Pakin kytkeminen hankalaa manuaalilootassa 9-3:ssa

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Fred Scuttle
"Viggen"
Viestit: 571
Liittynyt: La Touko 27, 2006 10:38

Pakin kytkeminen hankalaa manuaalilootassa 9-3:ssa

Viesti Kirjoittaja Fred Scuttle »

Sivusuunnassa siirrellen täytyy kokeilla joskus useasti, ennenkuin menee vaihde päälle. Missä voisi olla vika?
Fred Scuttle
"Viggen"
Viestit: 571
Liittynyt: La Touko 27, 2006 10:38

Re: Pakin kytkeminen hankalaa manuaalilootassa 9-3:ssa

Viesti Kirjoittaja Fred Scuttle »

1999-mallinen, eikö kellään vastaavaa vikaa?
paralogiX
"Aero"
Viestit: 487
Liittynyt: Su Syys 23, 2012 12:31
Paikkakunta: Lohja

Re: Pakin kytkeminen hankalaa manuaalilootassa 9-3:ssa

Viesti Kirjoittaja paralogiX »

Kokeile käyttää kolmosen kautta, itsellä menee viimeistään silloin.

Lähetetty minun GT-I9300 laitteesta Tapatalkilla
#5824
93 B204
Fred Scuttle
"Viggen"
Viestit: 571
Liittynyt: La Touko 27, 2006 10:38

Re: Pakin kytkeminen hankalaa manuaalilootassa 9-3:ssa

Viesti Kirjoittaja Fred Scuttle »

paralogiX kirjoitti:Kokeile käyttää kolmosen kautta, itsellä menee viimeistään silloin.

Lähetetty minun GT-I9300 laitteesta Tapatalkilla
Eipä juuri auta.
latuzkis
"Tuplakaasari"
Viestit: 77
Liittynyt: Ke Touko 01, 2013 13:17
Paikkakunta: Varkaus

Re: Pakin kytkeminen hankalaa manuaalilootassa 9-3:ssa

Viesti Kirjoittaja latuzkis »

Käytä kytkin ylhäällä vapaalla ja sitten uudestaan. Itelläni sama ongelma. Johtuneeko kytkimen painelaakeriasetelmasta. Kuhan saan oman kolkin käytettyä mekaanikolla huollossa.
Saab 9-3 2.0t ´00

Saab...Se on jotain enemmän...
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10300
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: Pakin kytkeminen hankalaa manuaalilootassa 9-3:ssa

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Kepinvivusto voi olla väljistynyt. Vaihto tuoreempaan tai keskityksen säätö alkuun olisi kokeilemisen arvoinen juttu.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Fred Scuttle
"Viggen"
Viestit: 571
Liittynyt: La Touko 27, 2006 10:38

Re: Pakin kytkeminen hankalaa manuaalilootassa 9-3:ssa

Viesti Kirjoittaja Fred Scuttle »

Mertmi kirjoitti:Kepinvivusto voi olla väljistynyt. Vaihto tuoreempaan tai keskityksen säätö alkuun olisi kokeilemisen arvoinen juttu.
Vivustoa minäkin epäilen.
like_a_glove
"Hirsch"
Viestit: 944
Liittynyt: Pe Huhti 28, 2006 01:07
Paikkakunta: Vantaa

Re: Pakin kytkeminen hankalaa manuaalilootassa 9-3:ssa

Viesti Kirjoittaja like_a_glove »

tai jos siirtäjä on vaan löystynyt laatikon pään siirtäjä akselista? helppo kokeilla...oisko ollu 13mm kanta, ja pari pitkää jatkoo ni yltää ihan hyvin yläkautta.
900 2.3T -95 RE85, BMW 335da -07
NF Metals ,Tech Line kitka- ja lämmönhallinta pinnoiteet. esim.pakosarjat, männät, palotilat, laakerit jne.
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10300
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: Pakin kytkeminen hankalaa manuaalilootassa 9-3:ssa

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Vivustot ovat jossainmäärin yhteensopivia 9-5:n kanssa. Entiseen 9-5:een vaihdoin vaihdekepin alapäähän helat ja osti, uuden vivuston. Syy oli 2-vaihteen pomppiminen pois etenkin kylmällä. Tuo remppa auttoi pakinkin kytkeytymiseen. Tosin 9-5:ssä oli vissiin pakin synkrot loppu, mutta reilu 100tkm pärjättiin hankalan pakin kanssa seuraavalla niksillä. Pikkusen ykkösellä nytkäyttää autoa eteenpäin ja pakki sujahtaa silmään vaivatta.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Fred Scuttle
"Viggen"
Viestit: 571
Liittynyt: La Touko 27, 2006 10:38

Re: Pakin kytkeminen hankalaa manuaalilootassa 9-3:ssa

Viesti Kirjoittaja Fred Scuttle »

paralogiX kirjoitti:Kokeile käyttää kolmosen kautta, itsellä menee viimeistään silloin.

Lähetetty minun GT-I9300 laitteesta Tapatalkilla
Nuo konstit on monen ysiysin ja og-ysisatasen ajoilta tuttua. :)
RiikkaK
"Hirsch"
Viestit: 948
Liittynyt: Su Elo 11, 2013 08:47
Paikkakunta: Joroinen

Re: Pakin kytkeminen hankalaa manuaalilootassa 9-3:ssa

Viesti Kirjoittaja RiikkaK »

latuzkis kirjoitti:Käytä kytkin ylhäällä vapaalla ja sitten uudestaan. Itelläni sama ongelma. Johtuneeko kytkimen painelaakeriasetelmasta. Kuhan saan oman kolkin käytettyä mekaanikolla huollossa.
Joskus, mutta harvemmin sama vika :lol:
Mut enemmän on 1 kaa ropleemia, välillä ku 2 vaihtaa, niin "plompsahtaa" :lol: ykköseltä pois..
Nro 6180
9-3 1999 2.0/R.I.P. 900 1983 2.0/9-3 1999 2.0T
Fred Scuttle
"Viggen"
Viestit: 571
Liittynyt: La Touko 27, 2006 10:38

Re: Pakin kytkeminen hankalaa manuaalilootassa 9-3:ssa

Viesti Kirjoittaja Fred Scuttle »

Saako öljyimurin letkun vaihteiston täyttöaukosta öljytilan pohjaan, elikkä voiko öljyt vaihtaa sieltä kautta manuaalilootasta?
KAPU2
"Hölösuu"
Viestit: 1338
Liittynyt: Su Touko 18, 2008 09:35
Paikkakunta: PKS

Re: Pakin kytkeminen hankalaa manuaalilootassa 9-3:ssa

Viesti Kirjoittaja KAPU2 »

En tiedä saako, mutta mikset avaa tyhjennysproppua?
EX: ]9-5 Aero Combi, 93SC 1.8t 2008 243tkm, 9-3 2.0T SE 1998 264tkm, 9000 CSE 2.3i 1994 300tkm
Fred Scuttle
"Viggen"
Viestit: 571
Liittynyt: La Touko 27, 2006 10:38

Re: Pakin kytkeminen hankalaa manuaalilootassa 9-3:ssa

Viesti Kirjoittaja Fred Scuttle »

Ainakin toisessa omistamassani oli niin tiukassa, ja muljattu, että ei auennut.
KAPU2
"Hölösuu"
Viestit: 1338
Liittynyt: Su Touko 18, 2008 09:35
Paikkakunta: PKS

Re: Pakin kytkeminen hankalaa manuaalilootassa 9-3:ssa

Viesti Kirjoittaja KAPU2 »

Kyllä se pitäis aueta kun ei millään torxilla muljaa. 8mm kuusio ja jatkovartta mielukuvituksen mukaan
EX: ]9-5 Aero Combi, 93SC 1.8t 2008 243tkm, 9-3 2.0T SE 1998 264tkm, 9000 CSE 2.3i 1994 300tkm
Vastaa Viestiin