Moi
Hakua on käytetty mutta laihoin tuloksin.
Kyseessä on siis '99 9-3 trionic 5 matalapaine ja boksissa on speedparts:n koneistama logo sekä magneettiventtiilikin löytyy, joten edellinen omistaja on viritellyt.
Kuoleentuvasta hukkaportin kellon jousesta huolimatta kulkee aika kivasti ja mittarin mukaan ahtaa kiltisti aluksi sen 1.3 baaria kunnes lähtee huippukierroksia kohti tasaisesti laskemaan eikä silloin pätki tai nyi.
Ongelma on kevyellä kaasulla pätkiminen. Ilmiö tulee parhaiten esiin tyhjäkäynnillä vaikkapa 1500 kierrosta kevyesti kaasuttaen kun kone hörpöttää.
Vaihdettu on kampiakselin anturi, kaasuläppäanturi, tulpat ja kokeiltu toimivaksi tiedettyjä di-kasetteja. Tyhjäkäyntimoottorit sun muut on toki tutkittu.
Jotenkin tämä tuntuu kuitenkin sytkään liityvän ja tutkailin pikaisesti boxinkin sisältöä mutta kotisähkömiehen taidoilla ei näkynyt räjähtäneitä kondensaattoreita, eikä muutenkaan palaneelta näyttäviä osia joita näyttää suojaavan jonkinlainen punertava lakka, mikä estää mittailut.
Olisiko minkäänlaista järjellistä selitystä ennen kuin puran laitteen palasiksi parkkiksella ja rupean mittailemaan johtosarjoja?
--
edittiä kun kuskillakin pätkii
Stage1 pätkii
Stage1 pätkii
1999 9-3 t.sport ja 1995 9000 2.3t CDE
Re: Stage1 pätkii
Eli vaikkapa kevyellä pintakaasulla (alamäkeen) ajaessa alkaa auto nypyttämään? Kokeile säätää tulppien kärkiväliä, oma kikotin on todella tarkka oikeasta kärkivälistä, tai muuten nypyttää kevyellä kuormalla ajaessa.
Saab 9³ SC 1.9TiDS A -08 | Saab 9⁵ 4D 2.0t -99
Ex - Saab 9⁵ 2.3tA -08 | Saab 9³ 2.3t SE -00 | Saab 9³ 2.2TiD SE -o1 | #6173
Ex - Saab 9⁵ 2.3tA -08 | Saab 9³ 2.3t SE -00 | Saab 9³ 2.2TiD SE -o1 | #6173
Re: Stage1 pätkii
ValPe kirjoitti:Eli vaikkapa kevyellä pintakaasulla (alamäkeen) ajaessa alkaa auto nypyttämään? Kokeile säätää tulppien kärkiväliä, oma kikotin on todella tarkka oikeasta kärkivälistä, tai muuten nypyttää kevyellä kuormalla ajaessa.
Erilaisia kärkivälejä on kokeiltu .9-1.3 mutta asialla ei ole vaikutusta.
Boksin schemat löytyy näköjään trionic suitesta ja sitten pitäisi etsiä maadoituspisteet.
Piirilevy on valitettavasti lakattu oikein kunnon tavaralla, mikä tekee tutkimisesta mielenkiintoista

1999 9-3 t.sport ja 1995 9000 2.3t CDE