu jne.kostape kirjoitti:Ruosteinen minunkin NG-900:n takalokasuojan kaari, taas on paklaus ja maalaus menossa katsastajien iloksi. Perussyy kai on pieni takakulmakolari, jonka takia oli vaikeuksia vetokoukun asennuksessa. Ostin jo pari vuotta sitten sen täysmittaisen korjauspellin, mutta en ole löytänyt sopivaa hitsaria. Yksi ehdokas pyysi hommasta 700,00, oli kuulemma alennettu hinta vakuutusyhtiöiden taksoista. Etsintä jatkuu.
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00