moottorin ohjauksesta ng900/9-3 vapari

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
ari_viitanen
"Hölösuu"
Viestit: 1531
Liittynyt: La Elo 30, 2003 21:56
Paikkakunta: Lempäälä

moottorin ohjauksesta ng900/9-3 vapari

Viesti Kirjoittaja ari_viitanen »

mitäs noissa on käytetty motori ohjauksessa?
onko kukaan perehtynyt noiden lastutukseen
epäilen kyllä että ei ole kiinnostusta mutta kerro jos
olet tutkinut asiaa.
Ari 1622
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4621
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: moottorin ohjauksesta ng900/9-3 vapari

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

motronic niissä on ja samanlaista softaajien ryntäystä on turha odottaa kuin trioniceille. Lisäksi veikkaan että vaparien virittäminen tuntuvasti tehokkaammaksi vaatii aivan eri määrän rautapäivityksiä kuin turbojen kanssa puuhastellessa.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
ari_viitanen
"Hölösuu"
Viestit: 1531
Liittynyt: La Elo 30, 2003 21:56
Paikkakunta: Lempäälä

Re: moottorin ohjauksesta ng900/9-3 vapari

Viesti Kirjoittaja ari_viitanen »

vesa67 kirjoitti:motronic niissä on ja samanlaista softaajien ryntäystä on turha odottaa kuin trioniceille. Lisäksi veikkaan että vaparien virittäminen tuntuvasti tehokkaammaksi vaatii aivan eri määrän rautapäivityksiä kuin turbojen kanssa puuhastellessa.
Juu niin vaatiikin osien vaihtamista enempi kuin turboissa
mielenkiinnon vuoksi kysyin en tekemässä mitään vapariviritystä.
Ari 1622
Pakari
"Saabisti"
Viestit: 5815
Liittynyt: La Syys 25, 2010 20:23
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Re: moottorin ohjauksesta ng900/9-3 vapari

Viesti Kirjoittaja Pakari »

Noiden vapareiden kanssa tehonlisäys lastulla on luokkaa 6-15hv riippuen vähän moottorista mm. kaikesta. Aikanaan tuohon allekirjoituksessa mainittuun 1.8 litraiseen escorttiin lastun ostin ja tehon lisäys mitattuna oli 11hv. Toki siihen oli vähän muutakin askarreltu samalla ja lopullinen teho/vääntöero vakioon(115/160) oli sitten +34hv/27nm eli 149hv/187nm mitattiin.
#4752
9-5 Aero -04 19T#7 & Opel Insignia 2,0CDTi
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm
Vastaa Viestiin