b204l viritys
b204l viritys
Eli kyseinen kone tulossa b mallin asconaan. Tarkotuksena olis rempata kone ja sitten piristää konetta. Tehotavoite on siinä 400-450hv.
Joo olen tietoinen että kyseisen koneen virittämisestä löytyy muitakin topiceja mutta lähes kaikissa yli puolet paskanjauhantaa jota ei jaksa lueskella.
Milläs osilla sitä kannatas lähteä virittämään jotta päästäis tonne 400+hv.
Putkisto ja downpipe 3"?
Ahtimeksi varmaan holset hx35 super vai hx40 super?
Välijäähy kokoa 600x300x76?
3bar mappi
Mikä kytkin?suuttimet?bensapumppu?
Koneeseen vaihan laakerit(onko järkevää ostaa noita race laakereita jotka maksavat maptunilta satoja euroja)
uudet männänrenkaat ja hoonaus
uus jakoketju ja kiristin
pärjääkö vakio veiveillä ja männillä?
Kannen käy läpi ja siistii kanavia ym.
Ehkä vähän jyrkempää nokkaa?
Kannattaako muuttaa viinalla käyvään vai pysyä bensassa ja mitäs tarvii muuttaa jos vaihtaa viinaa
Entäs moottorinohjaus.
Kiitos jo etukäteen vastauksista.
Joo olen tietoinen että kyseisen koneen virittämisestä löytyy muitakin topiceja mutta lähes kaikissa yli puolet paskanjauhantaa jota ei jaksa lueskella.
Milläs osilla sitä kannatas lähteä virittämään jotta päästäis tonne 400+hv.
Putkisto ja downpipe 3"?
Ahtimeksi varmaan holset hx35 super vai hx40 super?
Välijäähy kokoa 600x300x76?
3bar mappi
Mikä kytkin?suuttimet?bensapumppu?
Koneeseen vaihan laakerit(onko järkevää ostaa noita race laakereita jotka maksavat maptunilta satoja euroja)
uudet männänrenkaat ja hoonaus
uus jakoketju ja kiristin
pärjääkö vakio veiveillä ja männillä?
Kannen käy läpi ja siistii kanavia ym.
Ehkä vähän jyrkempää nokkaa?
Kannattaako muuttaa viinalla käyvään vai pysyä bensassa ja mitäs tarvii muuttaa jos vaihtaa viinaa
Entäs moottorinohjaus.
Kiitos jo etukäteen vastauksista.
Re: b204l viritys
Hakemalla foorumilta ja lukemalla muiden tarinoita löydät paljon vastauksia kysymyksiisi.
En näe mitään syytä luopua Saabin Trionic 5:sta, sen saa toimimaan myös ilman auton muita järjestelmiä.
B234:sia veneeseen:
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... ilit=vator
Saab Omega:
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... =takaveto*
En näe mitään syytä luopua Saabin Trionic 5:sta, sen saa toimimaan myös ilman auton muita järjestelmiä.
B234:sia veneeseen:
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... ilit=vator
Saab Omega:
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... =takaveto*
#5417 OG9-5Aero_03 OG9-3_02
Re: b204l viritys
HX35 kokoluokan ahdin, tonniset EV14, viina tankkii, kaks boschin 044 pumppua, vakio männät ja kanget, tasapainohilut kannattaa poistaa, vakio nenät tai Enemit jos tuntee sellaiset tarvitsevansa, Volvon venajouset, viggenin kykä ja sintterilevy. Sit vaa vetoja. Eiköhä siinä ole pääpiirteissään semmone 400+hp paketti. Kaikkihan tietty riippuu kaikesta ja samaan lopputulokseen voi päästä monellakin eri reseptillä.
jeeeeeee!
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2026
- Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
- Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
- Viesti:
Re: b204l viritys
Kampiakseli kannattaa käyttää koneistamolla vähintää kiillotukses. Vaikka kuinka hyvältä näyttää niin ei voi silmäl sanoa.
RACE laakereista ei ole tietääkseni mitään hyötyä ja kun pari vuotta sitten yritin maptunilta selvittää miksi pitäsi maksaa 3x enemmän laakereista eivät ne osanneet vastata. Pääasiaha siinä on öljypaine.
Öljyjäähy päivityski ei ole pahaks.
"paras" öljypumppu löytynee kait 95-96 satkusta.
Itse vetäisin viinalle, T7 pahvilla ja ~0.5mm T5 männistä pois, vakio veivit, vakio poraus, Garrett GTX Ahdin, Bosch EV14 1000+ suuttimet, tp-akselit poistettuna, öljykanavat porattuna,
Moottoriohjaus riittänee sinne 600hp+ tuntumaan niin sitä tuskin tarvii päivittää ellei oikeasti ole ylimäärästä väripaperia taskussa (kannattaa suosia sitä 20MHz T5 boksia...)
RACE laakereista ei ole tietääkseni mitään hyötyä ja kun pari vuotta sitten yritin maptunilta selvittää miksi pitäsi maksaa 3x enemmän laakereista eivät ne osanneet vastata. Pääasiaha siinä on öljypaine.
Öljyjäähy päivityski ei ole pahaks.
"paras" öljypumppu löytynee kait 95-96 satkusta.
Itse vetäisin viinalle, T7 pahvilla ja ~0.5mm T5 männistä pois, vakio veivit, vakio poraus, Garrett GTX Ahdin, Bosch EV14 1000+ suuttimet, tp-akselit poistettuna, öljykanavat porattuna,
Moottoriohjaus riittänee sinne 600hp+ tuntumaan niin sitä tuskin tarvii päivittää ellei oikeasti ole ylimäärästä väripaperia taskussa (kannattaa suosia sitä 20MHz T5 boksia...)
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Re: b204l viritys
Kiitoksia vinkeistä. Jos nyt oikein ymmärsin niin poistetaanko tp-akselit kokonaan ja tulpataan niiden öljynkierto vai poistetaanko vain ketju?
tarviiko boschin pumppuja kaksi. Eikö yhellä pärjää?
Minkä volvon venajousia ootte käyttäny?
tarviiko boschin pumppuja kaksi. Eikö yhellä pärjää?
Minkä volvon venajousia ootte käyttäny?
Re: b204l viritys
Voi tehdä kummalla tavalla haluaa. Stylingtuning osiossa ja parissa projektitopicissa on käsitelty tuota tulppaamista. Helppo homma ja samalla saa kevennettyä konetta muutamalla kilolla.KaleK kirjoitti:Jos nyt oikein ymmärsin niin poistetaanko tp-akselit kokonaan ja tulpataan niiden öljynkierto vai poistetaanko vain ketju?
Mulle suositeltiin yhden 044 rinnalle jotain toistakin pumppua, ettei paineet kyykkää. Pistin sitten 2x 044.KaleK kirjoitti:tarviiko boschin pumppuja kaksi. Eikö yhellä pärjää?
KaleK kirjoitti:Minkä volvon venajousia ootte käyttäny?
jeeeeeee!
Re: b204l viritys
Nykyään saa järkevämpiäkin pumppuja kuin noita iänikuisia meluavia, virtaa kuluttavia ja polttoainetta lämmittäviä 044 Boschilaisia. Esim. 455lph walbro varmasti riittää.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com