Nopeat kysymykset

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 7378
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja tetammi »

Tos oliki hyvä kuva eli kun vakaajan kiinnitys tosa alatuessa niin on uudempi. Kiitos.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
like_a_glove
"Hirsch"
Viestit: 944
Liittynyt: Pe Huhti 28, 2006 01:07
Paikkakunta: Vantaa

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja like_a_glove »

Vm94-95 ollu sitä vanhempaa vakaajan kiinnitystä. Pääasiassa kuitenkin vain vm94:ssa.
900 2.3T -95 RE85, BMW 335da -07
NF Metals ,Tech Line kitka- ja lämmönhallinta pinnoiteet. esim.pakosarjat, männät, palotilat, laakerit jne.
Tonnari88
"Aero"
Viestit: 499
Liittynyt: Pe Helmi 01, 2013 22:07
Paikkakunta: Pirkkala

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja Tonnari88 »

Kyseessä allekirjoituksen kolkki. 2,0t stage 1 biopower. Alkoi oirehtia paluumatkalla. Ensinnä satunnainen nypäytys, joka muuttui lopulta nykimiseksi. Lopulta risteykseen tultaessa kytkin pohjaan ja auto sammui. Liulla parkkiin ja starttaus mutta ei lupaakaan. Ensinnä epäilys bensapumpulle joka nopella kuuntelulla kyllä surraa. Voiko edellä mainitun aiheuttaa asentotunnistin tai di-kassu? Kotoa löytyy ehjä kassu toisesta autosta, mutta auto tosiaan hyytyi intin parkkikselle ja ei sitä heti pääse kokeilemaan. En pystynyt asentotuntariakaan kokeilemaan, koska ei ollut aikaa antaa koneen jäähtyä ku meinas tulla kiire kasarmille. :? . Kiitoksia avusta jo etukäteen.
9-5 NG | 9-3 SC | 9-3 Aero | 95 V4 | Exät | 9-3 SC TiDs | 9-5 Aero | 900 Turbo T8 x 2 | 9-3 SE | 9000 CS x 4 |
"Having a fast SAAB is like coming out of the closet, you might surprise people, but you're still gay"
Saabium196
"Aero"
Viestit: 391
Liittynyt: Pe Syys 21, 2012 21:25
Paikkakunta: Epsoo

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja Saabium196 »

Onko 2d ja 3d (eli cabbe/"vajaaovinen" viistoperä, OG 9-3) sama oviaukon tiiviste? Kuskin puoli tarvis uuden, fviheltää isommaan nopeudella. Ei siis oveen tiiviste vaan se joka tulee korin puolle, kulkee potkulistan alta. Jos ei samat, saako 3D:n modattua?
Oben ohne - Aero-ilmaa Ukista 2002 avo
NG9-5 TiD aut. 2010
Hanke hangessa: NG 9-3SC
Exiä: 95 7p -75, 900 T8 -80, NG 9-3 -03
nugge
"Hölösuu"
Viestit: 2026
Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
Viesti:

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja nugge »

Jos KAAA niin "pitäs" lähtee käyntiin ku jäähtyny. Jos kasetti poriusmaximus niin todennäköisesti ei lähde enää käyntiin.

Pumppu voi kyl surista mutta jos rattaat kuluneet niin ei siellä paljo tavara liiku.
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
ramba
"Aero"
Viestit: 330
Liittynyt: Ke Helmi 11, 2015 23:29
Paikkakunta: Kotka

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja ramba »

Mistäpä muuten noita oven tiivisteitä saisi, itsellä myös halkeillut ja suhisee kovemmissa nopeuksissa oven välistä.

Ja mitä on odotettavissa kun öljyvalonhan pitäisi sammua räpäyksessä kun auton starttaa mutta palaa vielä pienen hetken käydessä ja sammuu sitten. Lämpösenä sammuu heti kun käynnistää. Huohotinpäivistystä?
9000 automaatilla
"Hölösuu"
Viestit: 2947
Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 20:55
Paikkakunta: Sipoo

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja 9000 automaatilla »

Onko viisiovisen NG satkun ja OG 93 :n kylkilistat samanlaiset, eli käyvätkö ristiin?
Saabista jäljellä muistot.
Sitikka C5 2.0 Hdi -08, "Möhkö"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
ttk81
"Tuplakaasari"
Viestit: 56
Liittynyt: To Loka 14, 2010 19:24
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja ttk81 »

Osaisiko joku varmistaa oikean osanumeron Boschin 3.8bar polttoaineen paineensäätimelle? Auto on tuo sigun og9-3 T5 koneella.

Speedparts antaa osanumeroksi 0280160587: http://shop.speedparts.se/sv/prod/9000- ... 60587.html

Muutenhan tässä ei olisi mitään epäselvää, mutta kun tuo speedpartsin säädin näyttää käyvän t5 ja t7 autoihin ja taas esim. maptunin 3.5bar säätimen lisätiedoissa lukee että "Sopii vain T7 autoihin, ei sovi T5 autoihin."
https://www.maptunparts.fi/polttoaineja ... ar-t7.html

Eli lyhyesti. Onko tuo speedpartsin paineensäädin oikea? Käykö t5 ja t7 autoihin siis sama säädin, ja tuossa 3.5bar säätimessä on vain jotain mikä ei sovi t5?
#7051
Saab 9-3 Vector SS -07 Stage1 BioPower
ex: Saab 9-3 SE 3d 2.0t -99 T5 "Stage3" RE85 (Kuva), Saab 9000 CS 2.0tA -98 Stage3+ (Kuva)
pamppu
"Viggen"
Viestit: 559
Liittynyt: Pe Tammi 06, 2006 16:45
Paikkakunta: Espoo

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja pamppu »

Jim Elliksen katalogista katsottaessa orkkis-regu näyttäisi käyvän kaikkiin T5 ja T7 autoihin:

http://www.jimellissaabparts.com/produc ... 03793.html
ex - 9-3 Aero Coupe 2.3 -01
ex - 9-3 Stage Holset 2.3 +500hp -00
ex - 9000 2.3 19T -97
ex - 9-5 Aero Wagon -00
Saabium196
"Aero"
Viestit: 391
Liittynyt: Pe Syys 21, 2012 21:25
Paikkakunta: Epsoo

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja Saabium196 »

Oben ohne - Aero-ilmaa Ukista 2002 avo
NG9-5 TiD aut. 2010
Hanke hangessa: NG 9-3SC
Exiä: 95 7p -75, 900 T8 -80, NG 9-3 -03
ttk81
"Tuplakaasari"
Viestit: 56
Liittynyt: To Loka 14, 2010 19:24
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja ttk81 »

Tuon Bosch:n sivun mukaan 204L-moottorille on kahta erilaista säädintä:
Kuva
mutta 205L:lle vain tuota viimeistä.

Mutta taas ensimmäisen säätimen tuotesivulla tuo toinen on varatuote. Varmaankin Bosch:lla lopettaneet ensimmäisen tuotannon. Eli nähtävästi t5 ja t7 menee sama polttoaineen paineensäädin ja speedpartsin 3.8bar olisi oikea, mutta meneepä sekavaksi. :D
#7051
Saab 9-3 Vector SS -07 Stage1 BioPower
ex: Saab 9-3 SE 3d 2.0t -99 T5 "Stage3" RE85 (Kuva), Saab 9000 CS 2.0tA -98 Stage3+ (Kuva)
rasvaaja
"Kaasari"
Viestit: 38
Liittynyt: To Heinä 22, 2010 11:40
Paikkakunta: jyväskylä

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja rasvaaja »

kytkin lipsuu oudosti stage 2 og93 e85. eli isommalla vaihteella ottaa "500" lisä kierrosta joskus vedättäessä ei aina onko levyt vaihtokunnossa vai mistä moinen johtuisi?
Keme
"Viggen"
Viestit: 660
Liittynyt: To Helmi 24, 2005 12:12
Paikkakunta: Rannikko

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja Keme »

ttk81 kirjoitti:Eli nähtävästi t5 ja t7 menee sama polttoaineen paineensäädin
Uskallan olla tuosta erimieltä.

Tilasin Ebaystä 4.0bar paineensäätimen jonka piti käydä sekä T5 että T7 suutinkiskoon. T7 kiskoon se sopi bolt-on, mutta T5 Tonnarin kiskoon se ei sopinut, koska keskinatsa oli suurempi kuin kiskossa oleva reikä. Myös orggis T5 ja T7 säätimissä oli mittaeroja ettei ne käyneet ristiin. Helppo selittää kuvilla jakkahan saan ne kaivettua jostain.
jeeeeeee!
tturku
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 5668
Liittynyt: To Heinä 21, 2005 16:21
Paikkakunta: Espoo

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja tturku »

rasvaaja kirjoitti:kytkin lipsuu oudosti stage 2 og93 e85. eli isommalla vaihteella ottaa "500" lisä kierrosta joskus vedättäessä ei aina onko levyt vaihtokunnossa vai mistä moinen johtuisi?
Kykä menossa. Aero kun softattiin etanolille 145tkm kohdalla ei 4 ja 5 vaihteella lappua lattiaan survottaessa pitänyt, taisi olla orkkis kytkä. Viggen setti tilalle ja samalla uusi työsylinteri. Samalla kun kykän vaihtaa on hyvä pudottaa öljypohja ja vaihdella kaikki stefat samalla kun laatikko on lattialla.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
ttk81
"Tuplakaasari"
Viestit: 56
Liittynyt: To Loka 14, 2010 19:24
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja ttk81 »

Keme kirjoitti:Uskallan olla tuosta erimieltä.

Tilasin Ebaystä 4.0bar paineensäätimen jonka piti käydä sekä T5 että T7 suutinkiskoon. T7 kiskoon se sopi bolt-on, mutta T5 Tonnarin kiskoon se ei sopinut, koska keskinatsa oli suurempi kuin kiskossa oleva reikä. Myös orggis T5 ja T7 säätimissä oli mittaeroja ettei ne käyneet ristiin. Helppo selittää kuvilla jakkahan saan ne kaivettua jostain.
Ok, tämä onkin hyvä tietää. Kävin vielä tarkistamassa autosta mikä regu siellä on ja se on vanhempi 515 loppuinen. Nuo kuvat olisi kyllä kiva nähdä.
#7051
Saab 9-3 Vector SS -07 Stage1 BioPower
ex: Saab 9-3 SE 3d 2.0t -99 T5 "Stage3" RE85 (Kuva), Saab 9000 CS 2.0tA -98 Stage3+ (Kuva)
Vastaa Viestiin