9-3 nykii korkeilla kierroksilla
9-3 nykii korkeilla kierroksilla
2003 vuosimallin B205E koneellinen 9-3 on alkanut nykiä pahasti kierrosten noustessa yli 3000. Vika vaivaa vain lämpimällä koneella ja kierrokset eivät nouse yli 3000 edes vaihde vapaalla. Käyntiin lähtee normaalisti myös lämpimänä. Kampiakselin asentoanturi on vaihdettu tänä kesänä. Mikähän tuossa on vikana? Sytytyskasetti vai jokin muu?
Re: 9-3 nykii korkeilla kierroksilla
Bensapumppu, syttykasetti, pakoputki tukossa? Onko näistä kaikki alkuperäisiä osia vai onko jotain vaihdettu? Asentoanturi tarvike vai orkkisosa?
ex - 9-3 Aero Coupe 2.3 -01
ex - 9-3 Stage Holset 2.3 +500hp -00
ex - 9000 2.3 19T -97
ex - 9-5 Aero Wagon -00
ex - 9-3 Stage Holset 2.3 +500hp -00
ex - 9000 2.3 19T -97
ex - 9-5 Aero Wagon -00
Re: 9-3 nykii korkeilla kierroksilla
Vaihdoin tulpat ja sytytyskasetin, ei auttanut. Tulpat oli vaihdettu ilmeisesti n. 100 000 km sitten. Asentoanturi on tarvikeosa, samoin tuo kasetti, jonka nyt vaihdoin.
Re: 9-3 nykii korkeilla kierroksilla
Tarvikekaseteista on monilla huonoja kokemuksia. Itse suosittelen välttämään -ostamastani tarvikekasetista katkesivat johdintumpit ja joululomamatka tyssäsi keskelle korpea. Pahimmassa tapauksessa tarvikekasetilla voi kärväyttää katalysaattorinkin.
Citroen CX Pallas -84, VW 411 Variant -72, Citroen D-Super -71
Re: 9-3 nykii korkeilla kierroksilla
Käytin sitten autoa huollossa, kun moottorin vikavalokin syttyi. Vikakoodi oli ilmoittanut asentoanturin olevan viallinen ja vaihtoivat sen. Toimii toistaiseksi. Valitettavasti oli ollut vain tarvikeosia hyllyssä. 2,5kk kesti siis tuo edellinen tarvikeanturi.