Tehot hukassa ja MiFiä pukkaa (9-3 Aero -00)
Tehot hukassa ja MiFiä pukkaa (9-3 Aero -00)
Sellaista vaivaa on Aeroon tullut kelien lämmittyä ja pidon parannuttua, että usean reilumman vedon jälkeen alkaa auto rötäämään ja tehot ovat kateissa. Samaan aikaan MiFiä pukkaa ja vikakoodeiksi on tullut P1301 tai P1302 (syttyhäröä). Yksi tai kaksi vetoa ei vielä haittaa, mutta useampi kova saa Saapin sekaisin. Hassua on, että vian tultua tuntuu siis siltä, niin kuin kävisi koko ajan vajailla, ei kestä vetoa ollenkaan, vaan täristää pienelläkin kaasulla.
Perusropleemathan tuohon lie IMM (3.5v / 40tkm), bensapumppu (<1v / 12tkm), tulpat (3tkm / 2kk) ja DI-kassu (uusi). Bensansuodattimen hoksasin olevan IMMun kanssa saman ikäinen, joten eiköhän tuo mene seuraavaksi vaihtoon, josko tuo olisi tukossa. Jos suodattimen vaihto ei jeesaa, niin sitten jatketaan ihmettelyä
Autossa Vesan 4bar E85 softa ja vakioputki.
Se, mitä nyt ihmettelin on se, että kuinkas tuo auto menee tuollaiseen ihmeelliseen perätilaan, että vasta uudelleenkäynnistys palauttaa normaalin toiminnan?
Perusropleemathan tuohon lie IMM (3.5v / 40tkm), bensapumppu (<1v / 12tkm), tulpat (3tkm / 2kk) ja DI-kassu (uusi). Bensansuodattimen hoksasin olevan IMMun kanssa saman ikäinen, joten eiköhän tuo mene seuraavaksi vaihtoon, josko tuo olisi tukossa. Jos suodattimen vaihto ei jeesaa, niin sitten jatketaan ihmettelyä
Autossa Vesan 4bar E85 softa ja vakioputki.
Se, mitä nyt ihmettelin on se, että kuinkas tuo auto menee tuollaiseen ihmeelliseen perätilaan, että vasta uudelleenkäynnistys palauttaa normaalin toiminnan?
// Harrastekäyttöautoileva nörtti
# OG 9-3 Aero -00 & "seittemä väärämmerkkistä"
# OG 9-3 Aero -00 & "seittemä väärämmerkkistä"
Re: Tehot hukassa ja MiFiä pukkaa (9-3 Aero -00)
Taitaa sieltä soppa loppua ja/tai putkisto tukossa, etanolilla tuntuvat misfiret on liemen vähyyttä useimmiten ellei tulppa /kasettivika . Eikös tuossa ollut vakioputki ja vakiomallin ic vielä ?
Polttoainesuodattimen vaihto on itse asiassa fiksu veto, mikäs se pumpun malli siellä onkaan ?
Polttoainesuodattimen vaihto on itse asiassa fiksu veto, mikäs se pumpun malli siellä onkaan ?
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Re: Tehot hukassa ja MiFiä pukkaa (9-3 Aero -00)
Uh enpäs nyt saa mallia päähäni, Henko? Sulta vuosi takaperin ostin.vesa67 kirjoitti:Polttoainesuodattimen vaihto on itse asiassa fiksu veto, mikäs se pumpun malli siellä onkaan ?
// Harrastekäyttöautoileva nörtti
# OG 9-3 Aero -00 & "seittemä väärämmerkkistä"
# OG 9-3 Aero -00 & "seittemä väärämmerkkistä"
Re: Tehot hukassa ja MiFiä pukkaa (9-3 Aero -00)
Eipä mulla ole muuta kuin Henkoa ollut enää muutamaan vuoteen eli ei sen suhteen pitäis olla ongelmaa ellei sitten ämpärin imusihdin verkko ole tukkeessa.
Tuleekos tuo ongelma bensalla vai etanolilla ? On siellä aika maksimimäärät ilmaa etanolilla pyynneissä että polttoaineen syöttövajaus alkaa kyllä tuntua.
ja tosiaan kelit lämpenee ja välijäähdytin myös peräkkäisissä tai pitkissä vedoissa.
Tuleekos tuo ongelma bensalla vai etanolilla ? On siellä aika maksimimäärät ilmaa etanolilla pyynneissä että polttoaineen syöttövajaus alkaa kyllä tuntua.
ja tosiaan kelit lämpenee ja välijäähdytin myös peräkkäisissä tai pitkissä vedoissa.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Re: Tehot hukassa ja MiFiä pukkaa (9-3 Aero -00)
Pitääpä muuten imuilman lämpöjäkin seurata vielä.
Ongelmat on tulleet oikeastaan vaan etanolilla, mutta ajan vain satunnaisesti bensalla nykyään, joten en osaa sanoa, että tulisiko sillä. Eikä näitä "rääkkäysvetojakaan" tule tehtyä kuin harvoin, mutta nyt tietysti testimielssä olen autoa enemmän kiusannut.
Ongelmat on tulleet oikeastaan vaan etanolilla, mutta ajan vain satunnaisesti bensalla nykyään, joten en osaa sanoa, että tulisiko sillä. Eikä näitä "rääkkäysvetojakaan" tule tehtyä kuin harvoin, mutta nyt tietysti testimielssä olen autoa enemmän kiusannut.
// Harrastekäyttöautoileva nörtti
# OG 9-3 Aero -00 & "seittemä väärämmerkkistä"
# OG 9-3 Aero -00 & "seittemä väärämmerkkistä"
Re: Tehot hukassa ja MiFiä pukkaa (9-3 Aero -00)
Noin, suodatin vaihdettu. Otin ihan mielenkiinnosta auki, ja kyllähän se aika paskainen oli.
Vaan edelleen alkaa rötäämään, kun oikein tosissaan rääkkää, tosin ehkä nyt sai tehdä vähän enemmän töitä (isoilla kierroksilla useita kiihdytyksiä peräkkäin). Rääkin jälkeen menee johonkin vikatilaan, moottorivalo vilkkuu ja MiFiä puskee pintakaasullakin. Virrat pois vaikka ajon aikana ja heti käyntiin niin jälleen toimii normaalisti.
Mitäs sitten seuraavaksi? Pakopuoli on menossa vaihtoon tässä kesän mittaan, eli jätänkö jatkotutkimukset sinne, vai onko vielä jotain, mitä kannattaisi katsoa? Tulppia voisi tietysti kurkata, kunhan kone vähän jäähtyy.
Vaan edelleen alkaa rötäämään, kun oikein tosissaan rääkkää, tosin ehkä nyt sai tehdä vähän enemmän töitä (isoilla kierroksilla useita kiihdytyksiä peräkkäin). Rääkin jälkeen menee johonkin vikatilaan, moottorivalo vilkkuu ja MiFiä puskee pintakaasullakin. Virrat pois vaikka ajon aikana ja heti käyntiin niin jälleen toimii normaalisti.
Mitäs sitten seuraavaksi? Pakopuoli on menossa vaihtoon tässä kesän mittaan, eli jätänkö jatkotutkimukset sinne, vai onko vielä jotain, mitä kannattaisi katsoa? Tulppia voisi tietysti kurkata, kunhan kone vähän jäähtyy.
// Harrastekäyttöautoileva nörtti
# OG 9-3 Aero -00 & "seittemä väärämmerkkistä"
# OG 9-3 Aero -00 & "seittemä väärämmerkkistä"
Re: Tehot hukassa ja MiFiä pukkaa (9-3 Aero -00)
Ja juu, ne imulämmöt käväisi 80 päällä, kun ensimmäisen kerran alkoi testilenkillä pätkiä. Sen jälkeen pyöri 60 huitteilla, kun kone rupesi rötäämään.
// Harrastekäyttöautoileva nörtti
# OG 9-3 Aero -00 & "seittemä väärämmerkkistä"
# OG 9-3 Aero -00 & "seittemä väärämmerkkistä"
Re: Tehot hukassa ja MiFiä pukkaa (9-3 Aero -00)
Aika kuumaa ilmaa kyllä menee koneeseen
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Re: Tehot hukassa ja MiFiä pukkaa (9-3 Aero -00)
Hmm... Mitäs nuo saisi olla? Meikäläisen ajossa menee ihan perus motarikiihdytyksissä tuonne 50 asteen tietämille helposti.vesa67 kirjoitti:Aika kuumaa ilmaa kyllä menee koneeseen
// Harrastekäyttöautoileva nörtti
# OG 9-3 Aero -00 & "seittemä väärämmerkkistä"
# OG 9-3 Aero -00 & "seittemä väärämmerkkistä"
Re: Tehot hukassa ja MiFiä pukkaa (9-3 Aero -00)
Mulla stage1 kolkissa "suli" pakovenat vakiokuulerilla ja putkella. Sidistä katsottuna imuilman lämpö nousi pienessäkin vedossa helposti kymmeniä asteita ulkoilmaan nähden. Nyt on do.88:sta tilattu parinsadan euron "bolt on" kuuleri eikä lämmöt nouse vedoissa kuin 10-20 astetta ulkoilmaa korkeammiksi. Testattu kevyillä 120-200 vedoilla. Nyt on tosin putkena 3"dp ja 2,5"catback. Tehotkin nostettu Mitsulla ja 670cc suuttimilla stage3 tason ~280.
Eikös viinaksella ajaessa pitäisi lämpöjen olla alempia vai mitenkä se meni?
Eikös viinaksella ajaessa pitäisi lämpöjen olla alempia vai mitenkä se meni?
9-3 2.0t 2001
9-3 2.0t 2000
900S 2.0i Ex
9-3 2.0t 2000
900S 2.0i Ex
Re: Tehot hukassa ja MiFiä pukkaa (9-3 Aero -00)
Ettei vaan olis sulanu liian ohuesta seoksesta joka johtui ilmamassamittarista ?
Etanolilla pakolämmöt on viileämmät kuin bensalla mutta kyllä senkin seoksen kuumaksi saa kun ohentaa tarpeeksi.
Nyt puhutaan imuilman lämpötilasta joka menee koneeseen. Kyllähän noilla vakiocoolereilla pärjää mutta kun softaa kiristellään ja pakoputki on vakio niin alkaa se kesän lämpö tuntua imulämmöissäkin pidemmässä kiihdytyksessä.
Se imulämmön vaikutus on yhtälössä jossa vaikuttaa sytkäennakko, seos, ilmamassa ja pakopaineet/lämmöt noin alkajaiksi, ja tietty polttoaineen laatu
Etanolilla pakolämmöt on viileämmät kuin bensalla mutta kyllä senkin seoksen kuumaksi saa kun ohentaa tarpeeksi.
Nyt puhutaan imuilman lämpötilasta joka menee koneeseen. Kyllähän noilla vakiocoolereilla pärjää mutta kun softaa kiristellään ja pakoputki on vakio niin alkaa se kesän lämpö tuntua imulämmöissäkin pidemmässä kiihdytyksessä.
Se imulämmön vaikutus on yhtälössä jossa vaikuttaa sytkäennakko, seos, ilmamassa ja pakopaineet/lämmöt noin alkajaiksi, ja tietty polttoaineen laatu
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Re: Tehot hukassa ja MiFiä pukkaa (9-3 Aero -00)
Kai se on uskottava, että pitää rautapuoltakin päivittää, joten pistänpä alkuun coolerin tilaukseen.
Pakoputkelle on muutama vaihtoehto, pitää niitä tässä nyt puntaroida. Melkoinen hintahaitari tuntuu olevan. Harmillisesti se mossemiehen diili taisi loppua.
Pakoputkelle on muutama vaihtoehto, pitää niitä tässä nyt puntaroida. Melkoinen hintahaitari tuntuu olevan. Harmillisesti se mossemiehen diili taisi loppua.
// Harrastekäyttöautoileva nörtti
# OG 9-3 Aero -00 & "seittemä väärämmerkkistä"
# OG 9-3 Aero -00 & "seittemä väärämmerkkistä"
-
- "Hirsch"
- Viestit: 944
- Liittynyt: Pe Huhti 28, 2006 01:07
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Tehot hukassa ja MiFiä pukkaa (9-3 Aero -00)
niko_s kirjoitti:
Pakoputkelle on muutama vaihtoehto, pitää niitä tässä nyt puntaroida. Melkoinen hintahaitari tuntuu olevan. Harmillisesti se mossemiehen diili taisi loppua.
Tommonen osu silmään myydään osastolla: http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=19&t=159946
900 2.3T -95 RE85, BMW 335da -07
NF Metals ,Tech Line kitka- ja lämmönhallinta pinnoiteet. esim.pakosarjat, männät, palotilat, laakerit jne.
NF Metals ,Tech Line kitka- ja lämmönhallinta pinnoiteet. esim.pakosarjat, männät, palotilat, laakerit jne.
Re: Tehot hukassa ja MiFiä pukkaa (9-3 Aero -00)
Uusi, inasen isompi, alumiinicooleri paikallaan ja nytpäs pysyvät lämmöt mukavasti alhaalla. Taisi vanha olla aika tukossa, kun nyt en saanut imulämpöjä nousemaan 34 astetta kuumemmaksi. Silti vielä saattaa alkaa pätkiä kovilla kierroksilla. Jatkan ihmettelyä.
// Harrastekäyttöautoileva nörtti
# OG 9-3 Aero -00 & "seittemä väärämmerkkistä"
# OG 9-3 Aero -00 & "seittemä väärämmerkkistä"
Re: Tehot hukassa ja MiFiä pukkaa (9-3 Aero -00)
Kaivoin bensapumpun ylös. Ämpärissä oli jonkun verran mustaa hilua, muttei niin paljon, että sillä olisi imupuolen sihtiä tukkoon saanut. Toinen pumpun letkun klemmareista oli löysällä, mutta kiristyksellä ei ollut vaikutusta ongelmaan.
Pumppu tuntuu vähän vinkuvan (ei kylläkään kuulu autoon sisään, kun penkki on alhaalla), mutta hassumpaa oli se, miltä sen pinta näytti. Ihan kuin olisi pinnoitetta irronnut.
Kannattaisikohan tässä kuitenkin pistää pumppu vaihtoon, vaikkei se tuon vanhempi ole?
Pumppu tuntuu vähän vinkuvan (ei kylläkään kuulu autoon sisään, kun penkki on alhaalla), mutta hassumpaa oli se, miltä sen pinta näytti. Ihan kuin olisi pinnoitetta irronnut.
Kannattaisikohan tässä kuitenkin pistää pumppu vaihtoon, vaikkei se tuon vanhempi ole?
// Harrastekäyttöautoileva nörtti
# OG 9-3 Aero -00 & "seittemä väärämmerkkistä"
# OG 9-3 Aero -00 & "seittemä väärämmerkkistä"