Nopeat kysymykset
-
- "Ruisku"
- Viestit: 107
- Liittynyt: Su Huhti 24, 2005 19:36
- Paikkakunta: keskisuomi
Re: Nopeat kysymykset
Ahdettuun koneeseen livahti 10-30 mineraalit mutta lueskelin että ei kuitenkaan käy kun sisäänajoon, turbo ei tykkää jne jne (purkissa luki kuitenki että käy turbokoneeseen)
Vaihellaanko heti vai uskaltaako noilla ajaa hetken?
Vaihellaanko heti vai uskaltaako noilla ajaa hetken?
Jännityskirjailija John Gardner valitsi Saab 900 Turbon agentti James Bondin kulkuneuvoksi kolmeen ensimmäiseen Bond-kirjaansa License Renewed (1981), For Special Services (1982) ja Tehtävä Suomessa, James Bond (1983)
Re: Nopeat kysymykset
Tuskin mikään hyvä ratkaisu pitää mineraalia ja jo ainoastaan senkin takia kun mineraaliöljy ei kestä kuumuutta kuten synteettinenöljy.teamjakari kirjoitti:Ahdettuun koneeseen livahti 10-30 mineraalit mutta lueskelin että ei kuitenkaan käy kun sisäänajoon, turbo ei tykkää jne jne (purkissa luki kuitenki että käy turbokoneeseen)
Vaihellaanko heti vai uskaltaako noilla ajaa hetken?
Mä vaihtaisin kyl heti.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2026
- Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
- Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
- Viesti:
Re: Nopeat kysymykset
Hyvin se mineraali toimii...
PS.
Laita YV ku tarvii koneen vaihtoa...
PS.
Laita YV ku tarvii koneen vaihtoa...
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Re: Nopeat kysymykset
Jep, jep ja karstan valmistus tuplaantuu ku turboa voidellaan mineraalilitkulla.nugge kirjoitti:Hyvin se mineraali toimii...
PS.
Laita YV ku tarvii koneen vaihtoa...
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2026
- Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
- Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
- Viesti:
Re: Nopeat kysymykset
core2 kirjoitti:Jep, jep ja karstan valmistus tuplaantuu ku turboa voidellaan mineraalilitkulla.nugge kirjoitti:Hyvin se mineraali toimii...
PS.
Laita YV ku tarvii koneen vaihtoa...
![Kuva](http://www.reactiongifs.com/wp-content/uploads/2013/06/nicholas-cage-you-dont-say.gif)
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Re: Nopeat kysymykset
Mitkä API/ACEA/OEM-laatuluokitukset ko. mineraalikymppikolmekymppinen täyttää ja mitkä ovat ko. koneen öljyvaatimukset?teamjakari kirjoitti:Ahdettuun koneeseen livahti 10-30 mineraalit mutta lueskelin että ei kuitenkaan käy kun sisäänajoon, turbo ei tykkää jne jne (purkissa luki kuitenki että käy turbokoneeseen)
Vaihellaanko heti vai uskaltaako noilla ajaa hetken?
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
-
- "Ruisku"
- Viestit: 107
- Liittynyt: Su Huhti 24, 2005 19:36
- Paikkakunta: keskisuomi
Re: Nopeat kysymykset
No eihän ne nyt ihan vastannu geeämmän öljyyn mutta pakkorako / mutu/ yleinen sekoilu jne ![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
Jännityskirjailija John Gardner valitsi Saab 900 Turbon agentti James Bondin kulkuneuvoksi kolmeen ensimmäiseen Bond-kirjaansa License Renewed (1981), For Special Services (1982) ja Tehtävä Suomessa, James Bond (1983)
Re: Nopeat kysymykset
Jos purkissa lukee, että käy turbokoneeseen niin eiköhän se sitten käy. En silti muutamaa tonnia enempää itsekään ajaisi.
Re: Nopeat kysymykset
Mikähän tässä kuvassa tuo punaisella merkitty letku on?
Kuuluko sen heilua tuossa vapaasti, joku epämääräinen nippusideviritys siihen on joskus tehty.
![Kuva](http://www.upload.ee/image/4314435/WP_20141018_18_29_25_Pro.jpg)
Kuuluko sen heilua tuossa vapaasti, joku epämääräinen nippusideviritys siihen on joskus tehty.
![Kuva](http://www.upload.ee/image/4314435/WP_20141018_18_29_25_Pro.jpg)
Re: Nopeat kysymykset
Lämppärin vesiletku. Toinen menee siinä takana vähän ylempänä. Tehtaan jäljiltä ovat kiinni toisissaan kumivalulla tai sitten uudemmissa muovisella pannalla, joka aikojen saatossa irtoaa kahteen osaan ja häviää..
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
Re: Nopeat kysymykset
Terve! Mitenkäs tuo vaihdekepin nuppi irtoaa og 9-3 ?Ei viittis suoraa koittaa rempoa jos siinä joku taktiikka onkin. Tarkoituksena olis vaihtaa nahkanen pussi sen hirvittävän näköisen kumihaitarin tilalle.
EX: OG 9-3 t5 -99, NG 9-3 2.0t-03,
OG 9-3 t5 -00 Nykyinen: OG 9-3 Coupe t5 -98
OG 9-3 t5 -00 Nykyinen: OG 9-3 Coupe t5 -98
-
- "Kaasari"
- Viestit: 32
- Liittynyt: Ti Loka 21, 2014 21:31
Re: Nopeat kysymykset
Isäukko päätti luopua uutena hankkimastaan gm900 185hv saabistaan yhdessä vietetyn 450tkm jälkeen. Tarkoituksena oli kuulemma hankkia jotain aikalailla muuta mutta ilmeisesti jokin siinä saabissa viehättää ja tilalle tuli sitten vähemmän jotain muuta. OG 9-3 150hv -02. Miltei kaikki on tuttua. Oleellinen ero on kuitenkin alusta, joka on ysisatkuun verrattuna ihan toista maata. Se kun kolisi ja natisi uudesta saakka ja oli paljon lullamaisempi.
Lisävarusteista kuitenkin uupuu luistonesto ja tulikin mieleeni, onko tuo mahdollista toteuttaa toimivasti softaamalla? Auto on mustalla kasetilla (t7 taitaa olla se oikea nimi?) ja olen ainakin nähnyt, että samalla padalla varustettuja jubilee-varusteltuja on tcs:llä. Onko noissa ohjelman lisäksi sitten jotain muuta eroa?
Sitten tämmöinen seikka: auto oli seissyt jonkin aikaa tallisa käyttämättömänä. Historia vekottimella on todella tarkka. Tulikin mieleeni, että johtuvatkohan seuraavat "viat" seisonnasta:
-suht veltto starttaus
-tyhjäkäynti laskee välillä todella alas (700rpm) ja meinaa näin ollen tukehduttaa kun painaa kaasua
Akku on aika pienitehoinen ja se nyt ensimmäiseksi meneekin vaihtoon. Tietäisi vain jos pitää varautua johonkin.
Tämä nyt ei välttämättä ollut se oikea topicci tämmöiseen ynnäykseen mutten ainakaan huomannut mitään og 9-3 tsättithreadia. Kysytään nyt kuitenkin vielä että onko tuo 185hv vs. 150hv samasta koneesta taiottu eri turbolla vai pelkällä softalla?
Lisävarusteista kuitenkin uupuu luistonesto ja tulikin mieleeni, onko tuo mahdollista toteuttaa toimivasti softaamalla? Auto on mustalla kasetilla (t7 taitaa olla se oikea nimi?) ja olen ainakin nähnyt, että samalla padalla varustettuja jubilee-varusteltuja on tcs:llä. Onko noissa ohjelman lisäksi sitten jotain muuta eroa?
Sitten tämmöinen seikka: auto oli seissyt jonkin aikaa tallisa käyttämättömänä. Historia vekottimella on todella tarkka. Tulikin mieleeni, että johtuvatkohan seuraavat "viat" seisonnasta:
-suht veltto starttaus
-tyhjäkäynti laskee välillä todella alas (700rpm) ja meinaa näin ollen tukehduttaa kun painaa kaasua
Akku on aika pienitehoinen ja se nyt ensimmäiseksi meneekin vaihtoon. Tietäisi vain jos pitää varautua johonkin.
Tämä nyt ei välttämättä ollut se oikea topicci tämmöiseen ynnäykseen mutten ainakaan huomannut mitään og 9-3 tsättithreadia. Kysytään nyt kuitenkin vielä että onko tuo 185hv vs. 150hv samasta koneesta taiottu eri turbolla vai pelkällä softalla?
Re: Nopeat kysymykset
2002 vuoden Jubilee-kolkeissa olen törmännyt autoihin, joissa on ollut TCS vakiovarusteena - yhteinen nimittäjä näillä autoilla on ollut se, että ne ovat kaikki olleet 185hv-tekniikalla. Pelkkä softan päivitys ei silti riitä, sillä TCS-autoissa on (TCS-napin ja johdotuksen lisäksi) myös eri ABS-yksikkö. Kyllähän ABS-yksikkökin on toki vaihdettavissa (ja TCS-nappi johtoineen lisättävissä) - ja Ruotsin forumilla muistan lukeneeni juttua aiheesta, mutta jokainen arvioikoon itse, kuinka kannattava homma on kyseessä.
Laiskan startin osalta kannattaa aloittaa akusta ja tyhjäkäynnin osalta tarkistamalla, että alipaineletkut ovat paikoillaan/ehjät.
Laiskan startin osalta kannattaa aloittaa akusta ja tyhjäkäynnin osalta tarkistamalla, että alipaineletkut ovat paikoillaan/ehjät.
Saabiton Saabisti
-
- "Viggen"
- Viestit: 588
- Liittynyt: Ke Marras 11, 2009 19:20
Re: Nopeat kysymykset
^^tuo startti on aikamoinen virtasyöppö joten huono maakontakti aiheuttaa myös laiskan starttimoottorin toiminnan.
# 6427
Saab 9000 2.0t - 5v my96.
On your feet you feel the beat, it goes straight to your spine
Shake your head, you must be dead if it don't make you fly.
Lemmy 1945-2015.
Saab 9000 2.0t - 5v my96.
On your feet you feel the beat, it goes straight to your spine
Shake your head, you must be dead if it don't make you fly.
Lemmy 1945-2015.
Re: Nopeat kysymykset
Pelkällä softalla, turbo molemmissa sama Garrett GT17, ja noista koneista irtoaa softapäivityksellä parhaimmillaan luokkaa 225 hv.dumbosaabbi kirjoitti:Kysytään nyt kuitenkin vielä että onko tuo 185hv vs. 150hv samasta koneesta taiottu eri turbolla vai pelkällä softalla?
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K