Nyt olis tällänen vika että 5. vaihde ei pysy päällä aina kun laittaa sen sisään niin pomppaa samantien takaisin. Ei mene päälle vaikka moottori olis kylmä tai lämmin. Kaikki muut vaihteet toimii moitteetta myös pakki. Jostain luin että vaihdekeppi pitäis säätää kohdilleen uudestaan? mutta huollossa sanoivat että jos on jotain vikaa niin se on vaihdelaatikon sisällä (ei ollut merkkihuolto). Jeesatkaahan nuorta saabistia!
autona siis NG900 2.0t -94
Vaihde ei pysy päällä!
Re: Vaihde ei pysy päällä!
Eikö kukaan osaa jelpata? 

-
- "Hirsch"
- Viestit: 944
- Liittynyt: Pe Huhti 28, 2006 01:07
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Vaihde ei pysy päällä!
onko moottorin tukikumit loppu?
eli heiluuko vaihdekeppi useamman sentin edestakas kun pumppaat terävästi kaasua?
pointtina siis että moottori ja laatikko pääsevät vääntymään väärään asentoon jolloin kepin välitykset aivan persiillään...aiheuttaa useimmiten kakkosen pois hyppimistä ja vaihteitten takertelua...mut miks ei vois pätee tohon vitoseenkin?
ja siis mikä ei mene päälle kylmänä ja kuumana? jos laatikko kumminkin toimii?
eli heiluuko vaihdekeppi useamman sentin edestakas kun pumppaat terävästi kaasua?
pointtina siis että moottori ja laatikko pääsevät vääntymään väärään asentoon jolloin kepin välitykset aivan persiillään...aiheuttaa useimmiten kakkosen pois hyppimistä ja vaihteitten takertelua...mut miks ei vois pätee tohon vitoseenkin?
ja siis mikä ei mene päälle kylmänä ja kuumana? jos laatikko kumminkin toimii?
900 2.3T -95 RE85, BMW 335da -07
NF Metals ,Tech Line kitka- ja lämmönhallinta pinnoiteet. esim.pakosarjat, männät, palotilat, laakerit jne.
NF Metals ,Tech Line kitka- ja lämmönhallinta pinnoiteet. esim.pakosarjat, männät, palotilat, laakerit jne.
Re: Vaihde ei pysy päällä!
ei heilu vaihdekeppilike_a_glove kirjoitti:onko moottorin tukikumit loppu?
eli heiluuko vaihdekeppi useamman sentin edestakas kun pumppaat terävästi kaasua?
pointtina siis että moottori ja laatikko pääsevät vääntymään väärään asentoon jolloin kepin välitykset aivan persiillään...aiheuttaa useimmiten kakkosen pois hyppimistä ja vaihteitten takertelua...mut miks ei vois pätee tohon vitoseenkin?
ja siis mikä ei mene päälle kylmänä ja kuumana? jos laatikko kumminkin toimii?
Tuolla kylmä kuuma hommalla meinasin sitä että jostain luin että joillain ois sama vika mut kun autossa on moottorin kylmä niin on menee päälle, mutta sitten kun lämpiää niin lakkaa toimimasta.
vaikuttaa vaan siltä että laatikossa tuskin on vikaa? kun kaikki muut vaihteet toimii hyvin, mutta vitonen jotenkin ei tunnu menevän pohjaan asti.
-
- "Hirsch"
- Viestit: 944
- Liittynyt: Pe Huhti 28, 2006 01:07
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Vaihde ei pysy päällä!
mites sit ois jos olis se kepin ohjain levey paskana tai irti siitä kepin istukasta?
eli suoja pussi irti ja katot kepin juureen, apparin puolella pitäs olla sellanen levy mikä ohjaa kepin vitoselle ja pakille...
eli suoja pussi irti ja katot kepin juureen, apparin puolella pitäs olla sellanen levy mikä ohjaa kepin vitoselle ja pakille...
900 2.3T -95 RE85, BMW 335da -07
NF Metals ,Tech Line kitka- ja lämmönhallinta pinnoiteet. esim.pakosarjat, männät, palotilat, laakerit jne.
NF Metals ,Tech Line kitka- ja lämmönhallinta pinnoiteet. esim.pakosarjat, männät, palotilat, laakerit jne.
Re: Vaihde ei pysy päällä!
http://translate.google.fi/translate?hl ... r_Linkage/
http://photo.platonoff.com/Auto/2005080 ... r_Linkage/
Tuolla ohjeet, myös päivitys ohje uudemman malliseen löytyy tuolta.
http://photo.platonoff.com/Auto/2005080 ... r_Linkage/
Tuolla ohjeet, myös päivitys ohje uudemman malliseen löytyy tuolta.