Öljynpaine 2,0T tai 2,3T T5 moottoreissa
Öljynpaine 2,0T tai 2,3T T5 moottoreissa
Tervehdys saab toverit.
Ainakin 2,0T (-98) huoltomanuska ilmoittaa oikean / riittävän öljynpaineen 2000 rpm olevan 2,7 bar:ia.
Kuinka hyviä paineita teidän kulkineista löytyy ?
Itse olen kärsinyt osaamattomuuden / tietämättömyyden kiroista ja alakerran laakerit ovat "morjestaneet" jo kahdesti, eli kolmatta settiä mennään...
Nyt on öljypumpun kaikki osat uusittu ja paineeet vaikuttavat olevan ihan ok.
Alimmillaan tyhjäkäynti paine 1,1 bar, 2000 rpm 2,5 bar, 5000 rpm 4,7 bar. Motti on 2,3 T5 hiukan vakiota korkeammalla puristussuhteella.
Hivenen normaalia alemmalla käyntilämpötilalla, paineet näyttävät vielä korkeampia lukemia.
Kuluneessa ja vanhassa koneessa on Castrolin 10W-60 öljyt.
Olisin kiitollinen, jos kertoisitte teidän virimoottoreiden öljynpaineitten tasoista.
Ainakin 2,0T (-98) huoltomanuska ilmoittaa oikean / riittävän öljynpaineen 2000 rpm olevan 2,7 bar:ia.
Kuinka hyviä paineita teidän kulkineista löytyy ?
Itse olen kärsinyt osaamattomuuden / tietämättömyyden kiroista ja alakerran laakerit ovat "morjestaneet" jo kahdesti, eli kolmatta settiä mennään...
Nyt on öljypumpun kaikki osat uusittu ja paineeet vaikuttavat olevan ihan ok.
Alimmillaan tyhjäkäynti paine 1,1 bar, 2000 rpm 2,5 bar, 5000 rpm 4,7 bar. Motti on 2,3 T5 hiukan vakiota korkeammalla puristussuhteella.
Hivenen normaalia alemmalla käyntilämpötilalla, paineet näyttävät vielä korkeampia lukemia.
Kuluneessa ja vanhassa koneessa on Castrolin 10W-60 öljyt.
Olisin kiitollinen, jos kertoisitte teidän virimoottoreiden öljynpaineitten tasoista.
9-3 2.0T SE -98
Re: Öljynpaine 2,0T tai 2,3T T5 moottoreissa
Mulla on tonnarissa tyhjiksellä 0,5 - 1bar. Sit about 1bar per 1000rpm eli esim. +3bar @ 3000rpm.
Esim. 20w-50 öljyllä paine kasvaa suhteessa normiöljyyn jonkin verran.
Esim. 20w-50 öljyllä paine kasvaa suhteessa normiöljyyn jonkin verran.
9000 Aero -97 RE85
9-5 Aero -01 Biopower
9-5 Aero -01 Biopower
Re: Öljynpaine 2,0T tai 2,3T T5 moottoreissa
2.3T T5: lämpimillä öljyillä tyhjäkäynnillä noin 1,2bar ja 2000rpm kohdilla noin 2,5bar. Öljynä Mobil Super 3000 5W-40.
Ei ole kuitenkaan mikään "virimoottori" vaan lohko, männät, kansi jne ihan orkkisosaa.
Ei ole kuitenkaan mikään "virimoottori" vaan lohko, männät, kansi jne ihan orkkisosaa.
ex - 9-3 Aero Coupe 2.3 -01
ex - 9-3 Stage Holset 2.3 +500hp -00
ex - 9000 2.3 19T -97
ex - 9-5 Aero Wagon -00
ex - 9-3 Stage Holset 2.3 +500hp -00
ex - 9000 2.3 19T -97
ex - 9-5 Aero Wagon -00
-
- "Hirsch"
- Viestit: 944
- Liittynyt: Pe Huhti 28, 2006 01:07
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Öljynpaine 2,0T tai 2,3T T5 moottoreissa
kyllä noi sun vaikuttuais olevan ihan vähintäänkin riittävät.TomStar kirjoitti:Tervehdys saab toverit.
Ainakin 2,0T (-98) huoltomanuska ilmoittaa oikean / riittävän öljynpaineen 2000 rpm olevan 2,7 bar:ia.
Kuinka hyviä paineita teidän kulkineista löytyy ?
Itse olen kärsinyt osaamattomuuden / tietämättömyyden kiroista ja alakerran laakerit ovat "morjestaneet" jo kahdesti, eli kolmatta settiä mennään...
Nyt on öljypumpun kaikki osat uusittu ja paineeet vaikuttavat olevan ihan ok.
Alimmillaan tyhjäkäynti paine 1,1 bar, 2000 rpm 2,5 bar, 5000 rpm 4,7 bar. Motti on 2,3 T5 hiukan vakiota korkeammalla puristussuhteella.
Hivenen normaalia alemmalla käyntilämpötilalla, paineet näyttävät vielä korkeampia lukemia.
Kuluneessa ja vanhassa koneessa on Castrolin 10W-60 öljyt.
Olisin kiitollinen, jos kertoisitte teidän virimoottoreiden öljynpaineitten tasoista.
ei kannata mitään 20w öljyjä käyttää! menee laakerit kuparille ihan hetkessä, ei kierrä!
Pampun jo mainitsema Super 3000 passaa mainioisti.
Öljykanavien poraus autto itsellä tohon laakerisyndroomaan.
Pääöljykanava ja runkopukkien kanavat 1mm isommiksi.
900 2.3T -95 RE85, BMW 335da -07
NF Metals ,Tech Line kitka- ja lämmönhallinta pinnoiteet. esim.pakosarjat, männät, palotilat, laakerit jne.
NF Metals ,Tech Line kitka- ja lämmönhallinta pinnoiteet. esim.pakosarjat, männät, palotilat, laakerit jne.
Re: Öljynpaine 2,0T tai 2,3T T5 moottoreissa
Hetkessä taitaa olla suhteellinen käsite kun kohta viis vuotta ajeltu ja ei oo mitään kevyttä käyttööei kannata mitään 20w öljyjä käyttää! menee laakerit kuparille ihan hetkessä, ei kierrä!
9000 Aero -97 RE85
9-5 Aero -01 Biopower
9-5 Aero -01 Biopower
-
- "Hirsch"
- Viestit: 944
- Liittynyt: Pe Huhti 28, 2006 01:07
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Öljynpaine 2,0T tai 2,3T T5 moottoreissa
onnea valitsemallanne tiellä.
900 2.3T -95 RE85, BMW 335da -07
NF Metals ,Tech Line kitka- ja lämmönhallinta pinnoiteet. esim.pakosarjat, männät, palotilat, laakerit jne.
NF Metals ,Tech Line kitka- ja lämmönhallinta pinnoiteet. esim.pakosarjat, männät, palotilat, laakerit jne.
Re: Öljynpaine 2,0T tai 2,3T T5 moottoreissa
Täällä on samaa ongelmaa 2,3 vaparin alakerran laakereiden kanssa kaksi kertaa kone avattu ja aina keskinmäinen runkolaakeri paskana.Akseli on mitoissa ja runkopesät pyöreät kiertokangen laakerit on virheettömät.Puristussuhde on 12,5 paikkeilla. Onko kukaan tarkastanut koskaan runkolinjaa alkaa epäilyttää että siinä heittoa
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2026
- Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
- Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
- Viesti:
Re: Öljynpaine 2,0T tai 2,3T T5 moottoreissa
Ootko laakerivälykset mitannu?
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Re: Öljynpaine 2,0T tai 2,3T T5 moottoreissa
Moottorilla oli ajettu 330tkm ilman mitään laakeri ongelmia sitten purettiin moottori pestiin kaikki osat ja kasattiin vanhoilla laakereilla kun oli täysin virheettömät .Sen jälkeen ajettiin n.20 km öljynpaine valo alkoi vilkkua tyhjäkäynnillä.Taas moottori auki keskinmäinen runkolaakeri sökönä ja muut laakerit olivat saaneet hiukan siipeensä.Akseli oli mitoissaan joten öljy kanavat putsattiin ja nyt uudet laakerit kehiin moottori kasaan. Taas n.20 km ajon jälkeen keskinmäinen runkolaakeri sökönä muut rungot kohtalaisessa kunnossa (hiukan saaneet laakeri mujua öljynkierron mukana) Kiertokangenlaakerit oli kuin uudet.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2026
- Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
- Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
- Viesti:
Re: Öljynpaine 2,0T tai 2,3T T5 moottoreissa
Tota...
Järkeä saa käyttää.
Järkeä saa käyttää.
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Re: Öljynpaine 2,0T tai 2,3T T5 moottoreissa
Taitojasi yhtään epäilemättä, ettei vaan olis tekijässä vikaa jos päälle 300tkm menee ilman ongelmia ja 20km rempan jälkeen hajoaa?
Re: Öljynpaine 2,0T tai 2,3T T5 moottoreissa
Voihan se olla tekijässäkin vikaa mutta ihmetyttää että aina menee sama runkolaakeri
Re: Öljynpaine 2,0T tai 2,3T T5 moottoreissa
Kuinka tarkkaan runkolaakerin kaulat mitattiin ja kampuran suoruus ? Tuossa äsken nimittäin tuli vastaan kampura jonka koneistaja mittasi kiillotuksen jälkeen ja kumma kyllä oli paksu kolmospukin kohdalta. Hän oli useamman kymmenen vuoden kokemuksella sitä mieltä ettei ollut muuta vaihtoehtoa kuin että kampura on lähtenyt tehtaalta valmiiksi jokusen satkun ylikokoisena. Se kyllä hieraisee lakrusta pintaa mutta voi toimia pitkäänkin.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2026
- Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
- Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
- Viesti:
Re: Öljynpaine 2,0T tai 2,3T T5 moottoreissa
Niin ja sit laakreissakin on eroja. Stanu koossakin on heittoja ja sen takia suosittelen aina mittaamaan laakerivälyksiä, kolmospukki on herkein menemään joten jos on voiteluongelmia niin se porsii lähes tulkoon aina ensimmäisenä.
Jos sen ottaa huomioon niin ei ole yllättävää että se on kolmos pukki joka porsii.
Jos sen ottaa huomioon niin ei ole yllättävää että se on kolmos pukki joka porsii.
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Re: Öljynpaine 2,0T tai 2,3T T5 moottoreissa
Taas tuli päivä vietettyä moottorin parissa.Ainoa asia mikä ei ollut mitoissaan oli kampiakselin suoruus heittoa oli 0,06mm keskinmäisellä runkokaulalla. Se voisi olla yksi syy laakerin nopeaan kulumiseen ,jos olisi öljynpaineen vähyys luulisi kiertokangen laakerinkin kuluneen