Nopeat kysymykset

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
Timo_H
"Tuplakaasari"
Viestit: 60
Liittynyt: Su Elo 18, 2013 11:18
Paikkakunta: Äänekoski

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja Timo_H »

Olettekos nostaneet tunkilla alatukivarresta?
Ei ole ainakaan peltiä että vääntyy mutta. . . ?
Normaalistihan alatukivarsi ei tue kuin sivusuunnassa ja tolppa ottaa painon vastaan.
Helpottais renkaan irroitusta kyllä kun ei tarvitsisi nostaa koko joustovaraa.
(ENTINEN) 9-3 SE 2001 EcoBooze
Chevrolet Corvette 1985 5.7TPI
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13238
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja AZP »

En muistaakseni ole nostanut, mutta pukit on kyllä olleet usein juuri alatukivarsien alla ja kuorma pukeilla.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
SS
"Hölösuu"
Viestit: 3496
Liittynyt: Pe Joulu 31, 2004 20:21
Paikkakunta: Pirkkala

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja SS »

Alapallon alta oon joskus hallitunkilla nostanut, saa vaan olla kunnon talla ja pehmike tunkin päällä ettei tee vahinkoa tai lipsahda.
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
93TJb
Matalapaineturbo
Viestit: 191
Liittynyt: Su Elo 07, 2011 20:18
Paikkakunta: Kempele

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja 93TJb »

Noniin osaako tähän nyt kukaa sanoa mitään mielipidettä mistä tässä seuraavaksi lähtee vikaa hakemaan? Eli t7 kerää nakutuksia heti kun vaatisi ahtoilmaa, piikkaa ahtoja aina 0,5 kun lyö kaasun pohjaan mutta putoaa heti nolliin. Vika ei oo sytkäkasetissa (kokeiltu kolmella eri kasetilla) Eikä ahda mankkuvenan w letku irtikään. Kokeiltu kahdella eculla, ei vaikutusta. Hukkaportti ei jumita, bybass ei kuse ja turbo on ehjä. Kiitos ja anteeks.
9000 cs -94 stage?
9-5 - 98 stage 1
9000 cse - 97 varaosapeli
#5903
Tech 2 hommat
T5 , 7 ja 8 ohjelmointia
nugge
"Hölösuu"
Viestit: 2026
Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
Viesti:

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja nugge »

Jos ei ahda W letku irti niin on ahdin rikki tai hukkaportti jumissa. Muita vaihtoehtoja ei juurikaan ole. Tai no jos etukatista on lähteny romut liikkelle ja tukkinu dpn.
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
SS
"Hölösuu"
Viestit: 3496
Liittynyt: Pe Joulu 31, 2004 20:21
Paikkakunta: Pirkkala

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja SS »

Tai putki jostain taaempaa tukossa, sisuskalut irti vaimentimesta...
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4585
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

Jos on alkuperäinen kolkin vakioputkisto niin aloita tukkeumien etsiminen takavaimentimesta. Se rajoittaa tehokkaasti ilman virtausta ja käyttäytyy vaikkapa noin juuri.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
93TJb
Matalapaineturbo
Viestit: 191
Liittynyt: Su Elo 07, 2011 20:18
Paikkakunta: Kempele

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja 93TJb »

Ei oo ahin paskana eikä hukkis jumissa. Katalysaattoria ei oo ja suora 3 tuuman rööri yhellä vaimentajalla. Tulpat aattelin vielä huomenna vaihtaa ja kokeilla jos se sitten. Bybasskin pelaa oikeen kun kokeiltiin toisesa kolkissa sitä. Nuo vainoharhanakutukset arveluttaa että mistä se ne sinne keksii.
9000 cs -94 stage?
9-5 - 98 stage 1
9000 cse - 97 varaosapeli
#5903
Tech 2 hommat
T5 , 7 ja 8 ohjelmointia
nanna
"Kaasari"
Viestit: 14
Liittynyt: Su Elo 11, 2013 20:04
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja nanna »

Löytyiskö Lappeenrannan seudulta ketään kuka haluaisi laittaa kolkin ilmastoinnin mangeettikytkimen toimintakuntoon? :roll: Kohtuullista korvausta vastaan tietenkin.

http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=13&t=41620 vika oletettavasti sama kuin ketjun aloittajalla. Ei oikein tuota osaamista tahdo löytyä, tilatkin rajalliset.
#6360
Saab 9-3 2.0t -01 MapTun Stage1
FinRipper
"Tuplakaasari"
Viestit: 65
Liittynyt: Ti Kesä 05, 2012 12:38
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja FinRipper »

Mikä vialla kun tekee tiukan jarrutuksen +60km/h -> 0 km/h:n niin kuuluu varoääni ja öljykannun kuva käy hetken punaisena mittaristossa?
EX: SAAB 9³ SE My01 BIOPower (oma), "Tsaabi", Saab 9³ Turbo Jubilee My02 "Sini-savustaja"
Ford Galaxy 2,0TDCi -09
Jurkkis
"Hirsch"
Viestit: 940
Liittynyt: Su Tammi 18, 2009 11:29
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja Jurkkis »

Kai sulla on öljyä koneessa?
9-5 2.0t Vector Griffin -10 & OG900 i16 -89 & 9-3 2.0T -01 MapTun Stage 1
Ex:9-5 2.3t BioPower -04, 9-3 Aero ss 2.0T -05 Stage 1, 9000cs 2.0t -97 ja 900ng 2.0t -95
#4992
raimsshi
"Aero"
Viestit: 379
Liittynyt: La Kesä 25, 2011 12:05
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja raimsshi »

FinRipper kirjoitti:Mikä vialla kun tekee tiukan jarrutuksen +60km/h -> 0 km/h:n niin kuuluu varoääni ja öljykannun kuva käy hetken punaisena mittaristossa?
Mulla oli yhdessä tonnarissa sama homma. Pitkälohko 2.3T -92. Öljypohjassa oli kyllä kaikki paikoillaan.
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13238
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja AZP »

Mutta oliko koneessa öljyä oikea määrä? Normaali juttuhan se on monissa autoissa, että tiukassa mutkassa tai jarrutuksessa hörppää öljypumppu ilmaa, jos ei ole öljyn määrä oikealla tasolla.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
raimsshi
"Aero"
Viestit: 379
Liittynyt: La Kesä 25, 2011 12:05
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja raimsshi »

AZP kirjoitti:Mutta oliko koneessa öljyä oikea määrä? Normaali juttuhan se on monissa autoissa, että tiukassa mutkassa tai jarrutuksessa hörppää öljypumppu ilmaa, jos ei ole öljyn määrä oikealla tasolla.
Ainakin mulla oli öljyä, jos tikkuun oli uskominen. Koskaan valo ei syttynyt mutkassa tai muutenkaan, paitsi jos teki asfaltilla täysjarrutuksen.
akyttala
"Hölösuu"
Viestit: 1028
Liittynyt: Ti Helmi 01, 2005 19:24
Paikkakunta: Turku

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja akyttala »

Pihakoristesatkun näpelöinti herätti uinuvan Saabismin ja lääkettä pitäisi löytää. OG9-3 vaikuttaa kiinnostavalta, mutta sopivaa yksilöä ei näytä löytyvän. Sopiva olisi 3-ovinen, ilmastoitu, vapaastihengittävä, manuaalivaihteinen ja harmaalla sisustuksella. Koska 5-ovisen korin muuttaminen 3-oviseksi kuulostaa haastavalta ja koko sisustan vaihtokin eri väriseen olisi aika mielenkiinnotonta, haluaisinkin kysyä, mikä seuraavista olisi yksinkertaisin toteutta, jotta saisin haluamani auton: turbo-koneen vaihtaminen vapariin, askin vaihtaminen automaatista manuaalin vai ilmastoinnin asentaminen ilmastoimattomaan?
Fiat Punto Dynamic -04
Saab 900C -90
Vastaa Viestiin