Nopeat kysymykset
Re: Nopeat kysymykset
Joku autoni aiemmin omistanut vitsiveikko on liimannut persuksiin ilmeisesti tonnarista peräisin olevan "2.3 turbo" -lätkän. Millä sen sais siististi nirhattua irti?
"And when you ask someone who's got a Saab "why?" you always get the same patronizing smile. Like they know something we don't." - Jeremy Clarkson
Ajossa: -99 9-3 2.0i
Ajettu: -89 900c, -89 900i, -90 900 S, -95 900 2.0i
#5588
Ajossa: -99 9-3 2.0i
Ajettu: -89 900c, -89 900i, -90 900 S, -95 900 2.0i
#5588
Re: Nopeat kysymykset
Riippuu käytetystä liimasta, mutta kokeile ongensiimalla sahata se irti.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Nopeat kysymykset
Kokeilisin ensin jollain kevyellä liuottimella, sitten vahvemmalla, sitten mekaanisesti. Paljon siis riippuu siitä millä lätkä on kiinni. Pahimmassa tapauksessa jollain sikafelxillä tai vastaavalla. Itse liimasin Oldsmobileen alkuperäiset lätkät kaksipuolisella teipillä, joka pysyi oikein hyvin monta vuotta kunnes pesin auton ekaa kertaa liuotinpesuaineella.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Nopeat kysymykset
^Siimassa on just se etu, että leikkaa osan liimoista, mutta ei pahemmin tee jälkeä maalipintaan. Ne liimanjämät mitä pintaan jää, on sitten helpompi liottaa irti kun ei merkki ole enää edessä.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Nopeat kysymykset
Kuvassa näkyy irtonainen letkunpää öljykorkin oikealla puolen. Missä sen pitäis olla kiinni kun en löytänyt sille paikkaa? Autohan on 9-3 2.0t -01.
Mönkijän korvike Saab 900i -86
Käyttis Saab 900 S -97
Käyttis Saab 900 S -97
Re: Nopeat kysymykset
Venttiilikopan nurkkaan tulevassa muovisessa liitoskappaleessa. y-mallinen muovikikkare josta isompi menee huohotinloukolle ja pienempi tuohon letkuun. Voi se pienempi kara olla murtunutkin irti.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Re: Nopeat kysymykset
Heh minä muka katoin myöhään illalla silmät ristissä ettei siellä letkussa ole katkennutta nippaa sisällä mutta nyt katoin että olihan siellä ja juuri siitä venttiilikopan luotahan se oli mennyt poikki. Kiitos vesa67.
Mönkijän korvike Saab 900i -86
Käyttis Saab 900 S -97
Käyttis Saab 900 S -97
Re: Nopeat kysymykset
Ng 900 pätkii helvetisti jos ahdot nousee yli 0.3 Ajettu myös ilman kellon letkua ja sama homma silloinkin tosin jos oikein ryskyttää niin ahdot saattaa käydä jossain 0.7 tavote paineet varmaan josssain 1 paikkeilla... Ja rankasta etanolin katkusta päätellen myös tavaraa sinne menee...
Ng900sRe85 stage jotai... SS 9-3 vector.
Re: Nopeat kysymykset
Onko di kasetti vielä alkuperäinen?
EX: ]9-5 Aero Combi, 93SC 1.8t 2008 243tkm, 9-3 2.0T SE 1998 264tkm, 9000 CSE 2.3i 1994 300tkm
Re: Nopeat kysymykset
Lienee alkuperänen,ainakaan en ite oo vaihtanu... saako jollain mitattua sen toimivuutta?
Ng900sRe85 stage jotai... SS 9-3 vector.
Re: Nopeat kysymykset
Kokeile ehjällä kasetilla
EX: ]9-5 Aero Combi, 93SC 1.8t 2008 243tkm, 9-3 2.0T SE 1998 264tkm, 9000 CSE 2.3i 1994 300tkm
Re: Nopeat kysymykset
Ng900sRe85 stage jotai... SS 9-3 vector.
Re: Nopeat kysymykset
Aiheesta olisi ollut omakin topic, jossa myös itse olen mielipiteeni ilmaissut. Näyttää Tammisaaressa olevan auton käsin pesu mahdotonta teetettynä tai itse tehtynä tähän aikaan viikonlopusta. Viedäkö cabbe karvalliseen vai karvottomaan pesuun?
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3 2.0T xwd -09 (PR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
Re: Nopeat kysymykset
Allekirjoituksen kolkki paukuttaa nupukivellä taka-akselia ja tuntuu kuin se pomppisi. Pieni nopeudenpudotus auttaa. Sama ääni tulee yksittäisen pienen knöölin yli ajaessa. Ei kuulu isommissa heitoissa esim hidastetöyssyissä ellei etu- tai takarinteessa ole jotain kivenereunaa tms. Jotenkin tuntuu, että tienpinnan häiriön pitää olla molempien takapyörien alla ennenkuin paukkuu (mutta en ole varma). Femma menee äänettömästi kaikki nuo paikat.
Alusta on ko mallin vakio tietämäni mukaan ja muuten kunnossa. Katsastuksen iskaritestissä ihan kohtuulliset arvot. Nyt 215/45-17 rengastus, mutta ilmeni aavistuksen lievempänä myos 205/55-16 renkailla. Ei muita kolinoita eikä mitään, mikä olisi kiinnittänyt huomiota.
Kysymys: onko kolkin takapään ominaisuus vai pitääkö alkaa etsiä vikaa?
Alusta on ko mallin vakio tietämäni mukaan ja muuten kunnossa. Katsastuksen iskaritestissä ihan kohtuulliset arvot. Nyt 215/45-17 rengastus, mutta ilmeni aavistuksen lievempänä myos 205/55-16 renkailla. Ei muita kolinoita eikä mitään, mikä olisi kiinnittänyt huomiota.
Kysymys: onko kolkin takapään ominaisuus vai pitääkö alkaa etsiä vikaa?
--Hannu H #1020
9-3AeroA-01 BPS1, 9-5AeroWA-05 BPS1, 9-3AeroCab-02 BPS1, 9-5VectorA-11 BPH
9-3AeroA-01 BPS1, 9-5AeroWA-05 BPS1, 9-3AeroCab-02 BPS1, 9-5VectorA-11 BPH
Re: Nopeat kysymykset
Mitenkäs nuo kannenpultit T7 koneessa? Aihetta tarkistukseen 244tkm mittarissa? Mitenköhä turbo on kestäny tähän asti, Gt17 siis, ei oo merkintää että ois vaihdettu