Kylmä kone sammuu kaasusta?

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
solar4
"Kaasari"
Viestit: 33
Liittynyt: Ti Huhti 22, 2014 18:46

Re: Kylmä kone sammuu kaasusta?

Viesti Kirjoittaja solar4 »

Nonih, nyt kun sai paremman testerin lainaan niin tietty on plussakelit ulkona että jäähtymisessä kestää useampia tunteja. Tossa Autocomissa (melkein aito) näyttää olevan joku black box -loggaustoiminto, pitää ihmetellä miten sen saa toimimaan josko töistä lähtiessä tms saisi logia aikaiseksi ilman läppäriä.

Täytyy sanoa että ollakseen korjaamotason laite, vaikuttaa softa kömpelöltä käyttää. Koitin oikein ettimällä ettiä mistä löytyy vikakoodin freeze frame -tieto, mutta jäi löytämättä. Mutta joo, pitää pyöritellä softaa lisää ja vertailla anturiarvoja WISsin tarjoamiin.
NG900T
"Saabisti"
Viestit: 2235
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 21:09
Paikkakunta: Vantaa

Re: Kylmä kone sammuu kaasusta?

Viesti Kirjoittaja NG900T »

Ei ihan just osu tähän, mutta omassa T5 kulkuneuvossa käyntihäiriöt johtui risasta 630 Dekasta. Kaksi eri kertaa, tais olla pari vuotta oli väliä niin meni toinen. Molemmat suuttimet oli samasta 4kpl mätsätystä setistä.
Vika vaikutti sellaiselta kuin vastaavissa vois ajatella; imuvuotoo, anturivika,tulpat,lambda,kasetti yms tarkistettavat perusjutut tämmösissä. Selkeimmin vika tuntui tyhjäkäynnnissä mikä alkoi epäsäännöllisesti potkia käynnistyksen jälkeen hieman lämmettyä heti kun menee lambdalle / closed looppiin. Nypytystä jne... Sillon ei muuta enää keksinyt ja ilman mitään diagnostiikkavempeleiden vihjeitä yks kerrallaan suuttimen testaus varmasti toimivalla mistä syylliset sitten löytyivät.
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
#1429
009baas
"Viggen"
Viestit: 551
Liittynyt: Ke Marras 12, 2008 12:28
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kylmä kone sammuu kaasusta?

Viesti Kirjoittaja 009baas »

Lieneekö vika selvinnyt?
Saab 9-5 Aero 2000 (Saab 9-5 vector 2003 900 2.0 -89 9000 2.0tA -89 9000 2.3iA -90 9000 2.0t -98 9-3seA 2001 9000 Aero -96 9000 2.0t -97 9000 2.0t -96)
solar4
"Kaasari"
Viestit: 33
Liittynyt: Ti Huhti 22, 2014 18:46

Re: Kylmä kone sammuu kaasusta?

Viesti Kirjoittaja solar4 »

Hops, jäänyt vastaamatta näköjään.. Testeri itsessään ei paljastanut juur mitään, koska en saanut enää tuota pahinta vikaa toistettua. Kaiken ihmettelyn jälkeen oon tullut siihen todennäköisimpään tulokseen että kolmossylinterin deka on masentunut. Pitäis irrottaa kaikki suuttimet ja mitata tuotot, varsinkin kylmänä. En oo lähtenyt tekemään vielä mitään koska perse ei kestä vaihtaa Boschin suuttimia tilalle. Dekoista oon kuullut niin paljon huonoa että ne saa jäädä jos suuttimia vaihdetaan. Ennemmin sitten vaikka käytetyt vakiot vaikka teho kärsisikin.

Toinen mikä tuntuu vaikuttavan yllättävän paljon on akun varaustila. En oo ainakaan huomannu että tyhjäkäynniltä kaasuun viiveellä vastaamista olis esiintyny pitkään aikaan enää, mutta tällä viikolla lämpimästä autosta akku pääsi niin tyhjäksi että tarvittiin apuvirtaa käynnistykseen. Samantien teki tuota uudestaan. Akku yön Ctekissä kiinni, eikä taas tuota esiintyny - ja startti pyöritti paljon iloisemmin pitkään aikaan.

Ilmeisesti oon koko talven ajellu viittä vaille tyhjällä akulla, eikä sikäli ihme kun harvoin tulee ajettua yli 10km kerralla ja penkinlämppärit yms yleensä päällä. Pitää pistää pariksi yöksi tuo lataukseen ja kattoa vaikuttaako. Toki voi olla laturi tai jännitteensäädin menossa myös, mutta vielä toistaiseksi pistäisin ton kyllä pätkäajon piikkiin. Akku oli akkukaupan testerin mukaan kohtalaisessa kunnossa (eli virta tai jännite ei romahtanut rasituksessa erikoisemmin), joten se ei ole vielä ihan kypsä.
Vastaa Viestiin