Nopeat kysymykset

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
[Jyri]
"Turbo"
Viestit: 227
Liittynyt: Su Helmi 12, 2006 12:14
Paikkakunta: Toholampi

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja [Jyri] »

Onko turbomoottoreissa kestävämmät kiertokanget kuin vaparissa? B204
og93 aero KA, og900 t8 PR, 99 b204 PR
#4400
Cona
"Hölösuu"
Viestit: 2855
Liittynyt: Ma Touko 23, 2011 17:37
Paikkakunta: Vantaa

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja Cona »

tetammi kirjoitti:Ehkä kannattaa kurkata ja kokeilla imupuolelt et onko väljää ennen ku pistää seisontaan.
Taisin tällä kertaa päästä vähällä, imuputki Cobralta oli irti. Joku peijakas edellinen omistaja on mennyt lyhentämään tuota kumista putkea ja on vähän kireällä :lol:
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
Huumejere
"Kaasari"
Viestit: 10
Liittynyt: Su Huhti 27, 2014 11:57

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja Huumejere »

Hmm, tahtoisin moottorioptimoinnin, joten yksityisviestiä tulemaan, jos foorumilta löytyy päivittäjiä :) OG 9-3 siis kyseessä, 150hp malli.

Yritän tässä vähän kilpailuttaa :lol:
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13238
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja AZP »

Irrotin vajaaksi tunniksi ECUn sulakkeen, tarkoituksena siis resetoida ECU. Tämän jälkeen mittaristossa palaa sekä CE- että vaihteiston vikavalo. Käytin autoa pariin otteeseen muutaman minuutin, mutta valot eivät sammu. Onko normaalia resetoinnin jälkeen, eli sammuuko kun vain ajelee hetken?

Koneen käynti on normaalia ja vaigteistokin toimii ainakin senverran että sain auton tallista ulos.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13238
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja AZP »

Normaaliudesta en edelleenkään tiedä, mutta käytin akun miinuskaapelin irti puoleksi tunniksi, jonka jälkeen vikavalot ei enää vaivanneet.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Sepi92
"Kaasari"
Viestit: 6
Liittynyt: La Syys 27, 2014 19:54

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja Sepi92 »

Moikka, mikäs mun 9-3 mahtaa vaivata kun kastelee ykkös pytyn tulpan ja käy kolmella ?? olen kokeillut toisella ehjällä kasetilla ja se ei vaikuttanut mihinkään, olen myös vaihtanut suuttimien paikkoja ja sekään ei auttanut, teimme myös pusistuspaine testi ja puristukset ovat kunnossa, eli olisikos teillä ehdotuksia mistä seuraavaksi etsiä vikaa ? autosta vielä sen verran että sen vm 2000 ja t5 ohjattu. vaihdoimme siihen moottorin koska vanha oli päässyt edellisellä omistajalla käymään ilman öljyjä.
Vanhalla koneella kävi neljällä.
aina voi oppia uutta
baasenar
"Hölösuu"
Viestit: 2149
Liittynyt: Ma Loka 24, 2005 11:16
Paikkakunta: Kittee

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja baasenar »

Olet varmaan kokeillut uusilla sytytystulpilla...?
Saab mennen tullen
#3873
-Rane-
Sepi92
"Kaasari"
Viestit: 6
Liittynyt: La Syys 27, 2014 19:54

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja Sepi92 »

baasenar kirjoitti:Olet varmaan kokeillut uusilla sytytystulpilla...?

Kyllä olen ei auttanu
aina voi oppia uutta
Sepi92
"Kaasari"
Viestit: 6
Liittynyt: La Syys 27, 2014 19:54

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja Sepi92 »

Sepi92 kirjoitti:Moikka, mikäs mun 9-3 mahtaa vaivata kun kastelee ykkös pytyn tulpan ja käy kolmella ?? olen kokeillut toisella ehjällä kasetilla ja se ei vaikuttanut mihinkään, olen myös vaihtanut suuttimien paikkoja ja sekään ei auttanut, teimme myös pusistuspaine testi ja puristukset ovat kunnossa, eli olisikos teillä ehdotuksia mistä seuraavaksi etsiä vikaa ? autosta vielä sen verran että sen vm 2000 ja t5 ohjattu. vaihdoimme siihen moottorin koska vanha oli päässyt edellisellä omistajalla käymään ilman öljyjä.
Vanhalla koneella kävi neljällä.

Sen verran sisään tähän, että ykkösen sylinteriin tulee liikaa bensaa siksi kastaa tulpan.
aina voi oppia uutta
se93tbo
"Hölösuu"
Viestit: 2343
Liittynyt: Su Helmi 15, 2004 16:46

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja se93tbo »

Suutin / ecu
9-3.1972
Sepi92
"Kaasari"
Viestit: 6
Liittynyt: La Syys 27, 2014 19:54

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja Sepi92 »

se93tbo kirjoitti:Suutin / ecu
mikäs ecussa olis sitten vikana ? ja suuttimien paikkoja vaihdettiin mutta edelleen ykkös sylinteri suorastaan ui bensassa.
aina voi oppia uutta
se93tbo
"Hölösuu"
Viestit: 2343
Liittynyt: Su Helmi 15, 2004 16:46

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja se93tbo »

Vaikee äkkiseltään sanoo. Kokeile toisella. Tai sitten joku johto nirhenny poikki
9-3.1972
jusa_71
"Hölösuu"
Viestit: 1631
Liittynyt: La Kesä 25, 2005 20:50
Paikkakunta: lahti

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja jusa_71 »

jako päin persettä
# 4490
tech 2 ohjelmoinnit ja vikakoodien luvut kaikkiin automerkkeihin p.044-2100131
Sepi92
"Kaasari"
Viestit: 6
Liittynyt: La Syys 27, 2014 19:54

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja Sepi92 »

jusa_71 kirjoitti:jako päin persettä
en usko että on jako perseellään, koska se kone on otettu toimivana pois purkuautosta
aina voi oppia uutta
nipponkippo
Matalapaineturbo
Viestit: 175
Liittynyt: Su Joulu 04, 2011 20:00
Paikkakunta: Jalasjärvi

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja nipponkippo »

Hei. Kokeile yleismittarilla mitä lukemia suuttimille tulee kun kääntää virrat päälle.
Jäsen 5478
Saab ng900 2.0t -96
Opel vectra c 1,9cdti -06
Menossa mukana:
JMO Racing
Vastaa Viestiin