Nopeat kysymykset

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13238
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja AZP »

Ainakin kolkissa (varmaan myös satkussa) on isoja vuosimallikohtaisia eroja perusmallin ja SE-mallin vakiovarusteluissa. Ja sitten jos on ollut mahdollista ruksia niitä varusteita vielä pois alentaakseen auton hintaa, tai ruksia yksitellen perusmalliin kaikki SE:n varusteet, niin pakkahan on totaalisen sekaisin autoja ja niiden varusteluja vertaillessa.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
core2
"Hölösuu"
Viestit: 4533
Liittynyt: Pe Kesä 04, 2010 18:57
Paikkakunta: Nyköping

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja core2 »

AZP kirjoitti:Ainakin kolkissa (varmaan myös satkussa) on isoja vuosimallikohtaisia eroja perusmallin ja SE-mallin vakiovarusteluissa. Ja sitten jos on ollut mahdollista ruksia niitä varusteita vielä pois alentaakseen auton hintaa, tai ruksia yksitellen perusmalliin kaikki SE:n varusteet, niin pakkahan on totaalisen sekaisin autoja ja niiden varusteluja vertaillessa.
Moro, tuosta kuinka tuo releiden lisäys ja poisto ruksaus toimii suomessa en ole lainkaan varma, mutta tämän swedun puolen tiedän melko tarkalleen se ruksaus toiminto on jo lähtöisin sieltä 99 alkuajoilta, alussa oli kuitenkin vain kolme eri radiokonsolin vaihtoehtoa ja kaksi ratin vaihtoehtoa vuosi oli 1972.

Ruksaukset ovat kasvaneet niin, että nyt löytyy jo 3 A4 sivua eri valikointeja.

Esimerkki MY09 femmaan jos siihen haluaa navin jälkikäteen niin hinta on noin 28 000 sek jos taas haluaa sen veks niin hyvitys on 17 000 sek jos on valinnut cd vaihtimen kojelautaan eikä takalaatikkoon. Tällaisen leikkauksen tein itse kun pirssin hommasin
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Patepe
"Kaasari"
Viestit: 10
Liittynyt: Ma Elo 04, 2014 07:11
Paikkakunta: Lahti

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja Patepe »

No hih,
Nyt sekosi suopissa mittaristo...
Kaikki neulat makaa nollassa ja kolmio, check info ja polttoaineenmerkkivalo palavat ei toimi taustavalo ei vilkun merkkivalot yms.
Toisinaan taas vilkkuu aivan kaikki merkkivalot ja viisarit nykii.
Ja taas hetkittäin pelaa ihan normaalisti.
Onko tää joku ominaisuus ng 900:ssa?
Eli mistä päin kannattaa lähteä vikaa korjaamaan?
Niin ja autohan oli 96 vuoden V6 900ng
900ng 2d v6 man -96
Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 7379
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja tetammi »

Aiheesta on ainakin kakskytä topiikkia et jonku sortin ominaisuus taitaa olla. Juottamalla pitäis tulla kuntoon.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
akyttala
"Hölösuu"
Viestit: 1028
Liittynyt: Ti Helmi 01, 2005 19:24
Paikkakunta: Turku

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja akyttala »

Mätäneekö NG900/OG9-3 neljällä ovella enemmän, kuin kahdella ovella? Autokauppoja kierrellessä oon huomannut usein neliovisissa takaoven ja takapyörän välissä olevan pienen palikan olevan ruosteessa. Kaksiovisessa rakenne on luonnollisesti erilainen, mutta yhtään sellaista en ole nähnyt livenä, että olisiko vähemmän happaneva..
Muilta osin näkemäni yksilöt ovat olleet kunnossa, joten onko tuo ainoa malli(merkki..)vika ruostumisen suhteen?
Fiat Punto Dynamic -04
Saab 900C -90
tturku
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 5668
Liittynyt: To Heinä 21, 2005 16:21
Paikkakunta: Espoo

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja tturku »

"neliovisissa" on siinä pikku listan alla saumakohta josta lähtee ruostumaan. "kaksiovisissa" ei taida olla saumaa joten sen kannalta parempi. Toiset ruostuvat kohdat on etuiskareiden tolpat. Samat kummassakin :wink: Ovet alkaa jossain vaiheessa happanemaan alalaidoista saumojen alta mutta onhan noilla kolkeilla jo ikääkin.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
RiikkaK
"Hirsch"
Viestit: 948
Liittynyt: Su Elo 11, 2013 08:47
Paikkakunta: Joroinen

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja RiikkaK »

Oon nyt surffaillu ja seikkaillut, mutta en löydä... :oops:

Sisustan polttimon malleja...erityisesti keskikonsolin! Kanta,watit jne. Jos joltain löytyis tietoa :)
Nro 6180
9-3 1999 2.0/R.I.P. 900 1983 2.0/9-3 1999 2.0T
erska
"Ruisku"
Viestit: 128
Liittynyt: Su Helmi 23, 2014 20:25
Paikkakunta: Espoo

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja erska »

RiikkaK kirjoitti:Oon nyt surffaillu ja seikkaillut, mutta en löydä... :oops:

Sisustan polttimon malleja...erityisesti keskikonsolin! Kanta,watit jne. Jos joltain löytyis tietoa :)
Tosi helpot ottaa käteen ja kattoa mut keskimmäiset edessä ja takana sekä tavaratilassa on c5w tyyppisiä. Edessä kartanlukuvalot w5w ja takana lukuvalot 5w pieniä peltikantoja.

Saab 9-3 SC TTID vector man MY 08
ex:Saab 9-3 SC TTID vector aut MY 08
ex:Saab 9-5 2.3t Vector Wagon MY 02
ex:Saab 900 2.0T MY 94
ex:Saab 9-3 2.0t SE MY 01
ttk81
"Tuplakaasari"
Viestit: 56
Liittynyt: To Loka 14, 2010 19:24
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja ttk81 »

Olisi tuohon sigun 9-3 tarkoitus tehdä pieni piristys lähitulevaisuudessa. Lähinnä putkisto, IC ja sopiva softan näin aluksi. Auto on t5 koneella ja Garrett t25 turbolla. Katselin ICn letkuja tuosta maptunin sivulta ja niitä näyttäisi olevan erilaisia t25 ja td04 turboille.

http://www.maptunparts.com/engine-compo ... 2-t25.html
http://www.maptunparts.com/engine-compo ... -td04.html

Onko noissa miten paljon eroja? Kysyn tätä lähinnä siksi että voi olla hyvinkin mahdollista että turbokin vaihtuu jossain vaiheessa mitsuksi ja meneekö letkukin sitten uusiksi? Ja jos niissä ei ole suuria eroja niin kumpi olisi parempi valinta "yleismalliksi", ensin t25:lle ja sitten td04?

Ja jos jollain on myynnissä alkuperäiset crossflow IC:n letkut, niin saa tarjota!

Edit: Kysytään samalla, että bensasoftalla suuttimet kyllä riittävät tuollaiselle stage3 piristykselle, mutta entäs RE85? Olisiko esim. greengiantit hyvät ja riittääkö vakio bensapumppu?
#7051
Saab 9-3 Vector SS -07 Stage1 BioPower
ex: Saab 9-3 SE 3d 2.0t -99 T5 "Stage3" RE85 (Kuva), Saab 9000 CS 2.0tA -98 Stage3+ (Kuva)
Jonteri
"Ruisku"
Viestit: 137
Liittynyt: Su Syys 07, 2014 18:21

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja Jonteri »

Tällästä asiaa tällä kertaa. Eli 9-3 t5 koneella. Loota pitää ykkös- ja kakkosvaihteella pienimuotoista ujellusta. (Kakkosella vain matalilla kierroksilla/kaasu pois. Ykkösellä taas yltyy vauhdin mukaan.) Ääni kuulostaa perus pakkiujellukselta. Mitään sen suurempaa en aio asialle tehdä kun kokeilla laatikkoöljyn vaihtoa, ilmeisesti samoilla öljyillä laskettu 296tkm. Joten mitä öljyä pistäisin ? Tätä punaviini öljyä olen ajatellut laittavani http://www.motonet.fi/fi/tuote/590044/G ... 8293165290 , mutta tuli äskön lueskeltua että pitäisi Redlineä laittaa jos laatikossa on sivuääniä tms. Ja paljohan mahtaa kyseinen värkki vetää öljyä?
EX: OG 9-3 t5 -99, NG 9-3 2.0t-03,
OG 9-3 t5 -00
Nykyinen: OG 9-3 Coupe t5 -98
baasenar
"Hölösuu"
Viestit: 2147
Liittynyt: Ma Loka 24, 2005 11:16
Paikkakunta: Kittee

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja baasenar »

Hakusanalla "Vaihteistoöljy" löytyy juttua, mikä öljy sopii mihinkin. 1.8 l on tuon tilavuus, mutta sinuna tekisin huuhtelun, jos on noinkin paljon ajettu vaihtamatta, eli varaisin öljyä sen 3 l.
Tuollasta huuhteluohjetta löyty: http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... 45#p866756
Saab mennen tullen
#3873
-Rane-
Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 7379
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja tetammi »

Aiemmin on ollu juttuu et jos ilman rattii starttailee niin airbagin valo jää palaan mut mites jos ilman penkkii siirtää? Ng satkus ei kyl taida olla ku vyön kiristin penkis.

Entäs jos siirtää ilman mittaristoo?
Nimimerkillä pihalla lämpimämpää kuin tallissa.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
humanoidi
"Kaasari"
Viestit: 9
Liittynyt: La Syys 21, 2013 20:19

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja humanoidi »

Onko muilla kokemusta siitä kun moniurahihna vinkaisee tasaisella rytmillä vain tyhjäkäynnillä ja vain kun kone on lämmin? Ääni häviää kun kiristimestä löysää hieman, tai kun kone on kylmä. Auto on siis b204l koneinen 9-3.

Itse ja parin korjaamon avulla viime kesästä lähtien tuota on koettanut diagnosoida, mutta vastausta ei ole löytynyt. Kaikkien apulaitteiden kunto on tarkistettu kuin myös hihnan, ohjainrulla on vaihdettu uuteen. Tarkemmin katsoessa kampiakselin hihnapyörä kuitenkin näyttää vipattaa vähän. Voiko sen vulkanointi olla hiljalleen menossa ja ottaa reuna esimerkiksi hihnan kylkeen jolloin vinkaisee? En itse enää muutakaan keksi ja seuraavaksi menee varmaankin tuo 10tkm ajettu hihna vaihtoon samalla kun tuota hihnapyörää tutkii tarkemmin..
Avatar
ippe
"Hölösuu"
Viestit: 1468
Liittynyt: Pe Tammi 12, 2007 13:30
Paikkakunta: Hki 91

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja ippe »

Potilas on 2003 OG9-3, alkujaan 2.0t, tällä hetkellä Napen stage 1 biopower-softa.

Oli kuulemma tehot hukassa ja alkoi käydän täristen, FCOD 771 näytti olevan SIDissä, kolmosen tulppa märkä, muut ok, kokeiluna vaihdoin tulpan ja laitoin toisen sytkäkassunkin jsitten starttasin, käynti muuttui koko ajan ontuvammaksi ja lopulta sama FCOD 771 tuli uudestaan.

Pähkäilyn jälkeen tuli epäilys siitä että kolmosen suutin päästäisi läpi, olisiko tämä järkevä selitys?
#5417 OG9-5Aero_03 OG9-3_02
Jadii92
"Kaasari"
Viestit: 48
Liittynyt: Pe Helmi 06, 2015 20:32
Paikkakunta: Joensuu

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja Jadii92 »

eli potilas on ng900 about stage 5, antaa vikakoodin P0135 O2 Sensor Heater Circuit (Bank 1 Sensor 1) aluks tietysti tuli uus lambda vaihettua sitten tajusin vasta sulakkeen kahtoa, palanuhan se oli ja uudenkun laittaa niin polttaa samantien kun virrat laittaa. Onko jotain vakipaikkoja mistä kannattas ehtiä vikaa? Ongelma nro 2 eli ahtaa n. 0.6-0.9 riippuen vaihteesta, otin W-letkun irti mankkuvenalta ja puol kaasulla alko liikkumaan ihan uudella tavalla ja ahot kävi korkeimmillaan 1.3 ylemmäs ei uskaltanu päästellä. Mankkuvena rikki? voiko korvata rajapaineventtiilillä jos säätää sen n. 1.2bar?
Saab 9-3 ''Wnb Viggen'' Stage : Ei mitään hajua enään.
Vastaa Viestiin