Auto ei ole kovin hyvä kiihtymään eikä oikein ole alavääntöä.
Eli esim. 4-vaihteella ei meinaa jaksaa vetää 50km/h:ssa.
Vai onko kone kuitenkin enemmänkin kierroskone?
ng900 97 tehottomuus 2.3 B
Re: ng900 97 tehottomuus 2.3 B
Eipä sitä kierroskoneeksi voi väittää, oikeastaan mikään saab vakiona ei ole ns. kierroskone. Kyllä jostain kannattaa vikaa hakea. Kannattaa ensin tutkia kaikki alipaine letkut ja toki perushuolto eli suodattimet vaihtaa ilma ja polttoaine.
Paljonko on ajettu? Onko vikakoodeja/toimiiko ce-valo?
Paljonko on ajettu? Onko vikakoodeja/toimiiko ce-valo?
#4752
9-5 Aero -04 19T#7 & Opel Insignia 2,0CDTi
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm
9-5 Aero -04 19T#7 & Opel Insignia 2,0CDTi
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm
Re: ng900 97 tehottomuus 2.3 B
"Eli esim. 4-vaihteella ei meinaa jaksaa vetää 50km/h:ssa. "
Pakarin ohjeet hyvät, dieselit jaksaa vääntää 4-vaihteellakin, oma 2l bensa ei sitten taas kiihdykkään isolla vaihteella, jo 10 vuotta ollut samanlainen
Pakarin ohjeet hyvät, dieselit jaksaa vääntää 4-vaihteellakin, oma 2l bensa ei sitten taas kiihdykkään isolla vaihteella, jo 10 vuotta ollut samanlainen

Re: ng900 97 tehottomuus 2.3 B
B23x koneet E85:lla vääntää jo 1200 kierroksen päältä kun nyt tähän alettiin sekoittamaan eri polttoaineitakin. 2-litraiset heräilee sitten vasta 1500 kiekan jälkeen etanolilla.
Vapareiden vääntökäyrä ei jatka nousemistaan kahden tonnin jälkeen jos vertaa ahdettuihin. Vetävyyden tunne on myös subjektiivinen, riippuu mitä ketjun aloittaja odottaa koneensa suorituskyvyistä.
Vapareiden vääntökäyrä ei jatka nousemistaan kahden tonnin jälkeen jos vertaa ahdettuihin. Vetävyyden tunne on myös subjektiivinen, riippuu mitä ketjun aloittaja odottaa koneensa suorituskyvyistä.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
Re: ng900 97 tehottomuus 2.3 B
vesa67 kirjoitti:B23x koneet E85:lla vääntää jo 1200 kierroksen päältä kun nyt tähän alettiin sekoittamaan eri polttoaineitakin. 2-litraiset heräilee sitten vasta 1500 kiekan jälkeen etanolilla.
Vapareiden vääntökäyrä ei jatka nousemistaan kahden tonnin jälkeen jos vertaa ahdettuihin. Vetävyyden tunne on myös subjektiivinen, riippuu mitä ketjun aloittaja odottaa koneensa suorituskyvyistä.

Saab 9-5 Aero 2000 (Saab 9-5 vector 2003 900 2.0 -89 9000 2.0tA -89 9000 2.3iA -90 9000 2.0t -98 9-3seA 2001 9000 Aero -96 9000 2.0t -97 9000 2.0t -96)
Re: ng900 97 tehottomuus 2.3 B
Noh noh.. Aina kun tänne ilmestyy vaparisaabia käsitteleva vianhakutopic ja oireena on tehottomuus niin alkaa turbovertailut. Myös vapari voi olla vikaantunut ja siitä syystä tehot hukassa. Jokseenkin taitaa nää vaparit olla saabin luotettavimpia ja huolettomimpia koneita....
Kunnossa oleva B234i GM900/OG9-3 korissa on perusliikkumiseen ihan riittävä ja 150hv/210nm liikuttaa tämän kokoista koria mielestäni ihan riittävästi perusajoon.
Uskon ettei tässä ole tarkotus verrata turboautoon vetävyyden tunnetta, vaan ko. auton spekseihin...
Vaparin vääntökäyrä taitaa itseasiassa nousta kierrosten mukaan 2000rpm eteenpäin.. Turbossa ei

Onko itse asiaan mitään uutta?
Kunnossa oleva B234i GM900/OG9-3 korissa on perusliikkumiseen ihan riittävä ja 150hv/210nm liikuttaa tämän kokoista koria mielestäni ihan riittävästi perusajoon.
Uskon ettei tässä ole tarkotus verrata turboautoon vetävyyden tunnetta, vaan ko. auton spekseihin...
Vaparin vääntökäyrä taitaa itseasiassa nousta kierrosten mukaan 2000rpm eteenpäin.. Turbossa ei


Onko itse asiaan mitään uutta?
#4752
9-5 Aero -04 19T#7 & Opel Insignia 2,0CDTi
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm
9-5 Aero -04 19T#7 & Opel Insignia 2,0CDTi
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2026
- Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
- Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
- Viesti:
Re: ng900 97 tehottomuus 2.3 B
Ei niPakari kirjoitti:Jokseenkin taitaa nää vaparit olla saabin luotettavimpia ja huolettomimpia koneita.... [/size]
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ