Pakin kytkeminen hankalaa manuaalilootassa 9-3:ssa
-
- "Viggen"
- Viestit: 571
- Liittynyt: La Touko 27, 2006 10:38
Pakin kytkeminen hankalaa manuaalilootassa 9-3:ssa
Sivusuunnassa siirrellen täytyy kokeilla joskus useasti, ennenkuin menee vaihde päälle. Missä voisi olla vika?
-
- "Viggen"
- Viestit: 571
- Liittynyt: La Touko 27, 2006 10:38
Re: Pakin kytkeminen hankalaa manuaalilootassa 9-3:ssa
1999-mallinen, eikö kellään vastaavaa vikaa?
Re: Pakin kytkeminen hankalaa manuaalilootassa 9-3:ssa
Kokeile käyttää kolmosen kautta, itsellä menee viimeistään silloin.
Lähetetty minun GT-I9300 laitteesta Tapatalkilla
Lähetetty minun GT-I9300 laitteesta Tapatalkilla
#5824
93 B204
93 B204
-
- "Viggen"
- Viestit: 571
- Liittynyt: La Touko 27, 2006 10:38
Re: Pakin kytkeminen hankalaa manuaalilootassa 9-3:ssa
Eipä juuri auta.paralogiX kirjoitti:Kokeile käyttää kolmosen kautta, itsellä menee viimeistään silloin.
Lähetetty minun GT-I9300 laitteesta Tapatalkilla
Re: Pakin kytkeminen hankalaa manuaalilootassa 9-3:ssa
Käytä kytkin ylhäällä vapaalla ja sitten uudestaan. Itelläni sama ongelma. Johtuneeko kytkimen painelaakeriasetelmasta. Kuhan saan oman kolkin käytettyä mekaanikolla huollossa.
Saab 9-3 2.0t ´00
Saab...Se on jotain enemmän...
Saab...Se on jotain enemmän...
Re: Pakin kytkeminen hankalaa manuaalilootassa 9-3:ssa
Kepinvivusto voi olla väljistynyt. Vaihto tuoreempaan tai keskityksen säätö alkuun olisi kokeilemisen arvoinen juttu.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
-
- "Viggen"
- Viestit: 571
- Liittynyt: La Touko 27, 2006 10:38
Re: Pakin kytkeminen hankalaa manuaalilootassa 9-3:ssa
Vivustoa minäkin epäilen.Mertmi kirjoitti:Kepinvivusto voi olla väljistynyt. Vaihto tuoreempaan tai keskityksen säätö alkuun olisi kokeilemisen arvoinen juttu.
-
- "Hirsch"
- Viestit: 944
- Liittynyt: Pe Huhti 28, 2006 01:07
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Pakin kytkeminen hankalaa manuaalilootassa 9-3:ssa
tai jos siirtäjä on vaan löystynyt laatikon pään siirtäjä akselista? helppo kokeilla...oisko ollu 13mm kanta, ja pari pitkää jatkoo ni yltää ihan hyvin yläkautta.
900 2.3T -95 RE85, BMW 335da -07
NF Metals ,Tech Line kitka- ja lämmönhallinta pinnoiteet. esim.pakosarjat, männät, palotilat, laakerit jne.
NF Metals ,Tech Line kitka- ja lämmönhallinta pinnoiteet. esim.pakosarjat, männät, palotilat, laakerit jne.
Re: Pakin kytkeminen hankalaa manuaalilootassa 9-3:ssa
Vivustot ovat jossainmäärin yhteensopivia 9-5:n kanssa. Entiseen 9-5:een vaihdoin vaihdekepin alapäähän helat ja osti, uuden vivuston. Syy oli 2-vaihteen pomppiminen pois etenkin kylmällä. Tuo remppa auttoi pakinkin kytkeytymiseen. Tosin 9-5:ssä oli vissiin pakin synkrot loppu, mutta reilu 100tkm pärjättiin hankalan pakin kanssa seuraavalla niksillä. Pikkusen ykkösellä nytkäyttää autoa eteenpäin ja pakki sujahtaa silmään vaivatta.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
-
- "Viggen"
- Viestit: 571
- Liittynyt: La Touko 27, 2006 10:38
Re: Pakin kytkeminen hankalaa manuaalilootassa 9-3:ssa
Nuo konstit on monen ysiysin ja og-ysisatasen ajoilta tuttua.paralogiX kirjoitti:Kokeile käyttää kolmosen kautta, itsellä menee viimeistään silloin.
Lähetetty minun GT-I9300 laitteesta Tapatalkilla
Re: Pakin kytkeminen hankalaa manuaalilootassa 9-3:ssa
Joskus, mutta harvemmin sama vikalatuzkis kirjoitti:Käytä kytkin ylhäällä vapaalla ja sitten uudestaan. Itelläni sama ongelma. Johtuneeko kytkimen painelaakeriasetelmasta. Kuhan saan oman kolkin käytettyä mekaanikolla huollossa.
Mut enemmän on 1 kaa ropleemia, välillä ku 2 vaihtaa, niin "plompsahtaa" ykköseltä pois..
Nro 6180
9-3 1999 2.0/R.I.P. 900 1983 2.0/9-3 1999 2.0T
9-3 1999 2.0/R.I.P. 900 1983 2.0/9-3 1999 2.0T
-
- "Viggen"
- Viestit: 571
- Liittynyt: La Touko 27, 2006 10:38
Re: Pakin kytkeminen hankalaa manuaalilootassa 9-3:ssa
Saako öljyimurin letkun vaihteiston täyttöaukosta öljytilan pohjaan, elikkä voiko öljyt vaihtaa sieltä kautta manuaalilootasta?
Re: Pakin kytkeminen hankalaa manuaalilootassa 9-3:ssa
En tiedä saako, mutta mikset avaa tyhjennysproppua?
EX: ]9-5 Aero Combi, 93SC 1.8t 2008 243tkm, 9-3 2.0T SE 1998 264tkm, 9000 CSE 2.3i 1994 300tkm
-
- "Viggen"
- Viestit: 571
- Liittynyt: La Touko 27, 2006 10:38
Re: Pakin kytkeminen hankalaa manuaalilootassa 9-3:ssa
Ainakin toisessa omistamassani oli niin tiukassa, ja muljattu, että ei auennut.
Re: Pakin kytkeminen hankalaa manuaalilootassa 9-3:ssa
Kyllä se pitäis aueta kun ei millään torxilla muljaa. 8mm kuusio ja jatkovartta mielukuvituksen mukaan
EX: ]9-5 Aero Combi, 93SC 1.8t 2008 243tkm, 9-3 2.0T SE 1998 264tkm, 9000 CSE 2.3i 1994 300tkm