sopiiko T7 aeron mittaristo T5 kolkkiin

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Make76
Matalapaineturbo
Viestit: 154
Liittynyt: Ke Elo 25, 2010 19:32
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: sopiiko T7 aeron mittaristo T5 kolkkiin

Viesti Kirjoittaja Make76 »

ei se ahtoja kerro tarkkaan, mutta jostain syystä se vain haluttas hommata.
nyt olis tarjolla -99 2.3l t mittaristo. eikös se t5 tronic ole kone ole tuon ikäisessä pohjana, joten se kävisi? tosin mittarin kilometri on "ruuvattu" (virosta tuotu) pienemmäski kuin omassani on. saako sen kilometri metrin helposti vaihettua vanhasta?
Viimeksi muokannut Make76, Ke Touko 27, 2015 19:44. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saab 93 S, vm. 2000, stage3, t5 moottori t7 mv
aero
-
Viestit: 8753
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: sopiiko T7 aeron mittaristo T5 kolkkiin

Viesti Kirjoittaja aero »

MY99 tehtaalta lähtenyt 2.3 on aina T7. Se on meinaan Viggen tai 9-5...
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
Make76
Matalapaineturbo
Viestit: 154
Liittynyt: Ke Elo 25, 2010 19:32
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: sopiiko T7 aeron mittaristo T5 kolkkiin

Viesti Kirjoittaja Make76 »

ei se nyt viggen ollut. viron mies vain tuumas siinä olleen 2.3t koneen.
pitää katsoa, ennen kuin ostaa löytyykö sopivat osanumerot
Viimeksi muokannut Make76, La Elo 30, 2014 11:31. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saab 93 S, vm. 2000, stage3, t5 moottori t7 mv
Jonenii
"Hirsch"
Viestit: 808
Liittynyt: Pe Heinä 03, 2009 19:00
Paikkakunta: Pirkkala

Re: sopiiko T7 aeron mittaristo T5 kolkkiin

Viesti Kirjoittaja Jonenii »

"viron mies" ei välttis aina ole se luotettavin tietolähde.
900 -88
9-3 cab re85 -00
9-3 sc ttid -10
#4260
Make76
Matalapaineturbo
Viestit: 154
Liittynyt: Ke Elo 25, 2010 19:32
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: sopiiko T7 aeron mittaristo T5 kolkkiin

Viesti Kirjoittaja Make76 »

Tarvitsee jok tap tech ohjelmoinnin, muuten auto ei edes käynnisty vaihdetulla mittaristolla. Toiseksi B204E autossa ahtopaineviisari toimii/aktivoituu vasta kun uunotetaan auton olevan L tai R koneella (VIN koodi jommasta kummasta)[/quote]

No nyt on mittaristo purettu ja uudet polttimot vaihdettu, ettei heti tarvitse uudestaa alkaa purkamaan. Kukas tech:in omistava tästä Hyvinkää +-100km osaa autoni ns. uunottaa L tai R koneelle.
Toinen kysymys on että saako tuota kilometri näyttöä irti rikkomatta ja vaihdettu vanhasta mittaristosta uuteen? En ole isommin sitä vielä uskaltanut kokeilla.
Kiitoksia taas jo etukäteen.

Make
Saab 93 S, vm. 2000, stage3, t5 moottori t7 mv
Make76
Matalapaineturbo
Viestit: 154
Liittynyt: Ke Elo 25, 2010 19:32
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: sopiiko T7 aeron mittaristo T5 kolkkiin

Viesti Kirjoittaja Make76 »

Nyt on täyspaineturbon mittaristo paikoillaan. Kävin sitten kurnauttamassa motarilla pikku mutkan.
Muuten mittaristo toimi, mutta turbo viisari ei värähtänyt valkoisen puoltaväliä ylemmäs talla pohjassakaan. (värit sinin, valkoinen punainen).
Toivottavasti sen saa toimimaan kun käy techillä kilometrit muuttamassa oikeiksi.
Saab 93 S, vm. 2000, stage3, t5 moottori t7 mv
topperharley
"Viggen"
Viestit: 588
Liittynyt: Ke Marras 11, 2009 19:20

Re: sopiiko T7 aeron mittaristo T5 kolkkiin

Viesti Kirjoittaja topperharley »

Pystyykö techillä mälvään kilometrilukemia?
:oops:
# 6427
Saab 9000 2.0t - 5v my96.

On your feet you feel the beat, it goes straight to your spine
Shake your head, you must be dead if it don't make you fly.

Lemmy 1945-2015.
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4585
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: sopiiko T7 aeron mittaristo T5 kolkkiin

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

Eteenpäin kyllä
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Make76
Matalapaineturbo
Viestit: 154
Liittynyt: Ke Elo 25, 2010 19:32
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: sopiiko T7 aeron mittaristo T5 kolkkiin

Viesti Kirjoittaja Make76 »

Nyt taas hymyilyttää. Stage 3 pääsi oikeuksiin ja ahtopainemittari alkoi pomppimaan punaiselle mittaristossa, kun t7 mankkuvena moodauksen kolvauksia vähän ecusta paranteli.
Aluksi en viitsinyt veätellä ihmeemmin, kun alustan puslat uretaaniksi, iskarit tolppineen jousineen ja tärkeimpänä moottorin takatuki diesel-malliseen päivittämättä, joten vaivihkaa talvella pääsi tehot unohtumaan.
Ei se isosta aina ole kiinni.
Saab 93 S, vm. 2000, stage3, t5 moottori t7 mv
Vastaa Viestiin