Saab 9-3 tehottomuus.

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
wilhelm
"Kaasari"
Viestit: 17
Liittynyt: Pe Huhti 04, 2014 21:10
Paikkakunta: Oulu

Saab 9-3 tehottomuus.

Viesti Kirjoittaja wilhelm »

Mulla on 1999 vuosimallin 93 bensakoneella ja tuntuu lievästi laiskalta, muuten toimii hyvin. Eihän nämä muutenkaan mitään raketteja ole, mutta onkohan mitään yleistä konstia mitä voi kokeilla? Joissakin merkeissä esim. putsarin ilmatunnistimen puhdistus riittää.
wilhelm
"Kaasari"
Viestit: 17
Liittynyt: Pe Huhti 04, 2014 21:10
Paikkakunta: Oulu

Re: Saab 9-3 tehottomuus.

Viesti Kirjoittaja wilhelm »

Ja siis ilman turboa..
baasenar
"Hölösuu"
Viestit: 2148
Liittynyt: Ma Loka 24, 2005 11:16
Paikkakunta: Kittee

Re: Saab 9-3 tehottomuus.

Viesti Kirjoittaja baasenar »

No nehän on hengettömiä muutenkin, jos olet turbolla aikaisemmin ajellut... :D
Saab mennen tullen
#3873
-Rane-
Jonenii
"Hirsch"
Viestit: 808
Liittynyt: Pe Heinä 03, 2009 19:00
Paikkakunta: Pirkkala

Re: Saab 9-3 tehottomuus.

Viesti Kirjoittaja Jonenii »

wilhelm kirjoitti:Ja siis ilman turboa..
Itse vastasit kysymykseesi.
900 -88
9-3 cab re85 -00
9-3 sc ttid -10
#4260
wilhelm
"Kaasari"
Viestit: 17
Liittynyt: Pe Huhti 04, 2014 21:10
Paikkakunta: Oulu

Re: Saab 9-3 tehottomuus.

Viesti Kirjoittaja wilhelm »

No en ole turbo saabilla ennen ajanutkaan. Jatkanpa kuitenki kyselyjä..
Avatar
Mikko_H
"Hirsch"
Viestit: 993
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 16:58
Paikkakunta: Äänekoski

Re: Saab 9-3 tehottomuus.

Viesti Kirjoittaja Mikko_H »

Pakokaasumittauksella vois saada vihiä, jos vaikka käy laihalla. Silloin vika vois olla ilmamassamittarisa tai ilmavuoto jossain ....on vähän samoja oireita. IMM:n putsaus CRC:n aineella ehkä vähän auttoi :?:

Ei tuo kone kyllä uutenakaan kovin tehokkaalta tuntunut, varsinkaan pienillä kierroksilla ja verrattuna saman tehoisiin OG-satkun tai Tonnarin koneisiin.
tturku
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 5668
Liittynyt: To Heinä 21, 2005 16:21
Paikkakunta: Espoo

Re: Saab 9-3 tehottomuus.

Viesti Kirjoittaja tturku »

Vikakoodien luku? Saattaapi olla jotain vaikkei moottorinvalo palaisikaan? Kannattaa laittaa paikkakunta esille omiin tietoihin ja jos haluaa vikakoodit huokeasti lukea, niin noita Tech2 laitteita löytyy harrastelijoilta pitkin suomea.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Mikgo
Matalapaineturbo
Viestit: 170
Liittynyt: Su Heinä 31, 2011 21:45
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Saab 9-3 tehottomuus.

Viesti Kirjoittaja Mikgo »

No siis toi OG9-3 vapaastihengittävällä koneella on kyllä laiskuuden huippu. Välillä semmosella ajaneena ei minkäänlaista teho/vääntöhuippua tunnu "kiihtyvyydessä"
OG9-3 5d Aero -01
Opel A-Omega 3.0 24V -93
#5427
nugge
"Hölösuu"
Viestit: 2026
Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
Viesti:

Re: Saab 9-3 tehottomuus.

Viesti Kirjoittaja nugge »

131Hv. Nopeehan se on.
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Pakari
"Saabisti"
Viestit: 5648
Liittynyt: La Syys 25, 2010 20:23
Paikkakunta: Nokia

Re: Saab 9-3 tehottomuus.

Viesti Kirjoittaja Pakari »

Ensimmäisenä kannattaa tarkastaa kaikki alipaineletkut sekä kaasuläpän o-renkaat (siis ne jotka ovat imuputken ja läpän välissä) ovatko molemmat ehjiä.

Vastaavasti ilmansuodatin kannattaa vaihtaa ja vilkaista samalla onko ilmamäärämittari likainen. Jos on niin voi varovasti vähän suihkauttaa puhdistussprayta (esim. rasvanpoistaja, bräkleen..) niihin kuumalankoihin.

Näillä kaikista helpoimmista asioista lähteä liikkeelle. Toki kunnon testeriin kun auton saisi niin voisi lukea sieltä yhtä ja toista.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
wilhelm
"Kaasari"
Viestit: 17
Liittynyt: Pe Huhti 04, 2014 21:10
Paikkakunta: Oulu

Re: Saab 9-3 tehottomuus.

Viesti Kirjoittaja wilhelm »

Kiitoksia vinkeistä. Se ilmamassa tunnistin on vissiin siinä putsarin torvessa kiinni ja vähän erikoisemmilla torxeilla kiinni?
Pakari
"Saabisti"
Viestit: 5648
Liittynyt: La Syys 25, 2010 20:23
Paikkakunta: Nokia

Re: Saab 9-3 tehottomuus.

Viesti Kirjoittaja Pakari »

Sen ilmamassamittarin mittariosa on erikoistorxeilla kiinni. Sitä ei tarvitse irroittaa. Riittää että irroitat molemmista päistä koko mittarin, eli ne letkukiristimet auki ja johto irti. Se koko putkiosa lähtee irti siitä..
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
RiikkaK
"Hirsch"
Viestit: 948
Liittynyt: Su Elo 11, 2013 08:47
Paikkakunta: Joroinen

Re: Saab 9-3 tehottomuus.

Viesti Kirjoittaja RiikkaK »

Hyvinhän vapari liikkuu.. 8O
3. vaihteella vaan kiihyttelee kunnolla, 4. melkein turha :lol:
Nro 6180
9-3 1999 2.0/R.I.P. 900 1983 2.0/9-3 1999 2.0T
paralogiX
"Aero"
Viestit: 487
Liittynyt: Su Syys 23, 2012 12:31
Paikkakunta: Lohja

Re: Saab 9-3 tehottomuus.

Viesti Kirjoittaja paralogiX »

RiikkaK kirjoitti:Hyvinhän vapari liikkuu.. 8O
3. vaihteella vaan kiihyttelee kunnolla, 4. melkein turha :lol:
Kaikki on suhteellista..

Kyllä se 900 2.3i:lläkin tuntui vielä melkoisen tuhnulta.. :roll:
#5824
93 B204
RiikkaK
"Hirsch"
Viestit: 948
Liittynyt: Su Elo 11, 2013 08:47
Paikkakunta: Joroinen

Re: Saab 9-3 tehottomuus.

Viesti Kirjoittaja RiikkaK »

Näköjään se pitää paikkansa, pojat on aina poikia :roll:
Nro 6180
9-3 1999 2.0/R.I.P. 900 1983 2.0/9-3 1999 2.0T
Vastaa Viestiin