saabin apurungon 6 piste tuki.
saabin apurungon 6 piste tuki.
Minulta on kysytty valmistukseen apurungon 6 piste tukea, joten kysyisin. Olisiko sellaisille sopuhintaan kysyntää ja mahtaako joltakulta liietä sellainen malliksi lainaan..korvausta vastaan jotta olisi helpompi suunnitella, mitoittaa, tehdä jigiä ja hinnoitella tuote siinä samalla ku näkee livenä, että mitä materiaaleja menee ja kuinka paljon sekä työvaiheet.
tehdään kaikille kaikkea. outotalli@gmail.com tai soita ja kysy 040-5777903 www.outotalli.fi
Re: saabin apurungon 6 piste tuki.
Hinnan ja tuotteen ollessa kohdallaan olen kiinnostunut tilaamaan. Mallina olisi hyvä käyttää esim. genuinesaabin tukea jos sellaisen vain malliksi sattuu saamaan. http://www.genuinesaab.com/catalog/prod ... ucts_id=35
ex 9³ Viggen MY99
ex 9³ Aero MY02
ex 9³ ss Aero MY05
ex 9³ Aero MY02
ex 9³ ss Aero MY05
Re: saabin apurungon 6 piste tuki.
Ebaysta löytyy kanssa malleja: http://www.ebay.co.uk/itm/171656609823
ex - 9-3 Aero Coupe 2.3 -01
ex - 9-3 Stage Holset 2.3 +500hp -00
ex - 9000 2.3 19T -97
ex - 9-5 Aero Wagon -00
ex - 9-3 Stage Holset 2.3 +500hp -00
ex - 9000 2.3 19T -97
ex - 9-5 Aero Wagon -00
Re: saabin apurungon 6 piste tuki.
Kiinnostunut!
Leon Cupra -08. Ex Audi A6 -05. Ex 9-3 Aero -00 e85. Ex 9-5 -98 2.3t.
Re: saabin apurungon 6 piste tuki.
Tällä kanssa yksi kiinnostunut!
Re: saabin apurungon 6 piste tuki.
Voisin yhden ottaa myös ja mallausautoja löytyy useampiakin.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Re: saabin apurungon 6 piste tuki.
Sinänsä tuki kiinnostaa allekirjoittanuttakin, mutta minusta tuo malli on ihan ihmeellinen.
Huonosti on mekaniikasta tai lujuusopista meikäläisellä mitään taustaa, mutta jotenkin näyttää että tuossa kuusisakaraisessa tuessa nuo viistot putket ovat lähinnä koristeita. Tietääkseni putkirakenne kantaa vain pituussuunnassaan, poikittainen vääntölujuus on kohtalaisen olematon. Jos tässä tapauksessa nyt ristikkäiset kulmat alkavat toistensa suhteen liikkua joko kauemmas tai lähemmäs toisiaan, alkaa risteyskohta kiertyä keskipisteensä ympäri.
En ole tuollaista tukea asennettua paikan päällä nähnyt, joten en tiedä että onko jokin syy rakentaa se noin, eli ristikkäisten kulmien putket eivät ole yhtenäisiä. Jos ne olisivat, olisi niiden jäykistävä vaikutus huomattavasti suurempi. Tietenkin poikittainen putki on yhtä puuta, mutta nuo kulmaputket tulisi hitsata poikkiputkeen niin että linja on yhtenäinen jolloin putken suuntainen voima ei lähde kiertämään rakennetta.
Joku asiaa ja ennenkaikkea teräsrakenteita paremmin tunteva voisi asiaa valaista, että puhunko ihan omiani, ja onko auton alla jotain ns. tiellä etteikö rakennetta voisi muuttaa esittämääni suuntaan.
Taliaferrolla (aka. genuinesaab) on myös takarungon staagi, tällainen http://www.genuinesaab.com/catalog/prod ... cts_id=644
Onko kellään kokemuksia moisesta? Toki normi käyttöautoon tuo sopii aika huonosti jos on yhtään tarvetta kaadella penkkejä tms...
-Ville
Huonosti on mekaniikasta tai lujuusopista meikäläisellä mitään taustaa, mutta jotenkin näyttää että tuossa kuusisakaraisessa tuessa nuo viistot putket ovat lähinnä koristeita. Tietääkseni putkirakenne kantaa vain pituussuunnassaan, poikittainen vääntölujuus on kohtalaisen olematon. Jos tässä tapauksessa nyt ristikkäiset kulmat alkavat toistensa suhteen liikkua joko kauemmas tai lähemmäs toisiaan, alkaa risteyskohta kiertyä keskipisteensä ympäri.
En ole tuollaista tukea asennettua paikan päällä nähnyt, joten en tiedä että onko jokin syy rakentaa se noin, eli ristikkäisten kulmien putket eivät ole yhtenäisiä. Jos ne olisivat, olisi niiden jäykistävä vaikutus huomattavasti suurempi. Tietenkin poikittainen putki on yhtä puuta, mutta nuo kulmaputket tulisi hitsata poikkiputkeen niin että linja on yhtenäinen jolloin putken suuntainen voima ei lähde kiertämään rakennetta.
Joku asiaa ja ennenkaikkea teräsrakenteita paremmin tunteva voisi asiaa valaista, että puhunko ihan omiani, ja onko auton alla jotain ns. tiellä etteikö rakennetta voisi muuttaa esittämääni suuntaan.
Taliaferrolla (aka. genuinesaab) on myös takarungon staagi, tällainen http://www.genuinesaab.com/catalog/prod ... cts_id=644
Onko kellään kokemuksia moisesta? Toki normi käyttöautoon tuo sopii aika huonosti jos on yhtään tarvetta kaadella penkkejä tms...
-Ville
Re: saabin apurungon 6 piste tuki.
Kiinnostusta olisi myös täällä tuelle.
Riippuen hinnasta.
Make
Riippuen hinnasta.
Make
Saab 93 S, vm. 2000, stage3, t5 moottori t7 mv
Re: saabin apurungon 6 piste tuki.
Kiinnostusta löytyy!
Saab 9³ SC 1.9TiDS A -08 | Saab 9⁵ 4D 2.0t -99
Ex - Saab 9⁵ 2.3tA -08 | Saab 9³ 2.3t SE -00 | Saab 9³ 2.2TiD SE -o1 | #6173
Ex - Saab 9⁵ 2.3tA -08 | Saab 9³ 2.3t SE -00 | Saab 9³ 2.2TiD SE -o1 | #6173
Re: saabin apurungon 6 piste tuki.
Baas 009 kirjoitti:Sinänsä tuki kiinnostaa allekirjoittanuttakin, mutta minusta tuo malli on ihan ihmeellinen.
Huonosti on mekaniikasta tai lujuusopista meikäläisellä mitään taustaa, mutta jotenkin näyttää että tuossa kuusisakaraisessa tuessa nuo viistot putket ovat lähinnä koristeita. Tietääkseni putkirakenne kantaa vain pituussuunnassaan, poikittainen vääntölujuus on kohtalaisen olematon. Jos tässä tapauksessa nyt ristikkäiset kulmat alkavat toistensa suhteen liikkua joko kauemmas tai lähemmäs toisiaan, alkaa risteyskohta kiertyä keskipisteensä ympäri.
En ole tuollaista tukea asennettua paikan päällä nähnyt, joten en tiedä että onko jokin syy rakentaa se noin, eli ristikkäisten kulmien putket eivät ole yhtenäisiä. Jos ne olisivat, olisi niiden jäykistävä vaikutus huomattavasti suurempi. Tietenkin poikittainen putki on yhtä puuta, mutta nuo kulmaputket tulisi hitsata poikkiputkeen niin että linja on yhtenäinen jolloin putken suuntainen voima ei lähde kiertämään rakennetta.
Joku asiaa ja ennenkaikkea teräsrakenteita paremmin tunteva voisi asiaa valaista, että puhunko ihan omiani, ja onko auton alla jotain ns. tiellä etteikö rakennetta voisi muuttaa esittämääni suuntaan.
Taliaferrolla (aka. genuinesaab) on myös takarungon staagi, tällainen http://www.genuinesaab.com/catalog/prod ... cts_id=644
Onko kellään kokemuksia moisesta? Toki normi käyttöautoon tuo sopii aika huonosti jos on yhtään tarvetta kaadella penkkejä tms...
-Ville
Tuohan on lisätuki apurungolle, eli ajattele tuo ja apurunko yhdessä, silloin jokaiseen nurkkaan tulee kaksi tukea ja rakenne koostuu kolmioista, eikä yksikään kulma siirry ilman että jonkin varren pituus muuttuu, ainakin mun järki sanoo niin.
#5417 OG9-5Aero_03 OG9-3_02
Re: saabin apurungon 6 piste tuki.
Mulla on ollut viime kesästä saakka omassa kolkissa apurungossa 4-pistetuki kiinni. Taitanee olla speedpartsin malli tjsp. Mutta kyllähän sekin jo jäykistää keulaa kiitettävästi+muukin osa alustasta tehty. Nyt talvella varsinkin huomaa et ei tarvii olla kovinkaan iso lumi&jääkasa ni johan ottaa kiinni "hämähäkkiin",kun sen ja maan välissä oleva maavara ei oo montaakaan senttiä. (Tosta mun autosta pääsi jopa 1 valokuva saabisti lehteen,johon Stylingtuning teki jutun alustan tuennasta.)
2008 SS 1.8t Biopower.
Re: saabin apurungon 6 piste tuki.
Sehän olisi isoa plussaa jos tuesta saisi tehtyä mahdollisimman vähän maavaraa syövän mallin, ei kuitenkaan toimivuuden kustannuksella.
ex 9³ Viggen MY99
ex 9³ Aero MY02
ex 9³ ss Aero MY05
ex 9³ Aero MY02
ex 9³ ss Aero MY05
Re: saabin apurungon 6 piste tuki.
Siis onko joku todennut, että tommosesta kuus-piste-rimpulasta on oikeasti jotain havaittavaa hyötyä?
jeeeeeee!