Cabbea ostattelemassa.
-
- "Viggen"
- Viestit: 597
- Liittynyt: Ke Heinä 13, 2011 22:51
- Paikkakunta: Pieksämäki
Cabbea ostattelemassa.
Olen tuossa tutkielmat tarjontaa ja alkavat olla jo mahdollisuuksien rajoissa. Mitä eroa noilla 900 ja og9-3 cabbessa oikein on. Onko katto sama vai onko toimivuudessa eroja? Onko jotain piilo ruostepaikkoja? Perustekniikan suurinpiirtein osaan tutkia, vai onko erityinen paikka mikä pitää tarkastaa.
Ex: Saab 96-74 eka. Monta saabia. . Pojan 900i 2d -84. Omat, Musta 9-5 2.3 isoT A5 2007. Saab 9-3 1.8t biopower 2009. 9-5 aero sportcompi aut 2000 #5420
Re: Cabbea ostattelemassa.
Ota 9-3:nen niin pääset helpommalla jos kattomekaniikkaan tulee ongelmia. 900:sen sähköinen katto on kyllä ihan ok MUTTA kun ongelmat alkaa niin hermot meinaa mennä sillä ongelmapaikkoja on liian monta.On potentiometrejä,moottoreita mikrokytkimiä.......
Hinta/laatu suhteeltaan varmaan paras olisi -99.
Testaa ostaessasi että kattomekanismi toimii ja testaa se monta kertaa !!
Muutoin autoissa ei liene paljoa eroa ja samat muutokset mitä tuli perusautoon tuli myös cab:een = esim -98 kytkin muuttui hydrauliseksi.
OG 9-3:sen normiviat saat selville tätä osastoa lukemalla.
Hinta/laatu suhteeltaan varmaan paras olisi -99.
Testaa ostaessasi että kattomekanismi toimii ja testaa se monta kertaa !!
Muutoin autoissa ei liene paljoa eroa ja samat muutokset mitä tuli perusautoon tuli myös cab:een = esim -98 kytkin muuttui hydrauliseksi.
OG 9-3:sen normiviat saat selville tätä osastoa lukemalla.
Saabismi on sairaus,mistä ei kannata parantua
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98
"1159"
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98
"1159"
-
- "Viggen"
- Viestit: 597
- Liittynyt: Ke Heinä 13, 2011 22:51
- Paikkakunta: Pieksämäki
Re: Cabbea ostattelemassa.
Juu, kattojuttu olikin tiedossa. Kytkintä en muistanut, kun perverssi haave olis v6 ja automaatti. Mutta taitaa jäädä tuon katon takia haaveeksi. Kui paljo tukevampi koti kolkissa on?
Ex: Saab 96-74 eka. Monta saabia. . Pojan 900i 2d -84. Omat, Musta 9-5 2.3 isoT A5 2007. Saab 9-3 1.8t biopower 2009. 9-5 aero sportcompi aut 2000 #5420
Re: Cabbea ostattelemassa.
Koti vai kori?
Re: Cabbea ostattelemassa.
Hae euroopasta auto niin saat aikasopivasti...esim
http://www.autoscout24.com/Details.aspx ... 00&asrc=st
tuon kun tuotat Suomeen niin rahti noin 1000 € kotiovelle.
Tuohon sitten vähän softaa kehiin niin siinähän se menee kun V6:nen.(äänet ei ole kyllä yhtä herkulliset)
koko haku;
http://www.autoscout24.com/ListGN.aspx? ... 057&flzh=1
http://www.autoscout24.com/Details.aspx ... 00&asrc=st
tuon kun tuotat Suomeen niin rahti noin 1000 € kotiovelle.
Tuohon sitten vähän softaa kehiin niin siinähän se menee kun V6:nen.(äänet ei ole kyllä yhtä herkulliset)
koko haku;
http://www.autoscout24.com/ListGN.aspx? ... 057&flzh=1
Saabismi on sairaus,mistä ei kannata parantua
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98
"1159"
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98
"1159"
Re: Cabbea ostattelemassa.
yeah jos kori niin kummassakin mallissa tehtiin suurinpiirtein samanlaiset korin vahvistukset.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
-
- "Viggen"
- Viestit: 597
- Liittynyt: Ke Heinä 13, 2011 22:51
- Paikkakunta: Pieksämäki
Re: Cabbea ostattelemassa.
Kori. tabi korjailee omiaan.jus kirjoitti:Koti vai kori?
Ex: Saab 96-74 eka. Monta saabia. . Pojan 900i 2d -84. Omat, Musta 9-5 2.3 isoT A5 2007. Saab 9-3 1.8t biopower 2009. 9-5 aero sportcompi aut 2000 #5420
Re: Cabbea ostattelemassa.
Jos tulossa kesäautoksi, niin unohda pelottelut katon tekniikasta ja osta se V6. Itsekin ekana kävin kattomassa semmosta, mut oli niin pommi etten edes tarjonnu mitää. Autokuumen takia sittemin ostin ton säksättävän neloskoneen manuaalilla, ja sekös harmittaa. Onhan se V6 aika laiska, mutta ei sillä ole väliä, kun kattelee hiljaset renkaat alle ja lipuu tyhjäkäynnillä pitkin rantakatua. Ei kuulu säksätys vaan kutoskoneen kehräys.
Nyt näemmä nettiautossa ei ole ainuttakaan V6+aut+rätti -yhdistelmää, mutta jos semmonen tulee, niin ilman kuumetta ostaessa on tinkaajan markkinat. Ei noita romuja kukaa halua, varsinkaan kun kaikki pelottelee sitä sähkökattoa ja Opelin konetta, niin tarjoa mitä tarjoat ja pari viikkoa heiluttelet setelinippua myyjän nokan edessä, niin saat halvalla auton, jonka saat koeajaa rauhassa ja ei tule rahtia tai veroja.
Nyt näemmä nettiautossa ei ole ainuttakaan V6+aut+rätti -yhdistelmää, mutta jos semmonen tulee, niin ilman kuumetta ostaessa on tinkaajan markkinat. Ei noita romuja kukaa halua, varsinkaan kun kaikki pelottelee sitä sähkökattoa ja Opelin konetta, niin tarjoa mitä tarjoat ja pari viikkoa heiluttelet setelinippua myyjän nokan edessä, niin saat halvalla auton, jonka saat koeajaa rauhassa ja ei tule rahtia tai veroja.
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: Cabbea ostattelemassa.
En pelottele vaan omaan ja kaverin kokemuksiin perustuen kirjoitin...( 7-9 vuotta )kun toimii niin OK mutta kun aloittaa vi...n niin osaajista on pulaa ja mm. kattomekanismien moottorit maksaa saman kuin koko auto jos ei löydä purkuautosta ehjää.JP_Vette kirjoitti:Jos tulossa kesäautoksi, niin unohda pelottelut katon tekniikasta
2006 nuo tuotiin maahan
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=27&t=40661
Talvellahan ei mitään ongelmaa katosta olekkaan kun se on kiinni koko talven
V6:sesta olen samaa mieltä, hieno moottori eikä mikään ongelma moottori.
Viimeksi muokannut valtteri, Pe Huhti 03, 2015 16:55. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saabismi on sairaus,mistä ei kannata parantua
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98
"1159"
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98
"1159"
-
- "Viggen"
- Viestit: 597
- Liittynyt: Ke Heinä 13, 2011 22:51
- Paikkakunta: Pieksämäki
Re: Cabbea ostattelemassa.
Tuossa olisi aika sopiva.http://suchen.mobile.de/auto-inserat/sa ... rio&noec=1
No ainaki linkki on riittävän pitkä...
No ainaki linkki on riittävän pitkä...
Ex: Saab 96-74 eka. Monta saabia. . Pojan 900i 2d -84. Omat, Musta 9-5 2.3 isoT A5 2007. Saab 9-3 1.8t biopower 2009. 9-5 aero sportcompi aut 2000 #5420
Re: Cabbea ostattelemassa.
5-vuotta omistanut 9-3 -99 2.0L turbo manuaali ajettu 175000,ollut erittäin tyytyväinen.Kaiken puolin ollut täysi 10 kesäautona
Re: Cabbea ostattelemassa.
V6:sta viel vähä kommenttia.
Jos vakioputkella niin ei kuulosta häävilt, koneen mekaaniset äänet melkein peittää pakoäänet. Ainaki kovakattosessa mutta esim. Alt-av-gasin rosteriputkella äänet on makiat.
Jakohihnan vaihtovälihän on suht tihee ja korjaamolla teetettynä suht arvokas tai no yhen turborempan verran mutta täällä ainakin on joskus ollu vuokrattavana ajoitusetti että homman pystyy tekeen ittekin.
Jos vakioputkella niin ei kuulosta häävilt, koneen mekaaniset äänet melkein peittää pakoäänet. Ainaki kovakattosessa mutta esim. Alt-av-gasin rosteriputkella äänet on makiat.
Jakohihnan vaihtovälihän on suht tihee ja korjaamolla teetettynä suht arvokas tai no yhen turborempan verran mutta täällä ainakin on joskus ollu vuokrattavana ajoitusetti että homman pystyy tekeen ittekin.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Re: Cabbea ostattelemassa.
Jakohihnan vaihtovälin takija ei kannata jättää ostamatta V6 ei kesä-autolla ajeta niin paljoa,monesti ikä tulee ennen kilometrejä täyteen.Mut osta niin hyvä yksiö mihin rahat riittää,katon kuntoon kannattaa kiinnittää huomiota ja kaikkiin niihin osiin mitkä on erilaisia avossa,esim tuulilasiin maksaa ihan sairaan paljon verrattuna umpimalliintetammi kirjoitti:V6:sta viel vähä kommenttia.
Jos vakioputkella niin ei kuulosta häävilt, koneen mekaaniset äänet melkein peittää pakoäänet. Ainaki kovakattosessa mutta esim. Alt-av-gasin rosteriputkella äänet on makiat.
Jakohihnan vaihtovälihän on suht tihee ja korjaamolla teetettynä suht arvokas tai no yhen turborempan verran mutta täällä ainakin on joskus ollu vuokrattavana ajoitusetti että homman pystyy tekeen ittekin.
Re: Cabbea ostattelemassa.
V6 en ota kantaa, mutta tuulilasi ei maksa kuin kympin, kaks enempi kuin kovakattoiseen.MASA 9-3 kirjoitti:Jakohihnan vaihtovälin takija ei kannata jättää ostamatta V6 ei kesä-autolla ajeta niin paljoa,monesti ikä tulee ennen kilometrejä täyteen.Mut osta niin hyvä yksiö mihin rahat riittää,katon kuntoon kannattaa kiinnittää huomiota ja kaikkiin niihin osiin mitkä on erilaisia avossa,esim tuulilasiin maksaa ihan sairaan paljon verrattuna umpimalliintetammi kirjoitti:V6:sta viel vähä kommenttia.
Jos vakioputkella niin ei kuulosta häävilt, koneen mekaaniset äänet melkein peittää pakoäänet. Ainaki kovakattosessa mutta esim. Alt-av-gasin rosteriputkella äänet on makiat.
Jakohihnan vaihtovälihän on suht tihee ja korjaamolla teetettynä suht arvokas tai no yhen turborempan verran mutta täällä ainakin on joskus ollu vuokrattavana ajoitusetti että homman pystyy tekeen ittekin.
900 -88
9-3 cab re85 -00
9-3 sc ttid -10
#4260
9-3 cab re85 -00
9-3 sc ttid -10
#4260
Re: Cabbea ostattelemassa.
Mun auton päälle tippui kaupungissa parkkipaikalla oksa,niin lasin vaihto+työ oli 1185,07€ itse lasi maksoi 894,53 laskussa.....Jonenii kirjoitti:V6 en ota kantaa, mutta tuulilasi ei maksa kuin kympin, kaks enempi kuin kovakattoiseen.MASA 9-3 kirjoitti:Jakohihnan vaihtovälin takija ei kannata jättää ostamatta V6 ei kesä-autolla ajeta niin paljoa,monesti ikä tulee ennen kilometrejä täyteen.Mut osta niin hyvä yksiö mihin rahat riittää,katon kuntoon kannattaa kiinnittää huomiota ja kaikkiin niihin osiin mitkä on erilaisia avossa,esim tuulilasiin maksaa ihan sairaan paljon verrattuna umpimalliintetammi kirjoitti:V6:sta viel vähä kommenttia.
Jos vakioputkella niin ei kuulosta häävilt, koneen mekaaniset äänet melkein peittää pakoäänet. Ainaki kovakattosessa mutta esim. Alt-av-gasin rosteriputkella äänet on makiat.
Jakohihnan vaihtovälihän on suht tihee ja korjaamolla teetettynä suht arvokas tai no yhen turborempan verran mutta täällä ainakin on joskus ollu vuokrattavana ajoitusetti että homman pystyy tekeen ittekin.