No niin, n. 10tkm tullut nyt ajettua 9-3:lla toukokuun jälkeen. Kilometrejä siinä siis nyt n 280t ja vuosimalli oli 1998. Hyvin on kulkenut, vaikka hieman on reissussa rähjääntynyt edellisellä omistajallaan. Tällaisia pienoisia omituisuuksia olen kuitenkin jäänyt hieman miettimään:
Jos ajaa yli 120km/h ohjaus tuntuu epävarmalta. Ei juurikaan muuten, ja kulkee kyllä suoraan, mutta leikkaa todella herkästi pieniinkiin uriin ja epätasaisuuksiin tiessä. Eli ratista kyllä pitää pitää ihan kiinni kun ajaa, vaikken nyt sanoisi että olisi suoranaisesti epätarkkakaan ohjauksessa. Ei nyt vaan ole ihan yhtä täsmällinen ja vakaa kuin edellisessä autossa. Viittaako ongelmaan vai onko vaan vanhan auton ominaisuus? Kohat vaihdan talvirenkaat alle, jotka ovat huomattavasti parempikuntoiset kuin nykyiset kesärenkaat, joten näkee sitten voisiko johtua renkaistakin.
Liikkeelle lähtiessä, siinä kohtaa kun vaihtaa vaihteen kakkoselle ja kierrokset n 2000 kohdalla, moottorista kuuluu hetkellisesti (n sekunnin ajan ehkä) ylimääräinen pörinä, joka loppuu heti kun laittaa lisää kierroksia. Ei tunnu itse ajossa, kuuluu vain. Eikä kuuluu missään muissa nopeuksissa.
Suurin piirtein joka toinen kerta auto käynnistyy välittömästi, joka toinen kerta saa pitää avainta käännettynä jokunen sekunti pitempään. Jossain vaiheessa vaikutti että käynnistyi paremmin kylmänä kuin lämpimänä, nyt en enää tiedä onko tässä käynnistyskäyttäytymisessä sellaistakaan kaavaa. Aina on kuitenkin käynnistynyt.
Hiljattain oikeanpuoleinen etupenkin selkänoja lakkasi taittumasta (kyse siis coupe-mallisesta 9-3). Onko ehdotuksia, ideoita, vinkkejä sen korjaamiseksi?
Vallan mainio kulkine tämä on muuten ollut. Nyt vaan taas tekisi mieli vaihtaa toisenlaiseen kun tuntuu että 3-ovisuus on tälle poppoolle sittenkin vähän epäkäytännöllinen. Eli 5-ovinen 9-3 olisi haaveena nyt tai sit joskus
Älä muuta mieltäsi - vika on todellisuudessa.