Auto jäi eilen Itiksen Prisman parkkihalliin. Tultiin perheen kanssa kaupasta ja ei sitten päästykään autoon sisälle. Punainen ledi siellä vilkuttaa normaalisti, mutta ovet eivät aukea. Avaimella toki, mutta sitten varashälytin rupeaa huutamaan. Sen huudon jälkeen varashälytintä ei saa deaktivoitua kuitenkaan. Eikä autoa saa käyntiin, koska, en saa sitä samperin varashälytintä deaktivoitua.
Ajoitus oli mahtava, koska kauppa meni 20 minuutin päästä kiinni. Kamat kantoon ja julkisilla kotiin. Onneksi vauvalla oli kunnon kuteet päällä.
Sieltä Infosta sanottiin, kun heille kerroin, että yksi myrkynvihreä Saab jää teille yöksi, että se pitäisi tänään saada sieltä ulos.
Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä, kun klo 12 tänään sinne menen työkalujen kanssa. Nappaan akun irti joksikin aikaa ja yritän sitten uudestaan. Tai mitäs, jos olisikin yön aikana ottanut opikseen ja toimisi heti kun menen sinne.
Tässä on vain ollut samanlainen tilanne noin puolivuotta sitten edessä jo. Silloin ei auttanut mikään muu, kuin akun irrottaminen. Toki, se kuinka kauan pidin akkua irti, ei nyt hirveästi naurata. Olikohan noin kuukausi ja sitten kun autoa piti viedä huoltoon, niin kaikki toimikin kuin unelma, kun piruuttani laitoin akun takaisin kiinni ja kokeilin.
Aluksi yritin ottaa akkua irti hetkeksi, vaihdoin uudet patterit kaukolukitusläpyskään, testailin avainta eri asennoissa virtalukossa, tarkistin sulakkeet jne...
Lopulta ei auttanut mikään ja totesin että antaa olla, koska sillä hetkellä autoa ei huoltoon voinut viedä. Saabin merkkihuollot eivät ole hirveän halpoja ja muut korjaamot eivät autoa halunneet, koska sanoivat että Saabin tehtaalla laitettu varashälytin, niin he eivät halua sattua. Kehottivat merkkihuoltoon.
Täälläkin näitä on ruodittu joskus ja joillakin oli lähtenyt toimimaan itsellään, kun akku oli pidemmän aikaa irti ja jotkut olivat itse vaihtaneet varashälyttimen.
Hinauspalvelut varmaan ottavat kivasti rahaa, jos näin Sunnuntaina se pitää sieltä hinata pois.. Mielenkiintoista, että eivät sivuillaan kerro hintoja palveluilleen. Olisiko kenelläkään tietoa, mitä tulee maksamaan tämmöinen hinaus ? Matkaahan ei tule kuin joku 5 kilometriä, Itiksestä Länsiauton pihaan..
Summa summarum: vituttaa
Jos sitä joisi myöhäiset aamukahvit, ottaisi jakarit kantoon ja lähtisi tarpomaan kohti Idän ihmettä.
Varashälytintä ei saa pois päältä..taas. Saab 900 -97
Varashälytintä ei saa pois päältä..taas. Saab 900 -97
Nykyinen suhde: Autoton.
Ex: Saab 900 SE 2.0 -97 <- Opel Vectra 1.6 -96 <- Toyota Corolla 1.3 -93 <- Toyota Carina II 1.6 -88 <- Ford Escort 1.6 -84
Ex: Saab 900 SE 2.0 -97 <- Opel Vectra 1.6 -96 <- Toyota Corolla 1.3 -93 <- Toyota Carina II 1.6 -88 <- Ford Escort 1.6 -84
Re: Varashälytintä ei saa pois päältä..taas. Saab 900 -97
Jos on useampi kapula, ota varuiksi kaikki mukaan. Vikahan voi olla myös kapulassa.joshuyo kirjoitti:Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä, kun klo 12 tänään sinne menen työkalujen kanssa. Nappaan akun irti joksikin aikaa ja yritän sitten uudestaan. Tai mitäs, jos olisikin yön aikana ottanut opikseen ja toimisi heti kun menen sinne.
Ei ne voi, koska niillä ei ole kiinteätä hinnastoa. Kun soitat hinuria ja kysyt hintaa, niin todennäköisesti kysyvät että maksatko itse vai maksaako vakuutusyhtiö...joshuyo kirjoitti: Hinauspalvelut varmaan ottavat kivasti rahaa, jos näin Sunnuntaina se pitää sieltä hinata pois.. Mielenkiintoista, että eivät sivuillaan kerro hintoja palveluilleen. Olisiko kenelläkään tietoa, mitä tulee maksamaan tämmöinen hinaus ? Matkaahan ei tule kuin joku 5 kilometriä, Itiksestä Länsiauton pihaan..
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Varashälytintä ei saa pois päältä..taas. Saab 900 -97
maksaa sitten merkkiliikkeessä korjaaminen arviolta 10x auton hinnan
soitteles vaikka mulle niin keskustellaan asiasta
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
soitteles vaikka mulle niin keskustellaan asiasta
# 4490
tech 2 ohjelmoinnit ja vikakoodien luvut kaikkiin automerkkeihin p.044-2100131
tech 2 ohjelmoinnit ja vikakoodien luvut kaikkiin automerkkeihin p.044-2100131
Re: Varashälytintä ei saa pois päältä..taas. Saab 900 -97
Toinen kapula ei ole ikinä toiminut, joten yhden varassa menty.aero kirjoitti: Jos on useampi kapula, ota varuiksi kaikki mukaan. Vikahan voi olla myös kapulassa.
OK, käy täysin järkeen, nyt kun sen sanoit.aero kirjoitti: Ei ne voi, koska niillä ei ole kiinteätä hinnastoa. Kun soitat hinuria ja kysyt hintaa, niin todennäköisesti kysyvät että maksatko itse vai maksaako vakuutusyhtiö...
Helsingin Hinausapu Oy:stä kysyin tuota ja 250€ Sunnuntaisin olisi maksanut tuollainen 5km matka. En sitten toki kysynyt, oliko tuolla kilometrimäärällä mitään väliä. Sanoi tämä hinausfirman tyyppikin, että on aika suolainen hinta aina Sunnuntaisin, joten parempi jos arkipäivälle saisin sumplittua hinauksen. Se olisi maksanut sitten ~120€
Sain kuitenkin nakitettua tutun pakukuskin hinailemaan sen huomenissa pois sieltä. Joten se puoli nyt kunnossa. Prismakin hyväksyi auton säilytyksen huomiseen asti.
Katotaan tuota nyt vaikka myöhemmin. On vielä hieman kysymysmerkkinä tuo Saabin kohtalo.jusa_71 kirjoitti: maksaa sitten merkkiliikkeessä korjaaminen arviolta 10x auton hinnan![]()
soitteles vaikka mulle niin keskustellaan asiasta
Kiitokset vastauksista kummallekin.
Nykyinen suhde: Autoton.
Ex: Saab 900 SE 2.0 -97 <- Opel Vectra 1.6 -96 <- Toyota Corolla 1.3 -93 <- Toyota Carina II 1.6 -88 <- Ford Escort 1.6 -84
Ex: Saab 900 SE 2.0 -97 <- Opel Vectra 1.6 -96 <- Toyota Corolla 1.3 -93 <- Toyota Carina II 1.6 -88 <- Ford Escort 1.6 -84
Re: Varashälytintä ei saa pois päältä..taas. Saab 900 -97
Aika hasardia koska jos ainoa toimiva kapula hajoaa niin tiedossa on boksin vaihtoa jne. AINA pitää olla vähintään 2 toimivaa kakea tai avainta noissa uudemmissa joissa siru.joshuyo kirjoitti:Toinen kapula ei ole ikinä toiminut, joten yhden varassa menty.aero kirjoitti: Jos on useampi kapula, ota varuiksi kaikki mukaan. Vikahan voi olla myös kapulassa.
9-3 -99 T5 E85
99 -70 Museokilvissä
900 CD -84, 900 GL -88
Chevrolet Transport -99
99 -70 Museokilvissä
900 CD -84, 900 GL -88
Chevrolet Transport -99
Re: Varashälytintä ei saa pois päältä..taas. Saab 900 -97
Itsellä kun oli vielä saman ikäinen ja ilmeisesti värinenkin satku, avaimet kävivät kaukosäätimen kanssa pesukoneessa. Tämän jälkeen kun kake ei toiminut ja manuaalisesti avasi ovet, hälytin alkoi aina huutamaan ja käynnistyksen esto meni päälle.
ongelma ratkesi jättämällä kaukosäädin kotio ja ajeli pelkällä avaimella. Lopulta myös kaukosäätimen pariston irroitus ajoi saman asia.
ongelma ratkesi jättämällä kaukosäädin kotio ja ajeli pelkällä avaimella. Lopulta myös kaukosäätimen pariston irroitus ajoi saman asia.
Saab 9-5 2.3t 2001 E85
VW Golf 1.6 Fsi 2005
#6388
VW Golf 1.6 Fsi 2005
#6388