Nopeat kysymykset

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
like_a_glove
"Hirsch"
Viestit: 944
Liittynyt: Pe Huhti 28, 2006 01:07
Paikkakunta: Vantaa

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja like_a_glove »

on eri säätimet. (tasaajat.)
900 2.3T -95 RE85, BMW 335da -07
NF Metals ,Tech Line kitka- ja lämmönhallinta pinnoiteet. esim.pakosarjat, männät, palotilat, laakerit jne.
saabi90
"Aero"
Viestit: 346
Liittynyt: Ke Tammi 12, 2011 19:21
Paikkakunta: Tampere

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja saabi90 »

Lambda antaa vikakoodia, voiko ottaa signaalin laajakaistalambdalta, ja laittaa siitä eculle? Kun tuossa plx mötikässä on se kapeakaista lähtö.

E: Ja toinen kyssäri, kuuluks bypassin puhaltaa tyhjäkäynnillä ilmaa ulos?
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4582
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

Ei se kapeakaistasimulointi toimi välttämättä yhtä hyvin kuin kapeakaista, eikä se vika välttämättä ole itse anturissa vaan siinä että systeemi joutuu adaptoimaan roimasti ja kuvittelee lambdavikaa.
Tosin jos vikakoodi kertoo oikosulusta/katkoksesta tai lämmitysvirran viasta niin sitten on selvä juttu.

bypassin ei kuulu puhaltaa ulos vaan turbon imukobraan. Dumppi on sitten eri asia.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
saabi90
"Aero"
Viestit: 346
Liittynyt: Ke Tammi 12, 2011 19:21
Paikkakunta: Tampere

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja saabi90 »

Ok. No kuuluuko dumpin puhaltaa tyhjäkäynnillä ulos?
saabi90
"Aero"
Viestit: 346
Liittynyt: Ke Tammi 12, 2011 19:21
Paikkakunta: Tampere

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja saabi90 »

Mikähän mahtaa olla t5suitessa kun ei näytä ahtopainetta live dataa katsottaessa? Kaikki muu toimii normaalisti mut ahtopaine on ja pysyy nollassa.
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4582
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

Mitä symbolia seuraat ?

Kyllä dumppi voi puhaltaa ulos tuossa tilanteessa. Ohjausletkussa on tyhjäkäynnin imusarjan alipaine joka ainakin vakiopassilla riittää avaamaan kanavaa
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
saabi90
"Aero"
Viestit: 346
Liittynyt: Ke Tammi 12, 2011 19:21
Paikkakunta: Tampere

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja saabi90 »

Jaa enpä tiedä symbolista, en oo mikään haka ton t5suiten kanssa. Mikä sen ahtopaineen symboli on?
Gare
"Kaasari"
Viestit: 39
Liittynyt: Pe Helmi 27, 2015 21:10
Paikkakunta: HKI

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja Gare »

2001 9-3 Coupen spoilerin kuskinpuoleinen reuna on irti. Väliin kurkatessa näyttäisi joku muoviklipsu olevan poikki. Koitin hieman takaverhoilujen alta kurkkia, mutta ilmeisesti pitää mm. pyyhkijän moottori yms irroittaa, jätin toiseen kertaan kun piti lähteä ajoon.

Millä osanumerolla ja mistä noita muovikiinnikkeitä kannattaisi metsästää? Ilmeisesti myös pelkääjän puolella on samanlainen ja luultavati noi hajoaa kun irrottaa? Spoileri varmaan ihan pulteillakin keskivaiheelta kiinni että kestää downforcet :roll: :roll:
2001 T7 9-3 Coupe. Stage1
hz81
"Hölösuu"
Viestit: 2702
Liittynyt: Ke Touko 11, 2005 17:27
Paikkakunta: Etelä-Savo

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja hz81 »

Gare kirjoitti:2001 9-3 Coupen spoilerin kuskinpuoleinen reuna on irti. Väliin kurkatessa näyttäisi joku muoviklipsu olevan poikki. Koitin hieman takaverhoilujen alta kurkkia, mutta ilmeisesti pitää mm. pyyhkijän moottori yms irroittaa, jätin toiseen kertaan kun piti lähteä ajoon.

Millä osanumerolla ja mistä noita muovikiinnikkeitä kannattaisi metsästää? Ilmeisesti myös pelkääjän puolella on samanlainen ja luultavati noi hajoaa kun irrottaa? Spoileri varmaan ihan pulteillakin keskivaiheelta kiinni että kestää downforcet :roll: :roll:
Auttaako tää http://ys3.se/catalogue/node/2001/3130/ tai http://ys3.se/catalogue/node/2001/3131/ ?
OPEL
SAAB 9-5 Aero A5 vm. 2004
Ex Saab 9³ SC 1.9TiDS Vector A6 vm. 2007[/url]
Ex Saab 9³ TiD 2.2 SE vm.2001 & Saab OG900i vm. 1991
#2570
Gare
"Kaasari"
Viestit: 39
Liittynyt: Pe Helmi 27, 2015 21:10
Paikkakunta: HKI

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja Gare »

hz81 kirjoitti:
Gare kirjoitti:2001 9-3 Coupen spoilerin kuskinpuoleinen reuna on irti. Väliin kurkatessa näyttäisi joku muoviklipsu olevan poikki. Koitin hieman takaverhoilujen alta kurkkia, mutta ilmeisesti pitää mm. pyyhkijän moottori yms irroittaa, jätin toiseen kertaan kun piti lähteä ajoon.

Millä osanumerolla ja mistä noita muovikiinnikkeitä kannattaisi metsästää? Ilmeisesti myös pelkääjän puolella on samanlainen ja luultavati noi hajoaa kun irrottaa? Spoileri varmaan ihan pulteillakin keskivaiheelta kiinni että kestää downforcet :roll: :roll:
Auttaako tää http://ys3.se/catalogue/node/2001/3130/ tai http://ys3.se/catalogue/node/2001/3131/ ?
Veli venäläiseltähän löytyy =) Auto tosiaan ei ole Aero, eli ensimmäisestä linkistä olisi ilmeisesti osat 26 & 27 (44 80 869 & 44 80 869)? Kuvassa näyttäisi että ei ole toisella puolella lainkaan, huijaako kuva vain?

Mikä tuo osa 29A on? (79 77 929)
2001 T7 9-3 Coupe. Stage1
Hannu_J
"Tuplakaasari"
Viestit: 74
Liittynyt: Ti Touko 31, 2005 21:10

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja Hannu_J »

Moi,
Onko veikkauksia missä vika?
Eli 9-3 T5 täydellä kaasulla ei nosta kuin puoleen väliin (0,8bar) ahtopaineet mitä kuuluisi (1,7bar).
4000rpm kohdalla veto katkesi äkillisesti samalla putkessa paukahtaen.
Kaasun noston jälkeen tasakaasulla moottori veti taas ok.
Seokset silmäkulmalla katsottuna olivat ok.

Vikakoodeja eilen löytyi kampiakselin asentoanturista ja lambdasta.
Molemmat kuitenkin toimivat silloin ok. Muutaman kerran auto hävittänyt tyhjäkäynnin äkillisesti.
Kampiakselin asentoanturi menossa keskiviikkona vaihtoon.

Voiko pätkäisy johtua nimenomaan asentoanturista? Liittyykö ahtopaineiden alas jääminen siihen vai onko erillinen vika(esim T5 mankku)? Ahdot useimmiten nousee ok mutta välillä jää vajaaksi, ei tosin näin paljoa.
Saab 9-3 2.0t Sport -00 RE85
nugge
"Hölösuu"
Viestit: 2026
Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
Viesti:

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja nugge »

Millä ahtimella ja millä peruspaineella ja mikä softa?
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Hannu_J
"Tuplakaasari"
Viestit: 74
Liittynyt: Ti Touko 31, 2005 21:10

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja Hannu_J »

Ahdin on GT28RS, softa jcarlsonilta ja peruspaine muistaakseni noin 0,8bar.
Paine vain auton mittarista joten ihan tarkkaan en tuota peruspainetta saa tällä hetkellä katsottua.
Alipainevuotoja ei ole.
Saab 9-3 2.0t Sport -00 RE85
nugge
"Hölösuu"
Viestit: 2026
Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
Viesti:

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja nugge »

Jos fuelcutille on lyönyt niin siinähän ei ole muita vaihtoehtoja ku että se on lyöny ahdot yli. Syitä tähänhän voi olla sitten erilaisia.
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Hook
"Hölösuu"
Viestit: 2221
Liittynyt: Ti Kesä 08, 2004 21:25
Paikkakunta: Helsinki/Tuusula/Somero

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja Hook »

Myös pätkivä kampiakselin anturi voi tehdä tuollaista hauskaa, että veto loppuu kuin seinään.
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
Vastaa Viestiin