Veikee "pokeri" 9-3
Veikee "pokeri" 9-3
http://www.blocket.se/alvsborg/Saab_9_3 ... w=3&last=1
Pisti blocketista silmään. Upee vehje
Hintaki on iha järkevä, mitähän mahtaa verot olla?
Pisti blocketista silmään. Upee vehje
Hintaki on iha järkevä, mitähän mahtaa verot olla?
Re: Veikee "pokeri" 9-3
Tullin laskurin mukaan OG9-3 136kw, käyttöönotto 5.5.1998, mittarilukema 130tkm, jollainen tämä auto loppuviimein kuitenkin siis on:
yleinen myyntihinta n. 1600€, jonka mukaa autovero n. 600€ (olettaen, että veroprosentti n. 40% - en jaksa kaivaa taulukosta)
yleinen myyntihinta n. 1600€, jonka mukaa autovero n. 600€ (olettaen, että veroprosentti n. 40% - en jaksa kaivaa taulukosta)
Saabiton Saabisti
Re: Veikee "pokeri" 9-3
Jos auto swedussa maksaa 49 000sek niin miten sait tuon yleisen myyntihinnan 1600 ecuksi.?TommyW kirjoitti:Tullin laskurin mukaan OG9-3 136kw, käyttöönotto 5.5.1998, mittarilukema 130tkm, jollainen tämä auto loppuviimein kuitenkin siis on:
yleinen myyntihinta n. 1600€, jonka mukaa autovero n. 600€ (olettaen, että veroprosentti n. 40% - en jaksa kaivaa taulukosta)
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: Veikee "pokeri" 9-3
Sillä paljonko autosta maksetaan Ruotsiin tai mitä siitä pyydetään ei ole vaikutusta vastaavanlaisen auton tilastopohjaiseen myyntihintaan Suomessa.
Veron määrä lasketaan tietyillä kaavoilla vastaavien autojen suomalaisista kauppahinnoista ja jos tapaus on hankalampi, niin MARVO vetäisee arvon hatusta...
Veron määrä lasketaan tietyillä kaavoilla vastaavien autojen suomalaisista kauppahinnoista ja jos tapaus on hankalampi, niin MARVO vetäisee arvon hatusta...
#5417 OG9-5Aero_03 OG9-3_02
Re: Veikee "pokeri" 9-3
Okei, siis tuon auton arvo suomessa on vain 1600€ ja ruotsissa se myydään 5446 eurolla.
Hmmmmh.
Hmmmmh.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: Veikee "pokeri" 9-3
Tullin arviot on välillä jopa ihan hyviä. Oon tuonu pari kpl erittäin hyvin varusteltua 9-3 SS Aeroa maahan, jotka tulli on arvostanut n. 5000€ arvoisiksi. Todellisella ulkomaisella ostohinnalla ei tosiaan ole mitään merkitystä. Tolla hinnalla ei kyllä ole vastaavia Aeroja näkynyt toistaiseksi yhtään kappaletta myynnissä Suomen puolella.
Tullin MAHTI-systeemistä noita voi arvioida. Siinä systeemissä näyttää vaikuttavan eniten ajokilometrien määrä. Tuskinpa sieltä löytyy mitään vastaavaa pokeri-kolkkia eikä toisaalta siitä rättikatosta kannata edes tullille mainita mitään siinä vaiheessa kun verottaa autoa. Tietty jos asustelee lähellä autoveropistettä, niin voi joutua näyttämään autoa. Täältä Hämeenlinnasta saakka ei ainaskaan enää tarvii tehdä muuta kun toimittaa tarvittavat paperit johonkin autoverotusta tekevään tulliin.
Tullin MAHTI-systeemistä noita voi arvioida. Siinä systeemissä näyttää vaikuttavan eniten ajokilometrien määrä. Tuskinpa sieltä löytyy mitään vastaavaa pokeri-kolkkia eikä toisaalta siitä rättikatosta kannata edes tullille mainita mitään siinä vaiheessa kun verottaa autoa. Tietty jos asustelee lähellä autoveropistettä, niin voi joutua näyttämään autoa. Täältä Hämeenlinnasta saakka ei ainaskaan enää tarvii tehdä muuta kun toimittaa tarvittavat paperit johonkin autoverotusta tekevään tulliin.
Re: Veikee "pokeri" 9-3
Piti ihan käydä testaamaasa, pyyntihinnaksi antoi n. 2300e ja yleinen myyntihinta n. 1600ekarg kirjoitti:Tullin arviot on välillä jopa ihan hyviä. Oon tuonu pari kpl erittäin hyvin varusteltua 9-3 SS Aeroa maahan, jotka tulli on arvostanut n. 5000€ arvoisiksi. Todellisella ulkomaisella ostohinnalla ei tosiaan ole mitään merkitystä. Tolla hinnalla ei kyllä ole vastaavia Aeroja näkynyt toistaiseksi yhtään kappaletta myynnissä Suomen puolella.
Tullin MAHTI-systeemistä noita voi arvioida. Siinä systeemissä näyttää vaikuttavan eniten ajokilometrien määrä. Tuskinpa sieltä löytyy mitään vastaavaa pokeri-kolkkia eikä toisaalta siitä rättikatosta kannata edes tullille mainita mitään siinä vaiheessa kun verottaa autoa. Tietty jos asustelee lähellä autoveropistettä, niin voi joutua näyttämään autoa. Täältä Hämeenlinnasta saakka ei ainaskaan enää tarvii tehdä muuta kun toimittaa tarvittavat paperit johonkin autoverotusta tekevään tulliin.
Mutta eihän nua ole muuta ku osviittaa!
Nro 6180
9-3 1999 2.0/R.I.P. 900 1983 2.0/9-3 1999 2.0T
9-3 1999 2.0/R.I.P. 900 1983 2.0/9-3 1999 2.0T
Re: Veikee "pokeri" 9-3
Okei siinä tapauksessahan asiasta on hyötyä ostajalle ettei tarvitse veroa maksaa ostohinnan mukaan eli 49 000 sek. mukaan.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: Veikee "pokeri" 9-3
Tulli on näyttänyt viime aikoina tekevän veropäätökset ton MAHTI-systeemin mukaan. On menny arvaukset veron määrästä ainaskin suht kohdilleen.RiikkaK kirjoitti: Piti ihan käydä testaamaasa, pyyntihinnaksi antoi n. 2300e ja yleinen myyntihinta n. 1600e
Mutta eihän nua ole muuta ku osviittaa!
Re: Veikee "pokeri" 9-3
Kyllä ne veropäätökset tulee käytännössä sentilleen MAHTI-järjestelmän mukaan, mikäli vastaava ajoneuvo löytyy järjestelmästä.
Ja Transportstyrelsenistä kun käy katsomassa tiedot, voi todeta, että järjestelmässä ko. auto on ihan normi "SE", eikä mikään tulkintoja vaativa special-versio:
Ja Transportstyrelsenistä kun käy katsomassa tiedot, voi todeta, että järjestelmässä ko. auto on ihan normi "SE", eikä mikään tulkintoja vaativa special-versio:
Koodi: Valitse kaikki
Registreringsnummer: ARB112
Fabrikat: SAAB 9-3 SE 5D 2,0T
Färg: MBLÅ Fordonsslag: PB
Fordonsår: 1998 Fordonsslagsklass: I
Identifieringsnummer: DF35N3W2054923
Typgodkännandenummer: e4*95/54*0012*04
Typgodkännandedatum: 1997-12-18
Senaste EU-regbevis del 1: 2011-10-25
Senaste EU-regbevis del 2: 2011-10-25
Saabiton Saabisti
Re: Veikee "pokeri" 9-3
Omalla kohdalla jo 2009:kin meni eurolleen Mahdin mukaan, vaikka kaikki (suomi-autoista puuttuvat) varusteetkin oli ruksattu rehellisesti.karg kirjoitti:Tulli on näyttänyt viime aikoina tekevän veropäätökset ton MAHTI-systeemin mukaan. On menny arvaukset veron määrästä ainaskin suht kohdilleen.
--Hannu H #1020
9-3AeroA-01 BPS1, 9-5AeroWA-05 BPS1, 9-3AeroCab-02 BPS1, 9-5VectorA-11 BPH
9-3AeroA-01 BPS1, 9-5AeroWA-05 BPS1, 9-3AeroCab-02 BPS1, 9-5VectorA-11 BPH
Re: Veikee "pokeri" 9-3
Huhtikuun taulukossa ois esim:
2.0 3D COUPE 147KW -98 ajettu 179t niin verotusarvo 1789,2+ vero 628
^^ -99 ajettu 280 verotusarvo 1380,54+ vero 484,56
Eli jos kilsat enemmän määrittelee, niin veikkaisin että verotusarvo menisi likemmäksi sitä kahta tonnia?!
2.0 3D COUPE 147KW -98 ajettu 179t niin verotusarvo 1789,2+ vero 628
^^ -99 ajettu 280 verotusarvo 1380,54+ vero 484,56
Eli jos kilsat enemmän määrittelee, niin veikkaisin että verotusarvo menisi likemmäksi sitä kahta tonnia?!
Nro 6180
9-3 1999 2.0/R.I.P. 900 1983 2.0/9-3 1999 2.0T
9-3 1999 2.0/R.I.P. 900 1983 2.0/9-3 1999 2.0T
Re: Veikee "pokeri" 9-3
?RiikkaK kirjoitti:Eli jos kilsat enemmän määrittelee, niin veikkaisin että verotusarvo menisi likemmäksi sitä kahta tonnia?!
Mallia "147KW 3D -98" ei tullin lista tunne, joten verotusarvo on sovellettu, mutta ihan linjassaan. Verot on laskettu veroprosentilla 35,1% , joka taasen tulee auton kokonaispainosta (n. 1850kg), kun tämän ikäisillä ei ole ilmoitettua co2-arvoa.
Jälkimmäisen verotusarvo linjassa MAHTI:n kanssa ja veroperuste kuten yllä olevassa, eli 35,1%.
JokeriPokeriPoksin kokonaispaino 1850kg, eli veroprosentti tuo samainen 35,1% ja auton verotusarvo, joka löytyy tälle autolle MAHTI-järjestelmästä, on kilsoista riippuen 1615€ - 1633€ (ilmoituksessa ei ole tarkoja kilsoja, vaan 130tkm - 135tkm). Jos tänään tekisi verotuksen, pitäisi maksettavaa tulla 566,85€ - 573,18€.
Verotusarvoa tuskin saa korkeammaksi, vaikka listaisi kaikki lisävarusteet, mahdollinen tuhkakuppi mukaanlukien - eikä edes se, että auton ensimmäinen käyttäjä oli ensimmäisen 10 kuukauden ajan Emma Kimiläisen nykyinen tallipäällikkö.
Saabiton Saabisti
Re: Veikee "pokeri" 9-3
No olkoon kuinka on, mutta hännäkkään sotkuselta toi touhu tuntuu.
Eräs sukulaiseni osti täältä aivan tavallisen 9-5 MY09 2,3t myyntihinta täällä oli reilusti alle 100 000 kruunua, hän joutui maksamaan veroa pitkälti yli 7 tonnia auto oli kulkenut hiukan yli sadan tonnin kilometreissä, hän kertoi jotta tulli oli vain ketsellut mitä samanlainen auto olisi maksanut suomessa. (sitä en tiedä ja tuskin sukulaisenikaan.)
Auto oli hiukan yli vuoden vanha, ja hän oli tyytyväinen siihen sen muutaman vuoden, perkele ja nyt ajelee OVLOV'illa.
Minusta tuntuu ettei suomen tulli tiedä saabeista eikä muistakaan merkeistä mitään, no ainoa jonka tietysti tietävät on ettei se kelpaa syötäväksi ilman mahavaivoja.
Eräs sukulaiseni osti täältä aivan tavallisen 9-5 MY09 2,3t myyntihinta täällä oli reilusti alle 100 000 kruunua, hän joutui maksamaan veroa pitkälti yli 7 tonnia auto oli kulkenut hiukan yli sadan tonnin kilometreissä, hän kertoi jotta tulli oli vain ketsellut mitä samanlainen auto olisi maksanut suomessa. (sitä en tiedä ja tuskin sukulaisenikaan.)
Auto oli hiukan yli vuoden vanha, ja hän oli tyytyväinen siihen sen muutaman vuoden, perkele ja nyt ajelee OVLOV'illa.
Minusta tuntuu ettei suomen tulli tiedä saabeista eikä muistakaan merkeistä mitään, no ainoa jonka tietysti tietävät on ettei se kelpaa syötäväksi ilman mahavaivoja.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.