Nopeat kysymykset
Re: Nopeat kysymykset
Kiitokset vastaajille. Missä kohtaa kojetaulua sitten lukee "Airbag" jos autossa on matkustajan tyyny?
Fiat Punto Dynamic -04
Saab 900C -90
Saab 900C -90
Re: Nopeat kysymykset
Yleensä siinä on tarra sitävarten ihan nokan edessä kun istuu vänkärin paikalla.
Saab OG 9-5 vm 2003
Saab OG 9-5 vm 2005
Saab NG 9-3 vm 2004
Saab OG 9-5 vm 2005
Saab NG 9-3 vm 2004
Re: Nopeat kysymykset
Itse kojelautaan on apparin puolelle stanssattu merkintä.
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
Re: Nopeat kysymykset
Kyllä lukee selvästi hanskalokeron yläpuolella, jos on airbag...Mun kolkista ainakin löytyyHook kirjoitti:Itse kojelautaan on apparin puolelle stanssattu merkintä.
Nro 6180
9-3 1999 2.0/R.I.P. 900 1983 2.0/9-3 1999 2.0T
9-3 1999 2.0/R.I.P. 900 1983 2.0/9-3 1999 2.0T
-
- "Kaasari"
- Viestit: 17
- Liittynyt: Ma Maalis 24, 2014 12:12
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Nopeat kysymykset
Asentelin tänään autooni uusia hienoja Saabclub-taustakilpiä ja huomasin, ettei toinen rekisterikilven valo pala. Tarkistin, että polttimo oli kunnossa. Vaihdoin myös kilpivalot päittäin, mutta sama valo pysyi pimeänä. Tällöin vika ilmeisesti rekisterikilven valon polttimon kannoissa (siis niissä metalliosissa jotka ovat irroitettavassa muovisessa valokotelossa)?
Kenelläkään tietoa saako polttimon kantoja varaosana vai täytyykö metsästää jostain purkaamolta kokonaan uusi valo koteloineen?
Kenelläkään tietoa saako polttimon kantoja varaosana vai täytyykö metsästää jostain purkaamolta kokonaan uusi valo koteloineen?
- Henkka
Saab 9-5 2.3 TS Aero Wagon '07
Saab 9-5 2.3 TS Aero Wagon '07
Re: Nopeat kysymykset
Olis varmaan pitänyt tehdä kokonaan uusi topic hankinnasta, kun pieniä kysymyksiä syntyy näin paljon..
Mutta tuommosta 185Hv 9-3:sta katselin tuossa, myyjä ei osannut kertoa koneesta tarkemmin, mutta rekisteriotteella oli tuommoset tehot. VINin perusteella näyttää kuitenkin olevan 154Hv malli alunperin.
Kysymys kuuluukin, millaisesta virityksestä mahdollisesti on kyse, koska lähes kaikki kolmannen osapuolen viritykset näyttävät antavan 200+hevosta. Onko noihin saanut jotain Saabin omaa virityssarjaa, jolla tehoksi saisi 185Hv? Muistelen lukeneeni ainakin jostain 170Hv päivityksestä..
Vai onkohan mahdollista, että ecu on vaihdettu täyspaineturbosta ja mahdollisesti magneettiventtiili lisätty? Jossakin kerrottiin,että matalapaineturbossa on eri suuttimet -> siihen suunniteltu virityssofta olisi taloudellisempi, kuin täyspaineturbon softa, joka on suunniteltu eri suuttimille jne?
Onko noilla koneen keston kannalta isoa merkitystä? Nähtävästi näillä 200+hv koneillakin ajetaan 400tkm rikki, joten ei ehkä vaikuta haitallisesti, jos tarkoitus ei ole puolen miljoonan rajapyykkiä rikkoa?
Entäpä semmonen näkökulma, että miksi rekisteriotteella on juuri 185hv? Minkä perusteella muutoskatsastuksessa tehot merkataan otteelle? Meneekö nuo virityssoftien suhteen myyjän kauppaaman tehon mukaan? Entä tuommosissa ecun vaihdoissa, tuleeko otteelle teho vastaavan tehdastekoisen mallin mukaan sen perusteella, mitä itse kertoo autoon vaihtaneensa? Mahdollisessa koko koneen vaihdossa varmaan ainakin luovuttaja-auton otteen mukaan? Entäpä sellaisissa sekasikiöissä, joihin vaihdellaan sitä sun tätä ja mitään paperia lopputuloksesta ei ole, pitääkö silloin olla dynolappu tms?
Mutta tuommosta 185Hv 9-3:sta katselin tuossa, myyjä ei osannut kertoa koneesta tarkemmin, mutta rekisteriotteella oli tuommoset tehot. VINin perusteella näyttää kuitenkin olevan 154Hv malli alunperin.
Kysymys kuuluukin, millaisesta virityksestä mahdollisesti on kyse, koska lähes kaikki kolmannen osapuolen viritykset näyttävät antavan 200+hevosta. Onko noihin saanut jotain Saabin omaa virityssarjaa, jolla tehoksi saisi 185Hv? Muistelen lukeneeni ainakin jostain 170Hv päivityksestä..
Vai onkohan mahdollista, että ecu on vaihdettu täyspaineturbosta ja mahdollisesti magneettiventtiili lisätty? Jossakin kerrottiin,että matalapaineturbossa on eri suuttimet -> siihen suunniteltu virityssofta olisi taloudellisempi, kuin täyspaineturbon softa, joka on suunniteltu eri suuttimille jne?
Onko noilla koneen keston kannalta isoa merkitystä? Nähtävästi näillä 200+hv koneillakin ajetaan 400tkm rikki, joten ei ehkä vaikuta haitallisesti, jos tarkoitus ei ole puolen miljoonan rajapyykkiä rikkoa?
Entäpä semmonen näkökulma, että miksi rekisteriotteella on juuri 185hv? Minkä perusteella muutoskatsastuksessa tehot merkataan otteelle? Meneekö nuo virityssoftien suhteen myyjän kauppaaman tehon mukaan? Entä tuommosissa ecun vaihdoissa, tuleeko otteelle teho vastaavan tehdastekoisen mallin mukaan sen perusteella, mitä itse kertoo autoon vaihtaneensa? Mahdollisessa koko koneen vaihdossa varmaan ainakin luovuttaja-auton otteen mukaan? Entäpä sellaisissa sekasikiöissä, joihin vaihdellaan sitä sun tätä ja mitään paperia lopputuloksesta ei ole, pitääkö silloin olla dynolappu tms?
Fiat Punto Dynamic -04
Saab 900C -90
Saab 900C -90
Re: Nopeat kysymykset
Omaan järkeen kolahtaisi sellainen vaihtoehto, että auto ostettu normaalina matalapaineversiona. Myöhemmin päivitetty täysipaineisen ohjelmisto (ainakin ECU + mankkuvena) ja tehty muutoskatsastus. Täysipaineisessa on vakiona 185hv, se selittäisi rekisteriotteen päivitetyt luvut.
Saab 9³ SC 1.9TiDS A -08 | Saab 9⁵ 4D 2.0t -99
Ex - Saab 9⁵ 2.3tA -08 | Saab 9³ 2.3t SE -00 | Saab 9³ 2.2TiD SE -o1 | #6173
Ex - Saab 9⁵ 2.3tA -08 | Saab 9³ 2.3t SE -00 | Saab 9³ 2.2TiD SE -o1 | #6173
Re: Nopeat kysymykset
^Noin sen on melkeen pakko olla tehty. Toinen vaihtoehto on tekniikanvaihto täyspaineisesta esim, moottoririkon jäljiltä. Ollaan kuitenkin Suomessa, joten mitä tahansa softaa tai viriä ei käytännössä saa papereissa näkymään, halusi tai ei.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Nopeat kysymykset
Onko käytettynä maahantuotu? Ei olisi ensimmäinen kerta kun konttorilla on vain laitettu tiedot otteeseen väärin. Uusissa autoissa kai harvinaisempaa, mutta ei mahdotonta sekään.
Jos on muutoskatsastettu, niin siitä pitäisi jossain tiedoissa olla merkintä. En tiedä onko nykyisissä otteissa, vanhanmallisissa taisi yleensä olla, mutta sekin saattoi johtua muutoskatsastusmiehestä.
Jos on muutoskatsastettu, niin siitä pitäisi jossain tiedoissa olla merkintä. En tiedä onko nykyisissä otteissa, vanhanmallisissa taisi yleensä olla, mutta sekin saattoi johtua muutoskatsastusmiehestä.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2026
- Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
- Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
- Viesti:
Re: Nopeat kysymykset
Mul on tonnarisAZP kirjoitti:Ei olisi ensimmäinen kerta kun konttorilla on vain laitettu tiedot otteeseen väärin.
”Ajoneuvoon on asennettu (+/-xx) mm alustasarja. Etäisyys pyörän navan keskeltä
lokasuojan kaaren ylimpään kohtaan: edessä 3350mm takana 3450mm”.
Mitäköhän sheriffi tuumais?
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Re: Nopeat kysymykset
Varmaan alkais väittää että oot madaltanu autoas muutoskatsastuksen jälkeen luokkaa 3 metrillä ja määräisi tästä hyvästä uusintakatastukseen ja rikesakon päälle
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Nopeat kysymykset
Kävin nyt tilaamassa moniurahilut, kiristimen osat kaikkineen.
Oisko pelkkä rulla riittänyt vai onko se kannattavaa vaihtaa kokonaan "varmuuden" vuoksi?
Vielä kerkeis muuttaa tilausta ennen klo 16...
Oisko pelkkä rulla riittänyt vai onko se kannattavaa vaihtaa kokonaan "varmuuden" vuoksi?
Vielä kerkeis muuttaa tilausta ennen klo 16...
Nro 6180
9-3 1999 2.0/R.I.P. 900 1983 2.0/9-3 1999 2.0T
9-3 1999 2.0/R.I.P. 900 1983 2.0/9-3 1999 2.0T
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 58
- Liittynyt: To Maalis 14, 2013 19:33
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Nopeat kysymykset
Mitä sitä kiristintä vaihtaa jos on ehjä.RiikkaK kirjoitti:Kävin nyt tilaamassa moniurahilut, kiristimen osat kaikkineen.
Oisko pelkkä rulla riittänyt vai onko se kannattavaa vaihtaa kokonaan "varmuuden" vuoksi?
Vielä kerkeis muuttaa tilausta ennen klo 16...
Re: Nopeat kysymykset
Miten NG900 moottoriantennin saa toimimaan jälkiasennusmankan kanssa?
Tarviiko mankan johtosarjaan jonkun adapterin, että saa ISO-liittimen kiinni?
Saako noita 1-DIN-säilytyslokeroita enää mistään uutena/käytettynä?
Tarviiko mankan johtosarjaan jonkun adapterin, että saa ISO-liittimen kiinni?
Saako noita 1-DIN-säilytyslokeroita enää mistään uutena/käytettynä?
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
Re: Nopeat kysymykset
Cona kirjoitti:Miten NG900 moottoriantennin saa toimimaan jälkiasennusmankan kanssa?
Tarviiko mankan johtosarjaan jonkun adapterin, että saa ISO-liittimen kiinni?
Saako noita 1-DIN-säilytyslokeroita enää mistään uutena/käytettynä?
Saab 900/ 9-3 makka
Jos liitännät samanlaiset kuin kuvassa
niin siellä on ISO liittimet valmiina senkun kytkee.
Automankoissa ISO liitännässä on anteenille sähköinen ohjaus muistaakseni 7 pin
ISO liitäntä saab
Lokerosta se ei taida olla täysi 1din ehkä 3/4 din.
Jos haluaa modata lokeron niin motonetin lokeroista
Itse myös tarvis 1 semmoisen.