og93 lepakkopenkit

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
Tomppad3
"Kaasari"
Viestit: 7
Liittynyt: Su Marras 16, 2014 19:48

og93 lepakkopenkit

Viesti Kirjoittaja Tomppad3 »

elikkäs onko mitenkään mahdollista saada 9000 aeron lepakkopenkkejä sopimaan 5-oviseen 93. koska kerran istunut lepakkopenkeillä ja ihastunut :lol:
tturku
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 5649
Liittynyt: To Heinä 21, 2005 16:21
Paikkakunta: Espoo

Re: og93 lepakkopenkit

Viesti Kirjoittaja tturku »

taitaa olla haaveilua. og9-3:ssa on penkeissä airbagit. Ehdottaisin että koeistut -01-02 Aeron / Viggenin jakkarat. Ovat tähän astisista saabin penkeistä ehkä parhaat joissa olen istunut. (no ehkä ng9-5 aeron jakkarat on vielä paremmat, en oo testannut). Velipoika tuumas kanssa että ng9-3 aeron ja vectorin penkit on huonommat kuin noi aeron jakkarat.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
TTH
"Hirsch"
Viestit: 849
Liittynyt: Ti Elo 09, 2011 22:58
Paikkakunta: Maailma.

Re: og93 lepakkopenkit

Viesti Kirjoittaja TTH »

Jos pysyy hitsivehkeet kädessä ja löytyy luovuutta, niin etupenkit saa kyllä laitettua. Takapenkki onkin sitten niin erilainen, ettei sitä kovin järkevästi saa istutettua...

Fitmentti on tosi tiukka, sähkösäätöjen boksille joutuu kehittämään uuden paikan kun ei mahdu ovi muuten kiinni. Tosin käsijarrukahvasta saa nyt helpommin kiinni..
Ristiseläntuen nuppi on myös väärällä puolella.
9-5 B235iR MY98 Biopower
9-3 Aero Cab MY02
T5/T7 ohjelmointi + yleinen vianhaku.
Avatar
ippe
"Hölösuu"
Viestit: 1464
Liittynyt: Pe Tammi 12, 2007 13:30
Paikkakunta: Hki 91

Re: og93 lepakkopenkit

Viesti Kirjoittaja ippe »

OG-93 on sen verran tuore automalli että penkkien pitää olla automalliin tyyppihyväksyttyä mallia, eli lepakoiden kanssa ei pitäisi katsastuksen onnistua.
#5417 OG9-5Aero_03 OG9-3_02
Georges27
"Hirsch"
Viestit: 873
Liittynyt: Ma Huhti 20, 2009 11:27
Paikkakunta: Kylmäkoski

Re: og93 lepakkopenkit

Viesti Kirjoittaja Georges27 »

Kyllä ne kannattaa tosiaan unohtaa ja etsiä ennemmin juurikin nämä 01-02 aeron penkit. Nekin pitäisi tietysti muutoskatsastaa...
ng900T 3d SE -94 (kr), ng9-3 sedan 1.8t A Linear -07 (vaimon), Jumpy l2h1 2.0Hdi -07 (vaihdetaan leveämpään pakuun)
Serkku: Insignia 2.0 ttid 4wd combi
#2742 (muistaakseni)
nugge
"Hölösuu"
Viestit: 2026
Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
Viesti:

Re: og93 lepakkopenkit

Viesti Kirjoittaja nugge »

Mikä hiton Valvira tästäki tullu o_O

Nimimerkil ecuspörtin puolkupit ex-kolkis
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Mostro
"Tuplakaasari"
Viestit: 52
Liittynyt: La Joulu 28, 2013 15:06
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: og93 lepakkopenkit

Viesti Kirjoittaja Mostro »

Georges27 kirjoitti:Kyllä ne kannattaa tosiaan unohtaa ja etsiä ennemmin juurikin nämä 01-02 aeron penkit. Nekin pitäisi tietysti muutoskatsastaa...
Kannattaa etsiä kyllä, mutta miksi tarvii katastaa?
Saabiton mies on onneton mies.
tturku
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 5649
Liittynyt: To Heinä 21, 2005 16:21
Paikkakunta: Espoo

Re: og93 lepakkopenkit

Viesti Kirjoittaja tturku »

^Foorumin kuuluisaa Katsastusmies Yrjömäkeä mukaillen: Määräykset on määräyksiä!
Eli lakien ja säädöstenmukaan muutokset pitäisi katsastaa, mutta omalta osalta jäi kyllä sisustan vaihto muutoskatsastamatta (-00 9-3 2.2tid -> Aeron sisusta) ja eipä konttorilla ikinä mitään palautetta asiasta kuulunut.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Mostro
"Tuplakaasari"
Viestit: 52
Liittynyt: La Joulu 28, 2013 15:06
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: og93 lepakkopenkit

Viesti Kirjoittaja Mostro »

Määräykset on määräyksiä, mutta eihän tuo voi olla oikein millään katsastuksen vaativa muutos.

Saman mallisarjan sisältä nimenomaan kyseiseen mallisarjaan hyväksyttyjä ja tehtaan toimesta ensiasennettuja penkkejä kun vaihdellaan...
Saabiton mies on onneton mies.
tturku
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 5649
Liittynyt: To Heinä 21, 2005 16:21
Paikkakunta: Espoo

Re: og93 lepakkopenkit

Viesti Kirjoittaja tturku »

eivät liitykään mitenkään laittomuuksiin tai osien sopimattomuuteen, kyseessä on tämä meidän hieno autovero. Jos vaihdat autoon osia yli 50%, menee autovero uudelleen maksettavaksi tai jotain sinnepäin...
Nää on näitä hienouksia autojen verotuksessa. Olihan tässä joku kuukausi sitten facebookissakin kierrossa viestiä ja kuvaa autoveron käytäntöönpanosta kun noin parin tonnin arvoisen kasikytluvun volkkarin matkailuauto oli aikoinaan muutettu muistaakseni pakuksi ja nykyinen omistaja halusi muutoskatsastaa sen takaisin matkailuajoneuvoksi. No Trafi muisti kyseistä omistajaa noin 10 000€ veroilla ja kyseistä katsastusta ei voikaan suoraan vain peruuttaa vaan pitää ensin maksaa koko vero ja sen jälkeen alkaa tappelemaan palautuksesta. Jotenkin näin se meni...
Ei mee nallekarkit aina ihan tasan. Joku noheva tietysti kaivaa linkin kyseiseen juttuun. Taisi päästä lehtien palstoillekin kyseinen aihe.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Avatar
Risto
"Hölösuu"
Viestit: 5176
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 21:53

Re: og93 lepakkopenkit

Viesti Kirjoittaja Risto »

tturku
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 5649
Liittynyt: To Heinä 21, 2005 16:21
Paikkakunta: Espoo

Re: og93 lepakkopenkit

Viesti Kirjoittaja tturku »

Kiitos Risto! (jotenkin osasin odottaa tätä). Se olikin maasturista matkailuautoksi.... Että silleen.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Mikgo
Matalapaineturbo
Viestit: 169
Liittynyt: Su Heinä 31, 2011 21:45
Paikkakunta: Riihimäki

Re: og93 lepakkopenkit

Viesti Kirjoittaja Mikgo »

Meikäläisellä tosiaan tuo nugge:n ex-kolkki noilla ecusportin jakkaroilla, erittäin hyvät ajomukavuudeltaan ja tueltaan. Mahtuu isompikin ihminen noihin eikä ahdista + penkit saa taaemmas , mikä ainakin itsellä ahdistaa orkkis aero/viggen jakkaroissa, samoin tuo korkeus lattiasta. Lepakot erittäin hyvä vaihtoehto kolkkiin, sole muutako tekemään! :)
OG9-3 5d Aero -01
Opel A-Omega 3.0 24V -93
#5427
Mostro
"Tuplakaasari"
Viestit: 52
Liittynyt: La Joulu 28, 2013 15:06
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: og93 lepakkopenkit

Viesti Kirjoittaja Mostro »

Onhan tuo prosenttijuttu tiedossa useimmilla varmaan. Mutta tässähän tais olla muutoskatsastuksesta puhetta.

Kaksi vanhaa mätää kolkin patskaa, ja vaihdat 50/50 kulahtaneet oe-osat keskenään niin saat aikaan kaksi uutta autoa, ja saat maksaa kahden uuden auton autoveron... Aika teoreettinen juttu, mutta näinhän se ainakin ennen teoriassa oli/on. On jo omaa tyhmyyttä jos tuon tyyppisistä verhoilumateriaalien värin vaihdoista alkaa konttorilla viisaana virkkaamaan. Tuohan on lopulta aika eri juttu tuo iltiksen volkkari, kuin vaik aeron penkit. Täysin absurdi juttu toki. Tyypillistä suomistoliittoa.

Niin pitkään kun autossa ei penkkibägejä, niin aika hyvin on tunix penkitkin menneet läpi. Omat kokemukset rajoittuvat sellaisiin, joissa verhoilu ei ole pahemmin poikennut takapenkeissä.

Eli jos airon penkit omalle kropalle sopii, niin kannattaa varmasti sellaiset hankkia. Tulee fiksun näköinen kun on takanakin samaa sarjaa. Toki esim. mustat nahat edes/takana ei varmana leimaukkoa häiritte, vaikka eri sarjasta autosta olisi. Aeroja aina silloin tällöin hyviäkin sopivasti myynnissä. Ja ovat sitten oikeasti bolt-on. Toisin kuin nuo bolt-on viriosat ja myös lepakot, ne ovat weld-on.

Penkit vaihtoon ja jos epäilyttää (jotkin tuning/sovelletut) niin orkkikset säilöön, sitten leimalla urputtavat niin eipä siin nokka tuhahda asennellessa kun käy niillä leiman hakemassa.
Saabiton mies on onneton mies.
Georges27
"Hirsch"
Viestit: 873
Liittynyt: Ma Huhti 20, 2009 11:27
Paikkakunta: Kylmäkoski

Re: og93 lepakkopenkit

Viesti Kirjoittaja Georges27 »

Niin sanoin siitä katsastuksesta kyllä ihan piruuttaan. Ei tulisi mieleenkään muutoskatsastaa omalla kohdalla. Sitä inssi huomaa/viitsi katsoa.

Joskus 15v sitten kun vielä tehtiin näitä korinvaihto härveleitä oli kaverin Golf gti mkII niin lähellä prosentteja että katsastukseen vaihtoi aina vakio penkit ja heti takaisin gti:n jos sai leiman. Kanta-auto oli perus 1.6 kaasari joten aika paljonhan siihen joutui laittamaan osaa Saksasta tuodusta varaosa-autosta. Todellisuudessa varmaan 75% oli verottamatonta osaa.

Mutta se oli silloin Wanhaan Pahaan Aikaan.
ng900T 3d SE -94 (kr), ng9-3 sedan 1.8t A Linear -07 (vaimon), Jumpy l2h1 2.0Hdi -07 (vaihdetaan leveämpään pakuun)
Serkku: Insignia 2.0 ttid 4wd combi
#2742 (muistaakseni)
Vastaa Viestiin