15.4.KAPU2 kirjoitti:"Teoreettinen" esimerkki:
Katsastusaika 15.3.-15.6. Jos käyn heti 15.3. leimalla ja tulee hylsy, onko korjausaikaa 15.4. vai 15.7. ?
Katsastettu
Re: Katsastettu
Saab mennen tullen
#3873
-Rane-
#3873
-Rane-
Re: Katsastettu
Kävin hakemassa jälkitarkastuksesta leiman. Ekalla kerralla jäi leima saamatta käsijarrun heikon toiminnan takia. Taas sais vuoden lasketella menemään.
Leon Cupra -08. Ex Audi A6 -05. Ex 9-3 Aero -00 e85. Ex 9-5 -98 2.3t.
Re: Katsastettu
Nyt on sit oma ysisatkuki katsastettu ilman mitää vikoja. voi taas ajella rauhas seuraava vuode heinäkuulle
Saab 9-3 SS -04 1,8t Stage 1 Autom.
Re: Katsastettu
Vuoden NG900s läpäisi katsastuksen ilman huomautuksia. Pientä laittoa vaati mm. "uusi" pakoputki(kiitos Rek), takasatulat ja kässäriosat + vaijeri sekä taakse jarruputket. Lisäksi eteen uudet koiranluut katkenneen ja haperon tilalle. Asennuksesta kiitos Tapanilan tiimille
9-3 2.0t 2001
9-3 2.0t 2000
900S 2.0i Ex
9-3 2.0t 2000
900S 2.0i Ex
Re: Katsastettu
Tarkan syynin saanut OG93 läpi ilman kommenttia, tai no, kunnossa . Etuisk. jousijalat alkaa oleen hieman rapeat.
Vein katseluun ilman ajanvarausta..ja mitä ihmettä..samanlainen ja värinen kolkki yhtaikaa katsastuksessa.
Huvitti nähdä kun vierekkäin olivat iskari ja jarrutestissä. Todennäköisyys tuon tapahtuman sattumaan
oisko sama kuin lotossa olisi 6+1 oikein
Kats.asemia paikkakunnalla on useampia.
Vein katseluun ilman ajanvarausta..ja mitä ihmettä..samanlainen ja värinen kolkki yhtaikaa katsastuksessa.
Huvitti nähdä kun vierekkäin olivat iskari ja jarrutestissä. Todennäköisyys tuon tapahtuman sattumaan
oisko sama kuin lotossa olisi 6+1 oikein
Kats.asemia paikkakunnalla on useampia.
9-5 2.0t A bp+ ´07
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
Re: Katsastettu
Leimattu taas tuo omakin kolkki. Risteyksissä käännellessä kuuluu edestä ihmeellinen moks -ääni. Olisko alapallo? Eipä kyl katsastusviranomaisten tutkimana löytynyt väljää. Itse pitää etsiä se paukkuva paikka, jahka tässä ehtii.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: Katsastettu
Itselläni ei pauku, mutta katsuri löysi tänään oikeasta alapallosta liikaa väljää. Uutta vartta Motonetistä hakemaan. Takakäyttöjarrusta löytyi myös liikaa puoltoa, mitä en kyllä ajossa ole huomannut, enkä huomannut katsastuksen jälkeenkään, vaikka nyt sen tietää. Satuloita auki siis ja herkistelemään/rasvaamaan. Samalla saa mennä palat uusiksi.
Oli eka kerta kun Saab pomppasi meikäläisellä katsastuksesta, ennen mennyt aina nurinoitta läpi. Lohduttavaa oli lähinnä se, että kumpaakaan vioista ei voi pistää oman tarkastuksen huolimattomuuden piikkiin, koska alapallon väljyys ei ollut sitä luokkaa että sen olisin voinut huomata omassa tallissa pyörää heilutellessa, enkä omista jarrudynoakaan.
Oli eka kerta kun Saab pomppasi meikäläisellä katsastuksesta, ennen mennyt aina nurinoitta läpi. Lohduttavaa oli lähinnä se, että kumpaakaan vioista ei voi pistää oman tarkastuksen huolimattomuuden piikkiin, koska alapallon väljyys ei ollut sitä luokkaa että sen olisin voinut huomata omassa tallissa pyörää heilutellessa, enkä omista jarrudynoakaan.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Katsastettu
Taas meni heittämällä läpi.
Tällä kertaa vähän jännitti, kun oli mossemiehen täysputkisto kiinni ja 98E5:sta tankissa. Päästöissä ei ongelmaa, eikä muutenkaan mainintaa putkistosta.
Koneen ajoin lämpimäksi ennen katsastusta.
Tällä kertaa vähän jännitti, kun oli mossemiehen täysputkisto kiinni ja 98E5:sta tankissa. Päästöissä ei ongelmaa, eikä muutenkaan mainintaa putkistosta.
Koneen ajoin lämpimäksi ennen katsastusta.
9-3 5d SE AT '01 RE85
Re: Katsastettu
Kävin maanantaina katsastamassa vaikka oli molemmissa vilkku umpioissa nyrkin kokoinen reikä ja etupää kolisi kuin viimeistä päivää, ja kumitkin aivan loppu. Mutta läpi se vaan meni ilman mitään sanomisia
9-3 Aero -01
LehtoPerformance@hotmail.com
Renkaat, ilmastointihuollot ja muut ropaamiset turun alueella
LehtoPerformance@hotmail.com
Renkaat, ilmastointihuollot ja muut ropaamiset turun alueella
Re: Katsastettu
Kaksi kertaa peräkkäisinä vuosina meni läpi ekalla,tapu tapu
vm.-99 ja 360tkm ajettu 9-3 vapari,ei vie öljyä,ei vettä.
Päästöt on luokkaa "erittäin hyvät".
Ei huono!
vm.-99 ja 360tkm ajettu 9-3 vapari,ei vie öljyä,ei vettä.
Päästöt on luokkaa "erittäin hyvät".
Ei huono!
Re: Katsastettu
Oma kolkki saatu leimattua. Ensin nyt maanantaina vaihdettu taakse jarrukilkkeet (levyt, palat ja kengät). Nyt tänään aamusta konttorille ja korjaiskehotus käsijarrusta, ei pitänyt tarpeeksi ja kahva nousi liian ylös. Auto takas nosturille, säädöt kohilleen ja konttorilta leima paapperiin vajaa tunti korjauskehotuksesta.
Leimattu re85 tankissa, päästöt kohdillaan. Tokaisin hallista ulosajaessani katsurille "viinaa tankkiin vaan ja kovaa ajoa!"
Leimattu re85 tankissa, päästöt kohdillaan. Tokaisin hallista ulosajaessani katsurille "viinaa tankkiin vaan ja kovaa ajoa!"
EX: SAAB 9³ SE My01 BIOPower (oma), "Tsaabi", Saab 9³ Turbo Jubilee My02 "Sini-savustaja"
Ford Galaxy 2,0TDCi -09
Ford Galaxy 2,0TDCi -09
Re: Katsastettu
Hylsyhän sieltä tuli, etutukivarret vaihtoon. Mutta ne kai nyt on ihan kulutustavaraa?
Muuten kehui tosin, ihme kyllä se käkkärikin kelpas nyt sen kummemmin säätelemättä.
Muuten kehui tosin, ihme kyllä se käkkärikin kelpas nyt sen kummemmin säätelemättä.
Alfa 159 2.4 JTDm '06 | XC70 D3 A '12 | Berlingo 1.9D '01
exät: 9-5 1.9 TiD A '08, 9000 CSE 2.3t Jubi, 900 2.1 '92, 9-5 2.0t '02, 9-5 2.3t '98, 9-3 2.0t '00
exät: 9-5 1.9 TiD A '08, 9000 CSE 2.3t Jubi, 900 2.1 '92, 9-5 2.0t '02, 9-5 2.3t '98, 9-3 2.0t '00
Re: Katsastettu
GM900:nen leimattu kehujen kera, 350tkm mittarissa. Nyt kolmas kerta kun 900sta käytän leimalla ja kertaakaan ei ole vielä hylätty. Täytyy ihmetellä sitä kun on kovasti puhuttu siitä että käsijaru aiheuttaa päänvaivaa näissä, mutta joka kerralla on ollu hyvät arvot ja aivan tasan. Eikä käsijarruun ole remontteja ainakaan 3 vuoteen tehty minkä ajan auto on meillä ollut..
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Re: Katsastettu
Taitaa aika usein olla niin että porukka on säädellyt seisontajarrua väärin, ja se aiheuttaa ongelmia. Itse koskin ekaa kertaa yli viiden vuoden omistusaikana autoni käsijarruun tänä syksynä. Syynä toiselta puolelta katkennut ja kadonnut palautusjousi. Tuli samalla säädettyä seisontajarru ohjeiden mukaan. Aina ollut sitä mieltä että OG-kolkin käsijarru on todella huono, mutta kun sääti kengät kohdilleen, niin löytyi sieltä pitoakin.
Ei tällä tosin edelleenkään käsijarrukäännöksiä tehdä muulla kuin liukkaalla, mutta ei sitä kai siihen ole tarkoitettukaan
Ei tällä tosin edelleenkään käsijarrukäännöksiä tehdä muulla kuin liukkaalla, mutta ei sitä kai siihen ole tarkoitettukaan
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Katsastettu
Vaihtoin viime katsastukseen vajaa vuosi sitten uuden käsijarruvaijerin, joka säädettiin kaikkien taiteen sääntöjen mukaan. Nyt taas sais säätää uudelleen kun kahvasta löytyy tyhjää liikettä vaikka kuinka. Toissakesänä vaihtui seisontajarrun hilppeet, levittäjät hiekkapuhallettiin ja kaikki kasattiin rasvan kanssa.
Vaijerin reitissä on nähdäkseni semmonen vika, että tekee liian jyrkän kulman tuossa taka-akselin ohjurin kohdalla ja hinkkautuu rikki. Alle vuoden ikäisestä vaijerista on jo pinnan muovi rikki, seuraavaksi alkaa meneen säikeet...
Vaijerin reitissä on nähdäkseni semmonen vika, että tekee liian jyrkän kulman tuossa taka-akselin ohjurin kohdalla ja hinkkautuu rikki. Alle vuoden ikäisestä vaijerista on jo pinnan muovi rikki, seuraavaksi alkaa meneen säikeet...