Nopeat kysymykset
Re: Nopeat kysymykset
Minä selvisin vain sisimmäisen laakerin vaihdolla -02 mallissa.
NG 9³ 2,0t Cab -05 M5 Silver met. Aero-Griffin Look. Nevs 9³ Aero -14 (-15) A6 Jet Black met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Re: Nopeat kysymykset
g9-3 vetari sopii heittämällä (ainaki vasen) ng900seen. Just laitoin jokuaika omaani. Ja kohtuullinen laitettavaki.
saabeja jo toisessa polvessa
- 9-3 1.9tids sportcombi aut -10
-900 2.0i 3d Coupe -92
- Lada 1200s -88,1500s -90
Muutakin sekalaista kalustoo.. 😂
#7189
- 9-3 1.9tids sportcombi aut -10
-900 2.0i 3d Coupe -92
- Lada 1200s -88,1500s -90
Muutakin sekalaista kalustoo.. 😂
#7189
Re: Nopeat kysymykset
Ovatko 9000:sen ja NG 900:sen B204 moottorit samoja lohkoltaan, kun puhutaan vuoden -1997 autoista? Tarjolla olisi edullisesti 9000 2.0tA -97 (150hv) moottori, varalle NG:hen.
Opel Tigra (Saara) B204
OG 93 t5 stage jotain.
900 Talladega 2.0 T stage3.5 -97 EX
9000 turbo -86
#6290
OG 93 t5 stage jotain.
900 Talladega 2.0 T stage3.5 -97 EX
9000 turbo -86
#6290
Re: Nopeat kysymykset
Eikös tuo tonnarin kone ole B204E ja ng900 on B204L. Joskus muistelen jostai lukeneeni että toi ng900 kone on jotenkin pienempi versio, että on saatu mahtumaan sinne pikaisen googletuksen tulos :Markku84 kirjoitti:Ovatko 9000:sen ja NG 900:sen B204 moottorit samoja lohkoltaan, kun puhutaan vuoden -1997 autoista? Tarjolla olisi edullisesti 9000 2.0tA -97 (150hv) moottori, varalle NG:hen.
'' Saab 900 being released in 1994 a new 2.0L engine was required. This new engine, the B204, was based on the 9000's B234, but in order to make the engine fit in the 900 the engine had to be shortened. This meant that a new chain drive for the camshafts was required to reduce the length of the engine '' ja matalapaine tuo 9000 :/ kai niis lohko nyt kuitenki muuten on aika identtinen.¨
Joku minua viisaampi voi sitten kertoa tähän lopullisen tuomion!
Saab 9-3 ''Wnb Viggen'' Stage : Ei mitään hajua enään.
Re: Nopeat kysymykset
voiko ng900sen virtalukon toimintaa jotenni muuttaa niin että radio sammuis vasta kun ottaa avaimen pois eikä off asenossa niinkon ny??
saabeja jo toisessa polvessa
- 9-3 1.9tids sportcombi aut -10
-900 2.0i 3d Coupe -92
- Lada 1200s -88,1500s -90
Muutakin sekalaista kalustoo.. 😂
#7189
- 9-3 1.9tids sportcombi aut -10
-900 2.0i 3d Coupe -92
- Lada 1200s -88,1500s -90
Muutakin sekalaista kalustoo.. 😂
#7189
Re: Nopeat kysymykset
Erkil on vissii tarvikemankka?
Vaatii uudelleen johdotusta, haulla löytyy tarkemmin.
En muista noita koneiden tunnuksia mutta ohan uudemmissa tonnareissa lyhyempi lohko kuin vanhemmissa joten saattaa se ng:hen käydäkki...
Vaatii uudelleen johdotusta, haulla löytyy tarkemmin.
En muista noita koneiden tunnuksia mutta ohan uudemmissa tonnareissa lyhyempi lohko kuin vanhemmissa joten saattaa se ng:hen käydäkki...
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Re: Nopeat kysymykset
B234 MY90-93 ns. "pitkälohko", vain 9000.
B204 ja B234 MY94->, sama lohko kaikissa niin 9000 kuin NG900/9-3. Öljypumppu/jakopäänkoppa erilainen ja samoin kampiakselin hihnapyörä.
B204 ja B234 MY94->, sama lohko kaikissa niin 9000 kuin NG900/9-3. Öljypumppu/jakopäänkoppa erilainen ja samoin kampiakselin hihnapyörä.
9-5 B235iR MY98 Biopower
9-3 Aero Cab MY02
T5/T7 ohjelmointi + yleinen vianhaku.
9-3 Aero Cab MY02
T5/T7 ohjelmointi + yleinen vianhaku.
Re: Nopeat kysymykset
Mites noissa konin(keltaiset)säädettävissä, tuo jäykkyydensäätö. Eli mihin suuntaan tuolla muovi namiskalla käännetään jäykemmäksi? Kiitos.
-
- "Hirsch"
- Viestit: 944
- Liittynyt: Pe Huhti 28, 2006 01:07
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Nopeat kysymykset
900 2.3T -95 RE85, BMW 335da -07
NF Metals ,Tech Line kitka- ja lämmönhallinta pinnoiteet. esim.pakosarjat, männät, palotilat, laakerit jne.
NF Metals ,Tech Line kitka- ja lämmönhallinta pinnoiteet. esim.pakosarjat, männät, palotilat, laakerit jne.
Re: Nopeat kysymykset
Osaako joku veikata äkkiseltään minkä kokoset levyt omassa saabissa on, 16 tuumanen vanne alla niin jarrusatula on lähes kiinni vanteessa, meneekö vakiopaloilla kasaan vai onko niitäki tehty erikokosena?
Saab 9-3 ''Wnb Viggen'' Stage : Ei mitään hajua enään.
-
- "Hirsch"
- Viestit: 944
- Liittynyt: Pe Huhti 28, 2006 01:07
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Nopeat kysymykset
kun me muut ei mitään telepaatteja täällä olla, niin kerro myös meille muille mistä autosta on kyse.Jadii92 kirjoitti:Osaako joku veikata äkkiseltään minkä kokoset levyt omassa saabissa on, 16 tuumanen vanne alla niin jarrusatula on lähes kiinni vanteessa, meneekö vakiopaloilla kasaan vai onko niitäki tehty erikokosena?
Merkki, malli, vuosimalli, vaihteisto, käyttövoima...tälläsiä ihan pikkujuttuja, mitkä saattavat omalta osaltaan nopeuttaa vastausten saantia.
900 2.3T -95 RE85, BMW 335da -07
NF Metals ,Tech Line kitka- ja lämmönhallinta pinnoiteet. esim.pakosarjat, männät, palotilat, laakerit jne.
NF Metals ,Tech Line kitka- ja lämmönhallinta pinnoiteet. esim.pakosarjat, männät, palotilat, laakerit jne.
Re: Nopeat kysymykset
og-93, ja jarrut päivitetty joskus viggen tai aero jarrulevyt nuo omasta mielestä on, manuaali ja bensa.like_a_glove kirjoitti:kun me muut ei mitään telepaatteja täällä olla, niin kerro myös meille muille mistä autosta on kyse.Jadii92 kirjoitti:Osaako joku veikata äkkiseltään minkä kokoset levyt omassa saabissa on, 16 tuumanen vanne alla niin jarrusatula on lähes kiinni vanteessa, meneekö vakiopaloilla kasaan vai onko niitäki tehty erikokosena?
Merkki, malli, vuosimalli, vaihteisto, käyttövoima...tälläsiä ihan pikkujuttuja, mitkä saattavat omalta osaltaan nopeuttaa vastausten saantia.
Jarrusatulassa koodi FNB 57/25 googlettamalla näyttää saab 9-3 2002-2010.
Saab 9-3 ''Wnb Viggen'' Stage : Ei mitään hajua enään.
-
- "Hirsch"
- Viestit: 944
- Liittynyt: Pe Huhti 28, 2006 01:07
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Nopeat kysymykset
og9-3:ssa kahta eri etulevyä, 288mm kaikissa muissa malleissa paitsi Viggen, jossa 308mm. Viggenin aidot levyt myös aina uritettu.
Mutuna voisin sanoa että og9-3:ssa aina sama etusatula.
Kun vaihdetaan viggenin/alkupään og9-5Aeron etujarrut (308mm) og9-3:seen (288mm), niin pelkkä jarrusatulan kiinnitysraudan ja levyn vaihto riittää.
Mutuna voisin sanoa että og9-3:ssa aina sama etusatula.
Kun vaihdetaan viggenin/alkupään og9-5Aeron etujarrut (308mm) og9-3:seen (288mm), niin pelkkä jarrusatulan kiinnitysraudan ja levyn vaihto riittää.
Viimeksi muokannut like_a_glove, Ti Huhti 07, 2015 22:09. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
900 2.3T -95 RE85, BMW 335da -07
NF Metals ,Tech Line kitka- ja lämmönhallinta pinnoiteet. esim.pakosarjat, männät, palotilat, laakerit jne.
NF Metals ,Tech Line kitka- ja lämmönhallinta pinnoiteet. esim.pakosarjat, männät, palotilat, laakerit jne.
Re: Nopeat kysymykset
Jees, saahan nuo tietysti mitattuaki kuhan pääsee talilla käväsemään. Ampu eilen bensapumpulta letkun poikkee niin loppui matkanteko nopeasti, rupesin siinä sitte sitä säätäämään kun 4 kertaa sen aukonu jo tässä vähän ajan sisään erinäisistä syistä ja pumpun vaihoista johtuen. Eikösse korkannu sen paluun takaiskun sieltä letkunjuurestalike_a_glove kirjoitti:og9-3:ssa kahta eri levyä, 288mm kaikissa muissa malleissa paitsi Viggen, jossa 308mm. Viggenin aidot levyt myös aina uritettu.
Saab 9-3 ''Wnb Viggen'' Stage : Ei mitään hajua enään.
Re: Nopeat kysymykset
Autona og 9-3. Tarvikesoitin sai virtapiikin ja pimeni. Vein sen huoltoon ja vaihdoin siksi aikaa orkkiksen tilalle. Orkkismankka ei enää lähde herätevirralla käyntii, vaan vaatii power napin painon ennen kuin käynnistyy. Sammuu kuitenkin normaalisti vasta, kun avaimen irrottaa virtalukosta. Soittimen tullessa huollosta, kokeilin sitä takaisin autoon. Se ei käynnisty enään ollenkaan, vaikka huollossa se oli päällä ja siitä on kuunneltu todistettavasti musiikkia. Ei siis edes virtanappia painamalla. Mikä mahtaa olla hajalla? Kulkeeko herätevirta oman sulakkeen kautta virtalukolta mankalle?
9-5 NG | 9-3 SC | 9-3 Aero | 95 V4 | Exät | 9-3 SC TiDs | 9-5 Aero | 900 Turbo T8 x 2 | 9-3 SE | 9000 CS x 4 |
"Having a fast SAAB is like coming out of the closet, you might surprise people, but you're still gay"
"Having a fast SAAB is like coming out of the closet, you might surprise people, but you're still gay"