![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Ostin tuollaisen perus pikku teen vuosimallia -99. Otteessa on se 113kw. T5/7 modi siihen on näköjään tehty. Softaa ei ole vielä ehditty avaamaan mikä se on ja tarkoitus olisi laittaa jossain vaiheessa perus iso teen softa sisään. APC sulake oli palanut, liekö mankkuvenan huonohkojen abiko liitoksien. Laitettiin sulake paikoilleen ja ulkoisella mittarilla (kun vehkeessä ei ole), mitaten paineet nousi 1.3bar, jollonka piti höllätä kun ei tiennyt yhtään mihinkä asti ne nousee. Eli ajatus on ollut, että katsotaan tuo ohjelma ensin ja kokeillaan sitten lisää.
Nyt olen kuitenkin viime päivät pitänyt sulaketta paikoillaan ja ihan mutulla lopettanut liiallisen ahtamisen kaasupoljinta heivaamalla. Minulla on siis ollut useita tonnari turboja, niin jonkinlainen käsitys asiasta on.
Varsinainen kysymykseni on se -vaikka tuo ohjelma onkin tarkoitus katsoa- ,että mistä voisi johtua että kiihdytettäessä puutuu ja vähän nykii juuri siinä kohtaa kun pitäisi alkaa pikku hiljaa lähtemään, kierrosten ollessa noin 2500-3000, mutta sitten kun turbo lähtee kunnolla hyrräämään kolmen tonnin jälkeen niin todellakin lähtee (kun ne ahdot voi siis olla +1.3bar)? Motarilla auto on tällä hetkellä parhaimmillaan ja varsinkin osakaasulla. Nelosella väli 100-140 menee varsin rajusti ja nykimättä.
Ei siis tunnu bensan saanti ongelmalta, eikä sytkäkasetin vialta, koska auto on sellainen että sitten kun mennään niin mennään. Kestää vain hetken ennenkuin se pääsee siihen moodiin. Ahdin on mielestäni vakio ja vaikuttaa uusitulta. Hukkaportti tsekattiin ja nopeasti voideltiin kytkinremontin yhteydessä. Ilman sulaketta paine on mitattu 0.4bar.
-markus-