Nopeat kysymykset

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
like_a_glove
"Hirsch"
Viestit: 944
Liittynyt: Pe Huhti 28, 2006 01:07
Paikkakunta: Vantaa

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja like_a_glove »

turku900 kirjoitti:Onko ng900t öljy jäähdytintä? omassa vaan silmukka etupuskuriin, näyttää niin kotitekoselta niin epäily heräs
on.


http://www.thesaabsite.com/catimages/Sa ... 1351714560
900 2.3T -95 RE85, BMW 335da -07
NF Metals ,Tech Line kitka- ja lämmönhallinta pinnoiteet. esim.pakosarjat, männät, palotilat, laakerit jne.
MrMufler
"Kaasari"
Viestit: 14
Liittynyt: To Loka 16, 2014 07:35
Paikkakunta: Varkaus

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja MrMufler »

Oon asentamassa ev14 670cc suuttimia, tartteeko suutintukin kiinnitykselle tehdä jotain? T7 moottori kyseessä.
Ng 9-3 1.9TiD käyttis, Honda cbr blackbird
Ex: Og93 x2, 9000
Hook
"Hölösuu"
Viestit: 2221
Liittynyt: Ti Kesä 08, 2004 21:25
Paikkakunta: Helsinki/Tuusula/Somero

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja Hook »

taivuta tukin 2x5mm lipareet taakse 90>180 asteeseen. Muutoin ei pääse klipsi suuttimineen kääntymään 45 astetta. Suuttimet eivät mahdu olemaan suorassa liitinadapterin kanssa.
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
erkkiv11
"Tuplakaasari"
Viestit: 62
Liittynyt: La Kesä 28, 2014 18:55
Paikkakunta: Sastamala

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja erkkiv11 »

moro
on alkanut noi kojelaudan nappien ja mittariston taustavalot vilkkumaan ja vika on paikallisettu himmentimeen. pystyykö himmentimen "ohittamaan" jotenkin? itse en himmenin toimintoa tarvi tärkeintä on että valot vaan palaa.

ja kyseessa ng 900nen
saabeja jo toisessa polvessa

- 9-3 1.9tids sportcombi aut -10
-900 2.0i 3d Coupe -92
- Lada 1200s -88,1500s -90
Muutakin sekalaista kalustoo.. 😂
#7189
anv
"Hölösuu"
Viestit: 2169
Liittynyt: Ti Huhti 04, 2006 09:45
Paikkakunta: Oulu

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja anv »

En sen tarkemmin juuri tuota himmeliä tunne, mutta yleensähän ne ovat vain säätövastuksia. Eli, eikun oikosulkuun vaan.
Antti
#8459
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -22
ex-Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S
himppu
Matalapaineturbo
Viestit: 182
Liittynyt: La Syys 09, 2006 18:54
Paikkakunta: Kuopio

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja himppu »

Käytin tuossa päästötestissä ja HC arvo oli miinuksella tyhjä- että korotetulla käyntinopeudella (-2 ja -1).

Mistä tuo negatiivinen HC-lukema voi johtua?
auto: og9-3 T5, T7 mankkuvenamodi asennettu. Tankissa 95:sta.
topperharley
"Viggen"
Viestit: 588
Liittynyt: Ke Marras 11, 2009 19:20

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja topperharley »

Onko kokemuksia ng900 stage3 ja vakio kytkin?
# 6427
Saab 9000 2.0t - 5v my96.

On your feet you feel the beat, it goes straight to your spine
Shake your head, you must be dead if it don't make you fly.

Lemmy 1945-2015.
saabi90
"Aero"
Viestit: 346
Liittynyt: Ke Tammi 12, 2011 19:21
Paikkakunta: Tampere

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja saabi90 »

topperharley kirjoitti:Onko kokemuksia ng900 stage3 ja vakio kytkin?
On, ei ollut onglemia.
Hook
"Hölösuu"
Viestit: 2221
Liittynyt: Ti Kesä 08, 2004 21:25
Paikkakunta: Helsinki/Tuusula/Somero

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja Hook »

Saattaapi luistella kylmällä kelillä oman kokemuksen pohjalta, vaikka kytkin ei olisikaan vielä loppu.
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
Avatar
ValPe
"Turbo"
Viestit: 228
Liittynyt: Ti Loka 16, 2012 11:02
Paikkakunta: Nurmes / Mikkeli

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja ValPe »

erkkiv11 kirjoitti:moro
on alkanut noi kojelaudan nappien ja mittariston taustavalot vilkkumaan ja vika on paikallisettu himmentimeen. pystyykö himmentimen "ohittamaan" jotenkin? itse en himmenin toimintoa tarvi tärkeintä on että valot vaan palaa.

ja kyseessa ng 900nen
Luultavasti himmentimen saa toimimaan purkamalla ja puhdistamalla liitinpinnoilta moskaiset vaseliinit pois. Yhden himmentimen purin samojen oireiden takia, puhdistin sen ja toimii kuin uusi.
Saab 9³ SC 1.9TiDS A -08 | Saab 9⁵ 4D 2.0t -99
Ex - Saab 9⁵ 2.3tA -08 | Saab 9³ 2.3t SE -00 | Saab 9³ 2.2TiD SE -o1 | #6173
Pezqu
"Kaasari"
Viestit: 10
Liittynyt: Su Heinä 27, 2014 20:43
Paikkakunta: Tampere

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja Pezqu »

Seuraa pitkä tarina (vm. 98 9-3 2.0i 185tkm)

Tyhjäkäynti ei ole kovin tasaista, heilahtelee 800-1200 kierroksen välillä. Kylmällä kun käynnistää niin ei ongelmia (heilahteluja lukuun ottamatta).

Jos on näyttänyt lohkolämmitintä tai kone on puoli lämmin, käynnistyksessä kone meinaa sammua ellei näytä vähän kaasua (~1500rpm) starttauksen jälkeen kytkintä vapauttaessa. Saattaa meinaan käydä ilman tätä niin, että kierrokset laskee 500, pari kertaa röpöttää, ennen kuin auto nostaa kierrokset 1500, jonka jälkeen palataan tuolle rauhattomalle välille 800-1200.

Aikaisemmin on tullut ilmamassamittaria puhdistettua, ei vaikutusta. Nyt ajattelin puhdistaa tuon joutokäynninsäätöventtiilin & kaasuttimen (näillä ohjeilla: http://pages.infinit.net/mlbriand/saab/iac/page3.html) ja samalla vaihtaa nuo kaksi o-rengasta (onko osat 4229522 ja 4229530 oikeat?).

Kun kone on lämmin ja lämpömittari näyttää puoliväliä, kone käy kyllä ihan mukavasti, mitä nyt pieniä ~50rpm heilahteluja tulee hetkeksi 5 sekunnin välein (kuulee käyntiäänestä). Jos on paljon sähkökuormaa (radio, ajovalot, penkinlämmitin, puhallin, takalasinlämmitin, jarruvalot) niin kierrokset laskee ehkä 750rpm. Eikös motronic pitäisi kuitenkin laturin vastuksesta ja sähkökuormasta riippumatta pitää kierrokset koko ajan tyhjäkäynnillä tietyssä nopeudessa?

Vaikkei nyt välttämättä asiaan liitykään, niin kävin päästöt katsomassa katsastusta varten. Arvot näyttävät ihan hyviltä, mutta jotta joutokäynnin sai sallitulle alueelle niin vähän piti kaasua näpäyttää ja pistää sähkökuormaa päälle.

Niin ja sitten itse kysymys :D Mitä muuta tuolle tyhjäkäynnille kannattaisi tehdä? Onko se vaarallista? :D Luontoa ja ainetta tietysti kuluu kun se on turhan korkea mutta se nyt ei ole maailman suurin murhe kun kaupunkiajoa tulee aika vähän.

Kuva
9-3 2.0i -98
RiikkaK
"Hirsch"
Viestit: 948
Liittynyt: Su Elo 11, 2013 08:47
Paikkakunta: Joroinen

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja RiikkaK »

No niin, ehdotuksia kehiin!

Etupäässä vasen puoli elää taas omaa elämäänsä, ratti vinossa jne. :? Mittää ylimääräsiä ääniä ei etupäästä kuulu.
Vaihettuna on tukivarret, koiranluut ja iskarit. Kuskin puolella raidetangonpää. Kulmat on käyty säädättämässä keväällä.

Alku viikosta saan nosturin päälle, mitäs siellä pitäs kokeilla/tsekata?
Nro 6180
9-3 1999 2.0/R.I.P. 900 1983 2.0/9-3 1999 2.0T
erkkiv11
"Tuplakaasari"
Viestit: 62
Liittynyt: La Kesä 28, 2014 18:55
Paikkakunta: Sastamala

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja erkkiv11 »

kiitos vinkeistä himmentimeen. putsailin ja tinailin koko hoidon uusiksi ja ainakaan lyhyellä koeajolla vikaa ei ilmennyt.

sitten asiasta seuraavaan: miten ng900 irtoaa öljyn jäähdyttimen letkut suodattimen jalasta?
koitin kiintoavamella oisko 22mm ja sain toisen auki mutta toiseen ei avain sovi mitenkäänpäin.
pitääkö irroittaa suodattimen jalka vai ilmastoinnin kompura vai jotain muuta että sinne pääsee?
saabeja jo toisessa polvessa

- 9-3 1.9tids sportcombi aut -10
-900 2.0i 3d Coupe -92
- Lada 1200s -88,1500s -90
Muutakin sekalaista kalustoo.. 😂
#7189
Patepe
"Kaasari"
Viestit: 10
Liittynyt: Ma Elo 04, 2014 07:11
Paikkakunta: Lahti

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja Patepe »

Cat back kysymys
Pitäis tuohon V6:seen takapönttöä uusia ja aika pahasti suhisee myös takapöntön edeltävän pätkän liitoksesta eli luultavasti sekin pätkä olisi valmis vaihtoon.

Mites tuollainen turbon Maptun cat‑back istuisi kutoseen
http://www.maptunparts.fi/pakoputkistot ... -1998.html

Ainakin Bosalin kataloogin mukaan toka vika putken pätkä (281-831) olisi kaikissa NG versioissa sama
http://tinyurl.com/nj7rudf (linkki bosalin kataloogiin)


eli kysymys olisi:
Korvaako toi Maptunin setti just noi kaksi viimeistä pätkää pakoputkesta?
900ng 2d v6 man -96
Rahikainen
"Tuplakaasari"
Viestit: 58
Liittynyt: To Maalis 14, 2013 19:33
Paikkakunta: Vantaa

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja Rahikainen »

RiikkaK kirjoitti:No niin, ehdotuksia kehiin!

Etupäässä vasen puoli elää taas omaa elämäänsä, ratti vinossa jne. :? Mittää ylimääräsiä ääniä ei etupäästä kuulu.
Vaihettuna on tukivarret, koiranluut ja iskarit. Kuskin puolella raidetangonpää. Kulmat on käyty säädättämässä keväällä.

Alku viikosta saan nosturin päälle, mitäs siellä pitäs kokeilla/tsekata?
Onko aurauskulmat säädetty raidetangonpään vaihdon jälkeen?
Vastaa Viestiin