Vuoden 2001 9-3 2.0t Saabissa meni huohotin tukkoon aiheuttaen koneen täyttymisen öljyllä. Vaihtoon meni ainakin turbo, mahdollisesti myös katalysaattori. Jatkoa ja remonttia odotellessa... Vika on liikkeen mukaan huohotinpakettiin liittyvässä venttiilissä tai putken "lyttyyn" menosta. Onko muilla ollut vastaavia ongelmia?
Eikös nämä viimepäivien uutisoidut moottorivauriot liittyneet kampikammion tuuletusongelmiin. Olenko ymmärtänyt oikein?
Autoon ei ole tehty huohotinpäivitystä. Tein juuri viime vuoden lopulla 110 tkm huollon. Tapahtuman sattumisen jälkeen kysyin, että tehdäänkö huohotinpuolelle huollossa koskaan mitään? Vastauksena sain, EI!
kuppinen kirjoitti:Autoon ei ole tehty huohotinpäivitystä. Tein juuri viime vuoden lopulla 110 tkm huollon. Tapahtuman sattumisen jälkeen kysyin, että tehdäänkö huohotinpuolelle huollossa koskaan mitään? Vastauksena sain, EI!
Juu, valitettavaa toimintaa Saabilta. Lahden Laakkosella ei huohotinpäivityksestä tiedetty mitään. Pääkaupunkiseudulla hinta oli korkea. Kouvolan Laakkosella homma hoitui, tosin mekaanikko teki moisen homman ensimmäistä kertaa.
Miten muuten Saab tulee vastaan? Onko jotain takuuta jäljellä?
se93tbo kirjoitti:Mulla taitaa olla kaikki nuo "päivitykset", mutta eihä sitä 100varma voi olla.
Niin milloinhan asia on havaittu, eli mullakin on vm 2003, eli onko vika havaittu jo ennen tuota, vai pitäiskö huolestua
Täytynee seurata tarkemmin miltä nuo öljyt näyttää. Tänään kävin vaihtamassa akun ja nyt pitäis webastoa kestää
Samalla tsekkasin oilit ja hyvältä näytti, viime vaihdosta vasta 2500km.
Joka tapauksessa vaihdan 10k välein.
Takuuta autossa ei ole enää jäljellä vm 00/01. Tänään maahantuoja kommentoi asiasta, ettei maahantuoja tule vastaan korjauksen kustannuksissa. Kysyin vielä, että miten viimepäivien uutiset liittyvät omaan aiheeseeni, niin kommentoivat ettei vika ole sama!?
kuppinen kirjoitti:Takuuta autossa ei ole enää jäljellä vm 00/01.
Eipä taida olla enään minullakaan, mutta en jaksa asiasta huolestua liikaa. Koska ei ole kummankaan 9-3:sen kanssa ollut kyseisiä ongelmia.
Mutta seuraan juttua mielenkiinnolla.
Kertokaas joku jolla vika on ollut, että antaako mitään ennakkovaroitusta kuten soundia ja savua ym. Juuri vaihdoin -96 900:n -01 9-3:een eli auto on vielä suuri (ja kallis) tuntematon. Ja auttaako tuo alle 10tkm öljyjen vaihto oikeasti?
Born to be wild, paitsi kotona
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
Käytin Saabasta 90000km huollossa ja avauduin tästä asiasta. Pöllytteli aina välillä sinistä käynnistettäessä. Vaihtoivat huollossa jonkun huohottimen venttiilin tms. Pitäisi kuulemma auttaa. Ei nyt ole ainakaan toistaiseksi savuttanut.
Kiristytin myös kannen varmuudeksi
kuppinen kirjoitti:Takuuta autossa ei ole enää jäljellä vm 00/01. Tänään maahantuoja kommentoi asiasta, ettei maahantuoja tule vastaan korjauksen kustannuksissa. Kysyin vielä, että miten viimepäivien uutiset liittyvät omaan aiheeseeni, niin kommentoivat ettei vika ole sama!?
Noissa vastuu- / korvausasioissa maahantuojien kanta saattaa olla vain yksi näkemys asiaan. Kuluttajaviranomaisten kanta saattaa olla ihan toinen... näistähän oli jokin aika sitten aika tavalla polemiikkia esim. kodinkoneiden kohdalla.
Valmistajan / maahantuojan / myyjän "vastuu" saattaakin olla ihan muuta mitä kuvitellaan --> puhutaan ns. "odotettavissa olevasta kestävyydestä / eli-iästä.. " tms. "terminologiaa"... !
Mutta varmaan kannattaa selvittää asiaa jos on odotettavissa tosi messeviä korjaamolaskuja teknisestä ominaisuudesta johtuvan syyn vuoksi ( so. ei oma väärä / virheellinen käyttö. tms.. ).