OG 9-3 AERO JAKOPÄÄ
OG 9-3 AERO JAKOPÄÄ
AERO 2.0 T7 VM.01
183tkm ajettu nyt alkaa jakopäästä ääntä kuulumaan.
viimeset 80tkm öljyjä vaihdeltu n7-9t välein huohotin päivitys tehty 140tkm paikkeilla ja muutenkin huollot tehty esimerkillisesti!
ilmeisesti aika yksilö kohtaisia miten näissä tuo jakopää kestää??
kertokaapas minkälainen operaatio edessä ja mitä kaikkia osia tuossa kannattaa samalla vaihtaa? kauanko tuossa n.menee aikaa tekeekö rempan esim.päivässä?
minkälaisista kustanuksista puhutaan?
onko vinkkejä missä kannattaa teettää mikkeli/jyväskylä alueella?
183tkm ajettu nyt alkaa jakopäästä ääntä kuulumaan.
viimeset 80tkm öljyjä vaihdeltu n7-9t välein huohotin päivitys tehty 140tkm paikkeilla ja muutenkin huollot tehty esimerkillisesti!
ilmeisesti aika yksilö kohtaisia miten näissä tuo jakopää kestää??
kertokaapas minkälainen operaatio edessä ja mitä kaikkia osia tuossa kannattaa samalla vaihtaa? kauanko tuossa n.menee aikaa tekeekö rempan esim.päivässä?
minkälaisista kustanuksista puhutaan?
onko vinkkejä missä kannattaa teettää mikkeli/jyväskylä alueella?
Re: OG 9-3 AERO JAKOPÄÄ
Eipä tuo kovin yllättävää ole. Onko tietoa millaisilla öljyillä ekat 100tkm on ajettu, kuluma on voinut syntyä pääosin jo niihin aikoihin.
Koko jakopään täydellinen korjaussarja tuohon on kätevä. Aikaa menee kyllä pitkä päivä, mielummin kaksi ja päätekniikat on joko konetilaan päin ronkkiminen tai konepaketin alasotto jolloin saa samalla vaivalla vaihdettua apulaitteitakin. Suosittelen melkein samantien vesipumpun vaihtamaan.
Koko jakopään täydellinen korjaussarja tuohon on kätevä. Aikaa menee kyllä pitkä päivä, mielummin kaksi ja päätekniikat on joko konetilaan päin ronkkiminen tai konepaketin alasotto jolloin saa samalla vaivalla vaihdettua apulaitteitakin. Suosittelen melkein samantien vesipumpun vaihtamaan.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Re: OG 9-3 AERO JAKOPÄÄ
Hihnapyörän torxit, laturin kunto?
Jos koneen ottaa irti niin samalla kannattaa vaihtaa laturikin. Ihan varmuuden vuoksi.
Jos koneen ottaa irti niin samalla kannattaa vaihtaa laturikin. Ihan varmuuden vuoksi.
Re: OG 9-3 AERO JAKOPÄÄ
Itselläkin 01 ysi kolmonen ja aina kylmänä jakopäästä ei kuulu yhtään mitään ääntä, mutta sitten kun kone on käynti lämmin niin kuuluu semmosta tavallaan rohinaa tyhjäkäynnillä mutta aika hyvin se häipyy kun antaa kierroksia. Jakokettinki löysällä? Öljyt on aina vaihdettu 7tkm välein 5w-40. Vaihdoin laahaimen venttiilikoppaan mutta eipä juuri vaikuttanut.
Saab 9-5 Vector -03
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2026
- Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
- Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
- Viesti:
Re: OG 9-3 AERO JAKOPÄÄ
Eipä se venakopan laahain pitäiskään vaikuttaa ku ei vaikuta kireyteen...
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Re: OG 9-3 AERO JAKOPÄÄ
Tuli vaihdettu samalla kun kopan tiivistettä vaihdoin. Tuli huomattu että aika kovettunu oli ja palasia irronnut
Saab 9-5 Vector -03
Re: OG 9-3 AERO JAKOPÄÄ
Meikäläisen OG9-3 rallattaa jo siihen malliin, että voisi oikeastaan yhden lomaviikonlopun uhrata tälle hommalle. Tarviikos tuossa jotain erikoisempia työkaluja, mitä ei normijampalta välttämättä löydy hyvllystä? Joku ketjutyökalu vissiin ainakin, mallia moottoripyörä?
// Harrastekäyttöautoileva nörtti
# OG 9-3 Aero -00 & "seittemä väärämmerkkistä"
# OG 9-3 Aero -00 & "seittemä väärämmerkkistä"
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2026
- Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
- Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
- Viesti:
Re: OG 9-3 AERO JAKOPÄÄ
Ei tarvitse.
Alkuperäistä ketjua ei katkaista eikä varsinkaa uutta sitä laittaes, löytyy tarvikeketjuja jotka ovat lukolla mutta itse suosin ainakin niitä lukottomia ketjuja.
Alkuperäistä ketjua ei katkaista eikä varsinkaa uutta sitä laittaes, löytyy tarvikeketjuja jotka ovat lukolla mutta itse suosin ainakin niitä lukottomia ketjuja.
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Re: OG 9-3 AERO JAKOPÄÄ
Sellaisen katkaistavan tarvikeketjun voi uittaa paikalleen yläkautta, mutta ei se ole silloin vielä jakopään remontti, pikemminkin tekohengitys.
Tiedä sitten paljonko autolla muuten olisi kilsoja jäljellä, monelle voi riittää se että pääsee ajamaan pari vuotta ilman rahinoita...
Tiedä sitten paljonko autolla muuten olisi kilsoja jäljellä, monelle voi riittää se että pääsee ajamaan pari vuotta ilman rahinoita...
#5417 OG9-5Aero_03 OG9-3_02
Re: OG 9-3 AERO JAKOPÄÄ
siinä vaiheessa kun jakopää on kulunut rallatteluun saakka, on myös tasapainoketju ja luistit kuluneet reilusti. Jakoketjun vaihtamalla riskiksi jää että tp-ketju ääntämisen lisäksi hinkkaa öljypumpun kylkeen reiän. Siksipä samalla jos poistaa tp-ketjun niin eliminoi tuon riskin ja saa vastineeksi moottorin värinämetelin maantienopeuksilla seuraksi
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Re: OG 9-3 AERO JAKOPÄÄ
Käytännössä siis kannattanee laittaa koko jakopää uusiksi. Moottorivaihteistopaketti siis apurunkoineen alas, mutta tarviikos tuossa saada etupäätä kuinka ylös? Meinaan nosturia ei tähän hätään löydy.
// Harrastekäyttöautoileva nörtti
# OG 9-3 Aero -00 & "seittemä väärämmerkkistä"
# OG 9-3 Aero -00 & "seittemä väärämmerkkistä"
Re: OG 9-3 AERO JAKOPÄÄ
Kyllä se nosturilla olisi suotavaa tehdä. Tai edes keinutunkilla:
http://www.youtube.com/watch?v=Ks26RSWbmiE
Topikkiin on myös kommentoinut jo ainakin kaksi tyyppiä Tampereen seudulta, jotka sen pystyvät tekemään järkevällä hinnalla .
http://www.youtube.com/watch?v=Ks26RSWbmiE
Topikkiin on myös kommentoinut jo ainakin kaksi tyyppiä Tampereen seudulta, jotka sen pystyvät tekemään järkevällä hinnalla .
Eero Tiainen #2185 O4O7481428
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
Re: OG 9-3 AERO JAKOPÄÄ
Jaa niin, mulle saa heittää tarjouksen koko duunista vaikka yksityisviestillä. Tokko siihen tartun, koska sillä periaatteella mennään, että kun itse tekee, niin tulee sellainen, kun sattuu tulemaanColtti kirjoitti:Topikkiin on myös kommentoinut jo ainakin kaksi tyyppiä Tampereen seudulta, jotka sen pystyvät tekemään järkevällä hinnalla .
// Harrastekäyttöautoileva nörtti
# OG 9-3 Aero -00 & "seittemä väärämmerkkistä"
# OG 9-3 Aero -00 & "seittemä väärämmerkkistä"